تالار مقالات بروز تکنولوژی

هزینه ۲.۱ میلیارد دلار ناشی از اخراج کارکنان برای شرکت گوگل

گوگل اعلام کرد که در سال گذشته ۲. ۱ میلیارد دلار برای اخراج کارکنان هزینه کرده است. در اوایل این ماه، گوگل بیشتر از ۱۰۰۰ کارمند را اخراج کرد و ۷۰۰ میلیون دلار دیگر را برای جبران خسارت کارکنان متقبل شد. هرچند، این هزینه احتمالاً پول زیادی به نظر برسد؛ اما گوگل در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳، ۸۶ میلیارد دلار درآمد داشت. این میزان در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین، گوگل از تبلیغات نیز درآمد قابل توجهی را به دست آورد. با این حال، بخش search گوگل، منبع اصلی درآمد این شرکت است؛ از این طریق 48 میلیارد دلار درآمد دارد. طبق گفته ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، سرویس‌هایی مانند YouTube Premium، YouTube Music، YouTube TV و Google  حدود 10 میلیارد دلار برای این شرکت درآمد ایجاد می‌کنند.

پیچای، مدیرعامل گوگل بیان کرد که” جمینی اولترا به زودی عرضه می‌شود “. توسعه دهندگان در حال کار بر روی افزودن جمینی اولترا به محصولات Google هستند. منابع درآمد بیشتری از این طریق صرف می­شود و گوگل احتمالاً کارمندان بیشتری را امسال اخراج کند. گوگل هنوز روی جمینی اولترا کار می‌کند و به روزرسانی‌هایی را ارائه می‌دهد. به زودی جمینی اولترا در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

شرکت گوگل توانسته است که مانند سایر کمپانی‌های بزرگ، بهترین خدمات ابری را ارائه دهد. درآمد شرکت از واحد ابری، رشد چشمگیری داشته است. علاوه بر هزینه‌های ناشی از اخراج پرسنل، تعطیلی برخی از قسمت‌های گوگل باعث تحمیل هزینه اضافی برای این شرکت شد. در سال ۲۰۲۴ با ادامه سرمایه‌گذاری شرکت گوگل در زمینه هوش مصنوعی، احتمالاً تعداد بیشتری از پرسنل اخراج شوند. این اخراج به دلیل جبران سرمایه‌گذاری‌های شرکت گوگل صورت می‌گیرد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.