تالار مقالات بروز تکنولوژی

Bluesky آماده اجرا است!

Bluesky توانسته است که به سرعت بیش از دو میلیون کاربر را جذب کند. اطلاعیه درباره Bluesky در منابع خبری مانند The Verge’s مورد بحث قرار گرفته است. Bluesky آماده است تا دوباره در کانون توجه قرار بگیرد. از این هفته، برنامه Bluesky، سیستم دعوت را حذف کرده است. در واقع، هر فردی می‌تواند در این برنامه ثبت نام کند. در اواخر این ماه، Bluesky قصد دارد که به توسعه دهندگان اجازه دهد که سرور را روی پروتکل AT میزبانی کنند.

در مصاحبه با The Verge، جی گرابر، مدیرعامل تیم خاطر نشان کرد که این تیم باید زیرساخت‌های خود را در وضعیت ثابت و پایدار قرار دهد تا در نهایت از نسخه بتا خارج شود. وی می‌گوید که از زمان راه‌اندازی تاکنون بیشتر از ۳ میلیون نفر در این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند. این برنامه تا به امروز به دفعات زیادی دانلود شده است. افرادی که از این برنامه استفاده می‌کنند، می‌توانند از پلتفرم بلواسکای برای برقراری انواع مکالمات استفاده کنند. البته لزوم استفاده از سرویس اینترنت پرسرعت مانند TD-LTE واضح است.

Bluesky  حدود کمتر از 40 نفر کارمند دارد که به صورت تمام وقت فعالیت می‌کنند. تقریباً نیمی از کارمندان این شرکت در زمینه ارائه خدمات پشتیبانی به کاربران فعالیت دارند. گرابر خاطر نشان کرد که برنامه Bluesky دارای 1.6 میلیون کاربر و 25000 فید سفارشی است. به عقیده گرابر، چرخه شروع بلواسکای آهسته‌تر خواهد بود. باید بدانید که یک شبه نمی‌توان یک شبکه را تغییر دارد. پروتکل AT به زودی افتتاح می‌شود؛ شرکت Bluesky قصد دارد از راه‌های مختلف مانند دریافت هزینه از کاربران برای استفاده از ویژگی‌های اضافی برنامه، درآمد کسب کند. گرابر خاطر نشان کرد که این شرکت از Cloudflare استفاده می‌کند تا به کاربران کمک کند به راحتی سرور خود را مدیریت کنند. در واقع، Cloudflare مانند یک واسطه بین بازدیدکنندگان و سرور سایت عمل می‌کند.

در حال حاضر، بلواِسکاری، پروتکل AT را کنترل می‌کند. گرابر می‌گوید که پروسه کنترل پروتکل را باید به افرادی واگذار کرد که دارای تخصص کافی در این زمینه هستند. درباره اینکه آیا تیم گرابر قصد همکاری با ActivityPub را دارد، گرابر به منابع خبری پاسخ‌هایی را می‌دهد. پاسخ گرابر به همکاری با ActivityPub، این است که هیچگونه نقشه راهی ندارد؛ اما شرکت با این ایده مخالف نیست. وی می‌گوید که به نظرم، زمان آزمایش است. شرکت‌هایی مانند متا، کار‌هایی را انجام می‌دهند که چندسال قبل غیر قابل تصور بود. Bluesky  تصور می‌کند که هنوز قادر به توسعه و پیشرفت است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.