تالار مقالات بروز تکنولوژی

به‌روزرسانی جدید Google Drive به بارگیری سریع‌تر ویدیوها کمک می‌کند

گوگل درایو در حال اضافه کردن کد‌های DASH برای ویدیو‌ها است. این قابلیت، پخش ویدئوی تطبیقی را بر اساس کیفیت شبکه بهبود می‌بخشد. گوگل درایو، فیلتر‌های جستجوی بهبود یافته را انتخاب می‌کند. اما در حال حاضر، این فیلتر‌ها به IOS محدود شده‌اند. احتمالاٌ این فیلتر برای سیستم عامل اندروید نیز قابل دسترسی است. فیلتر‌های جستجو جدید از ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ در حال توسعه هستند. اما در حال حاضر، بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

گوگل درایو، گزینه‌ای برای ذخیره‌سازی فایل‌ها است. این برنامه، قابلیت به اشتراک‌گذاری فایل‌ها را دارد. در واقع، پروسه به اشتراک‌گذاری و آپلود ویدیو‌ها در گوگل درایو به راحتی صورت می‌گیرد. اما بازپخش ویدیو در گوگل درایو مانند یوتیوب نیست. در حال حاضر، تیم گوگل درایو اعلام کرده است که چند قابلیت را به این برنامه اضافه می‌کند. یکی از این قابلیت‌ها می‌تواند امکان پخش ویدیو با کیفیت پایین‌تر در گوگل درایو را حل کند. براساس قابلیت جدید گوگل درایو، ویدیو‌ها سریع‌تر بارگیری می‌شوند. کد‌های DASH برای تمام ویدیو‌های جدیدی که از الان به بعد در درایو آپلود می‌شوند، قابل اِعمال خواهد بود. گوگل خاطر نشان کرد که تا پایان سال، ویدیو‌های موجود در درایو را به روزرسانی می‌کند.

دومین ویژگی اضافه شده به گوگل درایو، فیلتر‌های جستجوی بهبود یافته است. این فیلتر‌ها برای برنامه‌های اندروید و ios گوگل درایو قابل اجرا هستند. این فیلتر‌های به روزرسانی شده برای اولین بار در ماه اکتبر در گوگل درایو قابل مشاهده بونده‌اند. نسخه وب این فلیتر‌ها در ماه نوامبر قابل دسترسی بود. در حال حاضر، گوگل در حال اعمال این فیلتر‌های جدید در برنامه درایو برای تلفن‌های همراه است.

در حال حاضر، این فیلتر‌ها در iOS در دسترس خواهند بود و به زودی برای اندروید نیز قابل دسترسی هستند. شرکت درباره تاریخ انتشار جدول زمانی تعیین نکرده است. هنگامی که فیلتر‌های جدید در دسترس هستند، با انتخاب آن‌ها به اطلاعاتی دسترسی خواهید داشت. این سه فیلتر شامل  Type، Modified  و People هستند. فیلتر People، فایل‌هایی از مخاطبین شما را به نمایش می‌گذارد. اما دو فیلتر دیگر، اطلاعاتی از قبیل نوع فایل (اسناد، تصاویر، ویدیو‌ها و غیره) را نشان می‌دهند. گوگل خاطر نشان کرد که این قابلیت برای حساب‌های شخصی و کاری گوگل قابل دسترسی است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.