تالار مقالات بروز تکنولوژی

iOS 17.4 نشان می دهد که آیا باتری آیفون 15 سالم است یا خیر

شرکت اپل، مدل‌های آیفون 15 را دوباره آزمایش کرد. اپل گفته است که که باتری‌ این دستگاه می‌تواند در طول روز قابلیت نگهداری شارژ را داشته باشد. با ارائه قابلیت جدید iOS 17.4، تشخیص سلامت و طول عمر باتری آیفون 15 آسان‌تر شده است. آپدیت نرم‌افزار جدید، که در حال حاضر در نسخه آزمایشی عرضه می‌شود، دارای منوی مخصوص باتری است که طول عمر و سلامت آن را نشان می‌دهد.

قبل از این، در تمام مدل‌های آیفون ۱۵، قسمتی مخصوص سلامت و شارژ باتری وجود داشت که ظرفیت باتری را به صورت درصد نشان می‌داد. در حال حاضر، منوی جدید به عنوان” Battery Health ایجاد شده که نشان می‌دهد آیا باتری شما عادی است یا خیر؟!

در صورت کلیک روی Battery Health، منوی فرعی به شما نمایش داده می‌شود. در این منو، تاریخ ساخت، رمان اولین استفاده و سایر اطلاعات مرتبط با چرخه باتری آیفون قابل مشاهده هستند. شرکت اپل خاطر نشان کرد که که تمام مدل‌های آیفون ۱۵ را به صورت مجدد بررسی کرده و باتری این دستگاه‌ها می‌توانند تا ۸۰ درصد در طول روز با ۱۰۰۰ چرخه، شارژ داشته باشند. این شرکت تخمین‌زده است که مدل‌های قدیمی‌تر آیفون بعد از ۵۰۰ چرخه هنوز قابلیت حفظ ۸۰ درصد باتری را دارند.

در سخت‌افزار و باتری‌های سری آیفون ۱۵ تغییری رخ نداده است. فقط اپل پیشی بینی می‌کند که چند چرخه طول می‌کشد تا شارژ باتری به ۸۰ درصد برسد. تست‌هایی برای تشخیص سلامت باتری انجام شد. در این تست‌ها، آیفون ۱۵، ۱۵ پلاس، ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس دارای باتری‌هایی با طول عمر بالاتر بودند. در حال حاضر، می‌توانید این گوشی‌ها با باتری‌های قدرتمند خریداری کنید. بسیار خوشایند است که اپل در زمینه اطلاع‌رسانی به کاربران گوشی‌های خود درباره طول عمر باتری، اقداماتی را انجام داده است. استفاده از گوشی آیفون ۱۵ در ایران با چالش‌هایی روبرو است که باعث شده تعداد کمتری از آن در دست کاربران ایرانی دیده شود. با این حال این گوشی محبوبیت خاص خودش را دارد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.