تالار مقالات بروز تکنولوژی

همه برنامه‌های گوگل برای رایانه لوحی اندروید به‌روزرسانی می‌شوند

گوگل اعلام کرده است که بیشتر از ۲۰ برنامه را به روزرسانی می‌کند. در این خبر، اطلاعات لازم درباره برخی از این برنامه‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهیم. برنامه‌های دیگری نیز هنوز در حال بررسی هستند.

Google Weather

Google Weather  دارای نوار کناری است که با استفاده از آن می‌توانید به پیش‌بینی شرایط آب و هوایی طی ۱۰ روز دسترسی داشته باشید. یک نوار جستجو در بالا، شرایط آب و هوایی در مکان فعلی شما را با یک ضربه نشان می‌دهد. به علاوه، این برنامه قابلیتی مانند سنجش میزان رطوبت، باد، فشار، شاخص UV و… را نیز دارد. جزئیات میزان باد، رطوبت و بارش نیز در این برنامه مشخص می‌شود.

نقشه گوگل

نوار پایین Google Maps ، دیگر کل صفحه را نمی پوشاند. در دستگاه های تاشوها، برنامه گوگل مپ، نیمی از صفحه را اشغال می­کند. در حالیکه میزان اشغال فضا در تبلت­ها کمتر است.

Google Meet

این برنامه دارای رابط کاربری دو ستونی در جهت عمودی و افقی است. صفحه اصلی، سابقه تماس را نشان می‌دهد. در سمت چپ نیز جلسات بعدی نشان داده می‌شوند. صفحه جزئیات تماس نیز در سمت راست قابل مشاهده است. طرح‌بندی ستونی دوگانه در برگه Meet برنامه Gmail نیز یافت می‌شود.

Google Play Book

Google Play Books یک ریل ناوبری اضافه می‌کند. این برنامه از ماه مارس ۲۰۲۲ دارای ویجت m3 است. یک نوار جستجو در قسمت بالای برنامه به همراه فیلتر مشاهده می‌شود.

Gboard III

آپدیت Gboard III از قلم‌های جدید پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با قلم‌های جدید در فیلد نوشتاری یادداشت بنویسید. به علاوه، امکان حذف، انتخاب و درج نوشته‌های جدید وجود دارد. مینابری مخصوص ایموجی نیز در این آپدیت ساخته شده است و زبان‌ها را هم می‌توانید به راحتی تغییر دهید.

گوگل داکس و گوگل شیت

گوگل داکس و گوگل شیت در نوار کناری ارائه می‌شوند. با ضربه زدن روی روی دکمه در انتهای نوار، پانلی باز در سمت راست صفحه نمی‌ش داده می‌شود. شما به کنترل‌های بیشتری در این رابط کاربری دائم دسترسی خواهید داشت.

Google Contacts

در آپدیت  Google Contacts، فهرست افراد در سمت چپ و جزئیات در بخش راست نشان داده می‌شود. نوار جستجو در آپدیت، تمام عرض صفحه را پوشش نمی‌دهد.

Google Calendar

در تبلت‌ها، گوگل، نماد‌های تقویم از قبیل روز، هفته و ماه را به نوار برنامه منتقل کرده است. این اطلاعات در سمت چپ نمایش داده می‌شوند.

Google Sheets

آپدیت جدید، امکان کپی کردن و به اشتراک‌گذاری اطلاعات در سایر برنامه از قبیل گوگل داکس را برای کاربران فراهم می‌کند.

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.