تالار مقالات بروز تکنولوژی

FTC از اخراج مایکروسافت راضی نیست

طبق گزارش FTC، مایکروسافت با اخراج ۱۹۰۰ کارمند در اواخر ماه ژانویه، به وعده‌های خود عمل نکرد. عماد ابیض، وکیل FTC در روز چهارشنبه، نامه‌ای را به دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده ارسال کرد. وکیل FTC نوشت: ” اطلاعات فاش شده جدید با اظهارات مایکروسافت در تضاد است. ” مایکروسافت در تاریخ ۱۵ ژانویه اعلام کرد که ۱۹۰۰ کارمند را از قسمت بازی اخراج می‌کند که حدود ۸ درصد از شرکت است. بخش بزرگی از این اخراج‌ها مربوط به اکتیویژن بلیزارد بود. درصد اخراج‌های اکتیویژن بلیزارد به صورت علنی فاش نشده است. فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت در آن بازه زمانی گفته بود: “همانطور که به سمت سال ۲۰۲۴ پیش می‌رویم، مدیریت مایکروسافت گیمینگ و اکتیویژن بلیزارد نیازمند استفاده از نوعی استراتژی و صرف هزینه است. ما اولویت‌ها را تعیین کرده‌ایم و بهترین فرصت برای رشد و پیشرفت را داریم.”

طبق صحبت‌های ابیاد، مشکل این است که مایکروسافت در جلسات FTC به دادگاه گفت که مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد مستقل از یکدیگر خواهند بود. مایکروسافت گفته است که «شرکت بعد از ادغام به شکلی ساختار یافته عمل می‌کند؛ در نتیجه مایکروسافت می‌تواند کسب‌وکار‌های Activision را واگذار کند؛ یعنی Activision Blizzard  صورت مستقل فعالیت می‌کند. ابیاد اینگونه بیان می‌کند که مایکروسافت نیازی به حذف و اخراج پرسنل ندارد. اخراج‌ها یک نوع مشکل هستند و صحبت­های اسپنسر با گفته‌های قبلی وی در دادگاه همخوانی ندارد.

دارایی شرکت مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد به میزان 68.7 میلیارد دلار ادغام شده است،  FTC درخواست تجدیدنظر برای تصمیم درمورد این ادغام در ماه دسامبر را داده است و امید به توقف معامله را دارد. به بیان ساده‌تر، به دنبال لغو معامله است. هرچند موافقت دادگاه با این تصمیم، چالش بزرگی خواهد بود؛ به نظر می‌رسد که  FTC نگران این موضوع نباشد.  FTC  قبلاً کارهایی از این قبیل را انجام داده است که معامله انجام شده و بعداً مورد تجدیدنظر قرار گرفت.

دادگاه استیناف سانفرانسیسکو تصمیمی را در این زمینه اعلام نکرده است. مایکروسافت طی نامه‌ای به دادگاه استیناف ایالات متحده به پرونده FTC پاسخ داد و اخراج کارکنان را انکار کرد. راکش کیلارو وکیل مایکروسافت نوشت که مایکروسافت پیش از این، در حال بررسی اخراج کارکنان بود. کیلارو نوشته است که اطلاعیه اخیر را نمی‌توان به صورت کامل به ادغام نسبت داد. مایکروسافت، ساختار شرکت پس از ادغام را به گونه‌ای طراحی کرده است که امکان واگذاری کسب‌وکار‌های Activision را فراهم می‌کند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.