تالار مقالات بروز تکنولوژی

تا سال ۲۰۲۷ بیشتر بازی‌ها با هوش مصنوعی خواهند بود

طبق پیش‌بینی‌های شرکت IDC، رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی در راه هستند! رایانه‌هایی که با استفاده از تراشه قدرتمند SoC طراحی شده‌اند و براساس هوش مصنوعی عمل می‌کنند. روند تولید این دستگاه‌ها از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ با رشد زیادی مواجه بوده است. در سال ۲۰۲۷ انتظار می‌رود که بیشتر از ۱۶۷ میلیون دستگاه تولید شود. این انتظار می‌رود که رایانه‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی، ۶۰ درصد از مجموع رایانه‌های موجود در سراسر جهان تشکیل دهند.

تام ماینلی خاطر نشان کرد که با ورود به سال جدید، هوش مصنوعی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و صنعت تولید رایانه‌های شخصی به سرعت در حال رشد است. بسیاری از افراد به دلایلی از قبیل امنیت و حریم خصوصی بیشتر رایانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، به ساخت این دستگاه‌ها ترغیب شده‌اند. در سال ۲۰۲۴، شاهد افزایش تولید این نوع رایانه‌ها خواهیم بود. در طی چند سال بعاد، انتظار داریم که جایگاه این فناوری ارتقاء پیدا کند.

تا به امروز، IDC  سه نوع از رایانه‌های ساخته شده براساس هوش مصنوعی را شناسایی کرده است. رایانه‌های شخصی تولید براساس هوش مصنوعی دارای NPU هستند. کوالکام، اپل، AMD  و اینتل تراشه‌هایی هستند که برای این رایانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی نسل بعدی، شامل NPU با عملکرد ۴۰ تا ۶۰ TOPS است که انواع قابلیت‌های هوش مصنوعی را دارند. احتمالاً عرضه این رایانه‌های دارای تراشه‌های قدرتمند و ساخته شده براساس هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ شروع شود.

عرضه محموله‌های رایانه‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی طی دو سال آینده به سرعت افزایش پیدا می کند. IDC پیش‌بینی می‌کند که رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی نسل بعدی تا پایان سال 2027 به میزان بیشتری در بازار به فروش برسند. بسیاری از این رایانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به کسب و کار‌ها و شرکت‌های تجاری فروخته خواهند شد. اما در آینده، تعداد افرادی که از این رایانه‌ها استفاده می‌کنند بیشتر خواهد بود. بسیاری از کاربران برای تولید محتوای دیجیتال یا انجام بازی‌های رایانه‌ای به استفاده از این دستگاه‌های پیشرفته روی می‌آورند.

درباره  IDC

شرکت (IDC) جزو برترین کمپانی‌ها و دارای ۱۳۰۰ تحلیلگر است. تجزیه و تحلیل‌هایی که در این شرکت انجام می‌شود به متخصصان فناوری اطلاعات، سرمایه‌گذاران و مدیران تجاری کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری را بگیرند. در واقع، تجزیه و تحلیل‌های این شرکت به دستیابی سرمایه‌گذاران و مدیران به اهداف تجاری کمک زیادی می‌کند. شرکت IDC در سال ۱۹۶۴ راه‌اندازی شد و پیشرو در زمینه تکنولوژی و ارائه خدمات بازاریابی است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به www.idc.com مراجعه کنید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.