تالار مقالات بروز تکنولوژی

فاش شدن راز خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو

ساتوشی ناکاموتو، خالق مرموز و ناشناس بیت کوین در سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را متوقف کرد. این موضوع شک کاربران را برانگیخت. برخی از افراد تصویر می‌کنند که وی می‌تواند به صورت ناگهانی، بیت کوین را به صورت کامل از بین ببرد. بیت کوین در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و تریلیون‌ها دلار سرمایه را جذب کرده است. تا به امروز، هزاران ارزدیجیتال نیز رقیب بیت کوین شده‌اند.

در حال حاضر، پس از پیشرفت بیت کوین، گزارشات‌ها نشان می‌دهد که خالق بیت کوین فعالیت خود را شروع کرده است. دانشمند کامپیوتر که سال‌ها بدون هیچ مدرکی ادعا می‌کرد ساتوشی ناکاموتو است، ادعای خود را در دادگاه بررسی می‌کند. کریگ رایت، در سال ۲۰۱۶ تلاش خود را کرد تا به اثبات برساند که ساتوشی ناکاموتو است. وی سال‌ها در زمینه شناخته شدن به عنوان خالق بیت کوین تلاش‌های ناموفقی را داشت. رایت، به این خاطر از کالوین آیر شکایت کرده است.

در سال ۲۰۲۱، سازمانی کوپا اعلام کرد که دورسی بنیانگذار توییتر، علیه رایت در بریتانیا شکایت کرد. ‌یه عقیده وی، رایت خالق بیت کوین نبوده است. یکی از سخنگویان کوپا به گاردین گفت: آزمایشی که در ۵ فوریه در لندن آغاز می‌شود، حدود یک ماه طول خواهد کشید. این آزمایش به صورت قطعی نشان می‌دهد که دکتر رایت، ساتوشی ناکاموتو نیست و نمی‌تواند به تهدید توسعه‌دهندگان ادامه دهد.

رایت ماه گذشته پیشنهاد داد که این پرونده را حل و فصل کند. وی مطمئن نیست که در این پرونده پیروز شود؛ این پیشنهاد توسط کوپا رد شد. همچنین، کوپا گفته است که بسیاری از اسناد ارائه شده توسط رایت برای اثبات ادعا‌هایش جعلی هستند.

پل گروال، مدیر ارشد حقوقی Coinbase از طرف کوپا نوشته است: “اگر رایت واقعا ساتوشی بود، اثبایش برای وی اصلاً سخت نخواهد بود؛ اما او نمی­تواند این موضوع را به اثبات برساند”. اسناد جعلی رایت در مرکز دعوی حقوقی COPA قرار دارد که هفته آینده بررسی می‌شود. در واقع، دو کارشناس قبلاً این موضوع را تأیید کرده‌اند که بسیاری از اسناد رایت جعلی هستند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.