تالار مقالات بروز تکنولوژی

مقایسه دوربین‌های Samsung Galaxy S24 Ultra و Google Pixel 8 Pro

Galaxy S24 Ultra  و Pixel 8 Pro جزو بهترین گوشی‌ها برای عکاسی محسوب می‌شوند. دوربین تله فوتو این گوشی‌ها می‌تواند قابلیت زوم ۵ برابر را برای کاربران فراهم کند. در واقع، این قابلیت باعث شده است که این دو دستگاه نسبت به سایر گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت مانند گلکسی اس ۲۴، اس ۲۴ پلاس و پیکسل ۸ دوربینی با کیفیت بهتر داشته باشند. گوشی‌های گلکسی اس ۲۴ اولترا و پیکسل ۸ پرو به ترتیب با قیمت‌های ۱۳۰۰ و ۱۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند. سامسونگ دارای قابلیت زوم بیشتری است؛ در واقع این دستگاه می‌تواند قابلیت زوم درصدی داشته باشد. گوشیه‌ای پیکسل می‌توانند تصاویر روشن‌تری را در نور کم ثبت کنند.

کاربران هنگام گرفتن عکس در زیر نور شدید خورشید، متوجه شده‌اند که عکس‌های گوشی‌های پیکسل کنتراست بیشتری دارند. تصاویر ثبت شده توسط سامسونگ نیز روشن‌تر جلوه می‌کنند. در کل، کنتراست بیشتر در گوشی‌های پیکسل باعث می‌شود که تصاویر واضح‌تر نشان داده شوند.

 Galaxy S24 UltraPixel 8 Pro
تعداد دوربین عقب43
وضوح دوربین اصلی، دیافراگم لنز200MP, f/1.750MP, f/1.68
وضوح دوربین تله فوتو، دیافراگم لنز5omp, f/3.4; 10MP, f/2.4

 

48 MP, f/2.8
وضوح دوربین فوق عریض،

دیافراگم لنز

12MP, f/2.248 MP, f/1.95
وضوح دوربین جلو، دیافراگم لنز12MP, f/2.210MP, f/2.2

 

هنگام گرفتن عکس سلفی با Galaxy S24 Ultra و Pixel 8 Pro، بزرگترین تفاوت در رنگ تصاویر دیده می شود. تصویر ثبت شده توسط سامسونگ، طبیعی‌تر و رنگارنگ‌تر از گوشی پیکسل است. گوشی‌های هوشمند دارای قابلیت عکسبرداری در حالت شب هستند. حالت شب، امکان ثبت عکس در موقعیت‌های تاریک را بدون نیاز به استفاده از فلاش برای کاربران فراهم می‌کند. با استفاده از گوشی پیکسل ۸ پرو می‌توان در تاریکی، عکس‌های روشن‌تری را گرفت. اما جزئیات تصاویر ثبت شده در گوشی‌های سامسونگ بیشتر است.

عکس‌های ثبت شده توسط پیکسل ۸ پرو و گلکسی اس ۲۴ اولترا دارای قابلیت زوم یکسانی هستند. اما وقتی روی تصویر ثبت شده توسط سامسونگ زوم می‌کنید، عکس‌ها با وضوح بیشتری مشاهده می‌شوند. در واقع، عکس‌های ثبت شده توسط گلکسی اس ۲۴ اولترا، واضح‌تر هستند. Galaxy S24 Ultra  و Pixel 8 Pro هر دو تصاویر فوق‌العاده‌ای را ثبت می‌کنند. اینکه دوربین کدام گوشی بهتر است، به ترجیحات خودتان بستگی دارد. اگر قصد گرفتن عکس‌های رنگارنگ با قابلیت زوم بیشتر را دارد، گوشی سامسونگ اِس ۲۴ اولترا بهترین گزینه است. به عقیده برخی از کاربران نیز تصاویر در گوشی‌های پیکسل، روشن‌تر و طبیعی‌تر نشان داده می‌شوند.

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.