تالار مقالات بروز تکنولوژی

مولد تصویر هوش مصنوعی گوگل در اختیار عموم قرار خواهد گرفت!

گوگل به سرعت وارد عرصه هوش مصنوعی شد و توانست که چت ربات google bard را در بازار عرضه کند. با این حال، این کمپانی رویکرد متفاوتی را در زمینه تولید تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی دنبال می‌کند. تاکنون، شرکت گوگل از عرضه مولد تصویر هوش مصنوعی به عموم افراد خودداری کرده است. گوگل در روز پنجه اعلام کرد که قصد انجام به رورزسانی‌هایی را در زمینه هوش مصنوعی دارد. رویکرد کاملاً متفاوتی را در فضای تولید‌کننده تصویر هوش مصنوعی در پیش گرفت و تاکنون از عرضه مدل توانمند Imagen خود برای عموم خودداری کرده است. این شرکت از توانایی تولید تصویر در bard صحبت کرده است.

ImageFX جدیدترین ابزار‌ها برای تولید تصاویر است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند عکس‌های خارق العاده‌ای را خلق کنند. این ابزار براساس هوش مصنوعی عمل می‌کند. کاربران می‌توانند در آزمایشگاه‌های Google  به این ابزار دسترسی داشته باشند. در پلتفرم آزمایشی، کاربران قادر به مشاهده ویژگی‌های این سرویس خواهند بود. این ابزار توسط imagen2 ، پیشرفته‌ترین سرویس برای تبدیل متن به تصویر در نظر گرفته شده است. این برنامه توسطGoogle DeepMind توسعه یافته و به انتشار رسیده است. گوگل ادعا می‌کند که قادر به تولید باکیفیت‌ترین تصاویر است؛ این سرویس می‌تواند تصاویر را به شکل واقعی تولید کند.

Imagen 2 در گوگل بارد نیز پیدا می شود؛ این ابزار برای چت بات، امکان تولید تصاویر را ارائه می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که از bard درخواست دهید که با استفاده از یک اعلان تصاویر موردنظر شما را تولید کند. bard  می تواند تصویری با کیفیت بالا را برای کاربران تولید کند. این قابلیت از امروز در بیشتر کشورها به زبان انگلیسی در دسترس است.

برای رفع نگرانی‌های مربوط به سوء استفاده از تصویر ها با استفاده از هوش مصنوعی، گوگل به کاربران اطمینان داد که اقدامات محافظتی را در زمینه در نظر گرفته است.

به علاوه، همه تصاویر ساخته شده با imagen2 توسط SynthID واترمارک می‌شوند. در واقع، با استفاده از این ابزار می‌توان استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت تصویر را تشخیص داد. عکس‌هایی که با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، با چشم انسان قابل تشخیص نیستند. وقتی به اطلاعات آماری «درباره این تصویر» در مرورگر کروم نگاه کنید، نشان می‌دهد که آیا از هوش مصنوعی برای تولید عکس استفاده شده است یا خیر.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.