تالار مقالات بروز تکنولوژی

تشکیل واحد تجاری جدید توسط استارت‌آپ تراشه‌های هوش مصنوعی Groq

Groq، استارتاپی است که تراشه‌هایی را برای اجرای مدل‌های هوش مصنوعی توسعه می‌دهد. اخیراً این استارتاپ اعلام کرد که در حال ساخت بخش جدید به نام Groq Systems است. این بخش جدید روی بهبود ارتباط مشتریان و توسعه‌دهندگان متمرکز است. در این بخش به سازمان‌های دولتی که قصد افزودن تراشه‌های Groq  را به مرکز داده خود دارند، خدمات‌رسانی می‌شود. در واقع، سازمان‌ها با استفاده از این پردازنده‌ها می‌تواند مراکز داده جدید بسازند.

Groq  برای تشکیل واحد جدید، تصمیم به خرید Definitive Intelligence  را گرفته است. این شرکت مستقر در پالو آلتو، ابزارهای هوش مصنوعی مناسب برای کسب و کارها مانند ربات‌های گفتگو، ابزارهای تجزیه و تحلیل داده‌ها و تولید کننده اسناد را می­سازد. مدیرعامل  Definitive Intelligence، سانی مادرا، در حال حاضر، پلتفرم ابری Groq را رهبری می‌کند.

جاناتان راس، بنیانگذار و مدیرعامل Groq در بیانیه‌ای خبری خاطر نشان کرد که در این استارتاپ، ما متعهد به ساخت ابزار‌های هوش مصنوعی هستیم که در دسترس و مقرون به صرفه هستند. وی افزود که از استقبال سانی و تیمش جهت دستیابی به اهداف خود هیجان زده‌ایم. این تیم در ارائه راه حل و ابزار‌های هوش مصنوعی تخصص دارد و به سمت استراتژی‌های بازار حرکت می‌کند.

مادرا خاطر نشان کرد که ” استنتاج با سرعت بالا می‌تواند برای هوش مصنوعی مولد اهمیت زیادی داشته باشد. در  Groq، ما برای توسعه‌دهندگان، سرعت، میزان تأخیر کمتر و کارایی را ارائه می‌دهیم که برای اجرای وعده‌های هوش مصنوعی مولد به آن‌ها نیاز دارند. وی افزود که از زمانی که برای اولین بار با جاناتان در سال ۲۰۱۶ ملاقات کردم، طرفدار گروک بوده و از پیوستن به تیمش هیجان‌زده هستم.”

Groq  ادعا می‌کند که LPU تولید شده توسط این شرکت می‌تواند مدل‌های زبانی بزرگ موجود را با سرعت ۱۰ برابر اجرا کند.

Definitive Intelligence  دومین خرید Groq بعد از Maxeler Technologies است. Maxeler Technologies شرکتی است که در سال 2022 ساخته شده و خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی را ارائه می دهد. این شرکت ممکن است که جزو آخرین خریدهای Grq نباشد. بازار تراشه هوش مصنوعی بسیار رقابتی است و Groq قصد دارد که در این زمینه از رقبای خود پیشی بگیرد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.