تالار مقالات بروز تکنولوژی

سرویس ذخیره‌سازی ابری Google One بیشتر از ۱۰۰ میلیون مشترک دارد

مدیر عامل گوگل، گفتگویی با منابع خبری داشته است. طی این گفتگو، پیچای اعلام کرد که سرویس Google One بیشتر از 100 مشترک دارد. پیجای در طی صحبت های خود افزود که آلفابت، قصد اضافه کردن قابلیت های هوش مصنوعی به Google One را دارد. سرویس Google One   برای بار اول در سال 2018 توسط کمپانی گوگل راه اندازی شد. این سرویس دارای قابلیت ها و مزایای زیادی است. از مهمترین قابلیت های این سرویس می توان به ویرایش Google Photos اشاره کرد. هزینه سرویس‌های Google One از مبلغ 1.99 دلار در ماه شروع می‌شود.

پیچای به این موضوع اشاره کرد که این شرکت از طریق همکاری با سرویس‌هایی از قبیل یوتیوب پریمیوم، یوتیوب TV، گوگل وان و یوتیوب موزیک توانسته است که مسیر صعودی را طی کند. در نتیجه، درآمد گوگل ناشی از استفاده کاربران از این سرویس‌ها از ۱۵ میلیار دلار به صورت سالیانه بیشتر بوده است. این میزان در سال جدید در مقایسه با ۲۰۱۹، تا میزان 5 برابر افزایش داشته است. به علاوه، شرکت مشهور گوگل توانسته است که رشد ۲۳ درصدی را به علت عملکرد قدرتمند سرویس اشتراکی تجربه کند.

گوگل در آخرین گفتگو‌ها به این موضوع اشاره کرد که تعداد برنامه‌های پولی یوتیوب، ۸۰ میلیون بوده است. این آمار در ماه نوامبر محاسبه شده است. از آن بازه زمانی تا به امروز، به روزرسانی و آپدیت‌های دیگری صورت نگرفته است. گوگل به این موضوع نیز اشاره کرد که یوتیوب شورتز، به صورت ماهیانه دارای 2 میلیارد کاربر است.

در اوایل ماه ژانویه، شرکت گوگل، در قسمت‌هایی مانند بخش مهندسی و خدمات، تقریباً ۱۰۰۰ کارمند را اخراج کرد. سپس، پیچای در یادداشتی برای کارکنان خود اینگونه عنوان کرد که در سال جدید، تعداد مشاغل بیشتری کاهش پیدا خواهند کرد.

گوگل در طی گزارشات منتشر شده درباره درآمد خود، از داشتن 182,502 کارمند صحبت کرده است. تعداد کارمندان گوگل کمی بیشتر از اطلاعاتی است که در اخبار Q3 درح شده بود. با این وجود، تعداد کارکنان این شرکت نسبت به سال 2022 کمتر بوده است. گوگل از طریق تبلیغات، توانسته است که درآمدی به اندازه  65.5 میلیارد دلار داشته باشد. البته، تحلیلگران، مبلغ بیشتری را گزارش داده بودند. طبق خبرهای منتشر شده، درآمد این کمپانی در یک سال گذشته، حدود 11 درصد افزایش داشته است. سهام این کمپانی نیز به دلایلی تا 4 درصد کاهش پیدا کرده است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.