تالار مقالات بروز تکنولوژی

طبق اخبار یوتیوب، برنامه ویژن پرو در راه است

یوتیوب در بیانیه‌ای اعلام کرده است که ” ما از راه‌اندازی ویژن پرو هیجان زیادی داریم و از این پروژه حمایت می‌کنیم” در حال حاضر نمی‌توانیم چیزی را با شما به اشتراک بگذاریم؛ اما تأیید می‌کنیم که نوعی برنامه ویژن پرو در راه است. یوتیوب، اسپاتیفای و نتفلیکس اجازه راه اندازی Vision Pro را نداده‌اند. طبق آخرین گفتگوها، هیچ اشاره‌ای به برنامه YouTube visionOS در آینده نشده است.

یکی از کارهایی که یوتیوب و اپل هنوز انجام نداده‌اند این است که در حال حاضر می‌توانند امکان تماشای ویدیوهای  360 و VR را برای کاربران فراهم کنند. یوتیوب از سال 2011 از ویدیوهای سه بعدی و از سال 2016 نیز از ویدیوهایی با کیفیت 360 پشتیبانی می‌کند. اما هیچ کدام از آن‌ها روی Vision Pro قابل استفاده نیستند.

در مصاحبه‌ای از اپل پرسیده شد که آیا با استفاده از ویژن پرو می‌توان ویدیو‌های سه بعدی و ۳۶۰ را تماشا کرد. جکی روی، سخنگوی اَپل در این مصاحبه گفت که ” به نظر، این دستگاه برای این ویدیو‌ها خوب عمل نکند، بیشتر محتوا‌هایی با کیفیت پایین‌تر را می‌توان در این دستگاه‌ها تماشا کرد” ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بهترین تجربه تماشای محتوا‌های فضایی را برای شما فراهم کنیم. در واقع، سعی خود را می‌کنیم تا انواع عکس‌ها، ویدیو‌ها و فیلم‌های سه بعدی را با کیفیت بالا تماشا کنید.

از یوتیوب پرسیده‌ایم که آیا این برنامه جدید از VR و ویدیوی ۳۶۰ پشتیبانی می‌کند و هنوز پاسخی دریافت نشده است!

بسیاری از کاربران ویژن پرو، اخیراً متوجه شده‌اند که انواع ویدیو‌های vr در این دستگاه قابل اجرا نیستند؛ چون سافاری از WebXR پشتیبانی نمی‌کند. این شرکت در حال کار بر روی این مشکل است، اما به نظر می رسد که به علت برخی از محدودیت ها، این پروسه مدتی طول بکشد. وی در مصاحبه ش به خبرنگار گرفته است که

WebXR  نمی‌تواند از قابلیت‌های تعامل با Apple Vision Pro و visionOS بهره کامل ببرد. طبق گفته وی با منابع خبری، از استانداردهایی برای حفظ حریم خصوصی کاربران استفاده می‌شود. سخنگوی اپل گفته است که به همکاری با جامعه برای درک تجربیات فضایی بهتر از طریق وب ادامه می‌دهیم. بنابراین، باید بدانید که برنامه ویژن پرو در نقشه راه یوتیوب قرار دارد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.