تالار مقالات بروز تکنولوژی

هشدار گوگل در مورد Gemini

برنامه‌های هوش مصنوعی مانند Gemini با خطراتی همراه هستند. در واقع، این خطرات می توانند حریم خصوصی کاربران را تهدید کنند. برنامه Gemini قبلاً با اسم Bard شناخته شده بود و در حال تبدیل شدن به جدیدترین ابزارها است. در واقع، این برنامه را می­توان بهترین گزینه برای دستگاه های اندرویدی در نظر گرفت. با استفاده از این برنامه می­توانید استفاده بهتری از دستگاه های اندرویدی خود داشته باشید.  اما این برنامه‌های هوش مصنوعی دارای ریسک­ها و خطراتی نیز هستند. هشدار جدید حریم خصوصی گوگل این موضوع را نشان می­دهد.

این هشدار مرکز حریم خصوصی برنامه‌های Gemini به وضوح بیان می‌کند که هنگام تعامل با برنامه‌های Gemini، گوگل  اطلاعات زیر را جمع‌آوری می‌کند:

  • گفتگوها و مکالمات
  • موقعیت مکانی
  • بازخورد
  • سایر اطلاعات

شرکت گوگل در ادامه خاطر نشان می‌کند که اطلاعات جمع‌آوری‌شده به آن‌ها در بهبود و توسعه محصولات، خدمات و فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کمک می‌کند. این موضوع باعث نگرانی بسیاری از افراد می‌شود که چه کسی به گفتگو‌ها و مکالمات جمینی دسترسی دارد؟! گوگل اینگونه بیان می‌کند: “ما حریم خصوصی کاربران را جدی می‌گیریم و اطلاعات شخصی شما را به فردی نمی‌فروشیم. به منظور کمک به هوش مصنوعی Gemini در بهبود و حفظ حریم خصوصی کاربران، زیرمجموعه‌ای از مکالمات را انتخاب می‌کنیم و از ابزار‌های خودکار برای کمک به حذف اطلاعات شناسایی کاربران مانند مانند آدرس‌ایمیل و شماره تلفن آن‌ها استفاده می‌کنیم”.

در متن اخطار، جمله زیر به شما نمایش داده می شود:

“لطفاً اطلاعات محرمانه خود را که قصد افشای آنها را ندارید، در این برنامه وارد نکنید.”

در زیر این بیانیه، اطلاعاتی درباره بازه زمانی نگهداری از داده‌های بازبینی شده پیدا خواهید کرد. گوگل اینگونه بیان می‌کند:

“مکالمه‌های Gemini Apps که توسط کاربران انسانی بازبینی شده‌اند، با حذف Gemini Apps از بین نمی‌رود. این اطلاعات به صورت جداگانه نگهداری شده و به حساب گوگل متصل نیستند. این اطلاعات تا مدت سه سال حفظ می‌شوند.”

حتی بعد از اینکه در برنامه Gemini فعالیتی نداشتید، گفتگو‌های شما حفظ و نگهداری می‌شوند. در کل، سعی کنید که هشدار‌های گوگل را در نظر بگیرید و هرگز اطلاعات حساس را در جمینی وارد نکنید.

این هشدار جدید نشان دهنده این است که نباید اطلاعات حساس را به Gemini اضافه کنید. هر چت شما در برنامه، به مدت سه سال در سرور‌های گوگل باقی ماند. در آخرین اطلاعیه آمده است که آنچه نمی‌خواهید دیگران یا گوگل ببیند را در برنامه وارد نکنید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.