تالار مقالات بروز تکنولوژی

استفاده گوگل از هوش مصنوعی برای تشخیص نظرات جعلی

گوگل بیشتر از ۱۷۰ میلیون نظرات جعلی را مسدود می‌کند و از الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی برای حفظ شهرت و اعتبار کسب و کار‌های مختلف استفاده می‌کند.

  • در حال حاضر، شرکت گوگل قادر به تشخیص نظرات جعلی است.
  • گوگل، ۱۷۰ میلیون نظر جعلی را در سال ۲۰۲۳ مسدود کرده است.
  • الگوریتم جدید، بررسی‌ها برای تشخیص نظرات جعلی را با ۴۵ درصد دقت بیشتر از قبل تشخیص می‌دهد.

شرکت گوگل در حال بهره برداری از فناوری جدید هوش مصنوعی جهت پیشگیری از نقدها و نظرات جعلی است. در واقع، این نظرات می­توانند مشتریان را گمراه کرده و باعث آسیب به کسب و کارها شوند. این شرکت در سال 2023 توانست که بیشتر از 170 میلیون نظر جعلی را متوقف کند که در مقایسه با سال قبل افزایش 45 درصدی داشته است.

این کار می‌تواند برای صاحبان کسب و کار‌ها اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. در یک پست وبلاگ، شرکت گوگل درباره اینکه چگونه الگوریتم‌هایش، این پروسه را انجام می‌دهند، اطلاعات را مورد بحث قرار می‌دهد. گوگل، نظراتی که به صورت مشابه کپی شده‌اند را تشخیص می‌دهد.

بررسی‌های دقیق‌تر طی یکسال

در سال ۲۰۲۳، گوگل توانست که تقریباً ۲۰ میلیون آپدیت روزانه جهت اطلاع از ساعات کاری و نظرات مشتریان کسب و کار‌های مختلف را دریافت کرد. به منظور حفظ یکپارچگی داده‌ها، گوگل الگوریتم جدیدی را جهت شناسایی و حذف سریع اطلاعات جعلی اجرا کرد.

گوگل اشاره می‌کند که الگوریتم جدید، کلاهبرداری‌ها و موارد جعلی را شناسایی کرده است. در واقع گوگل مواردی را شناسایی کرده است که افراد برای نوشتن نظرات مثبت پول دریافت می‌کردند. با تشخیص این موضوع، گوگل راه حلی برای این مشکل پیدا کرد. در نتیجه، گوگل توانست که مانع از انتشار اخبار و نظرات نادرست و جعلی شود.

مزایای مهم گوگل برای مشاغل محلی

طبق گزارش‌های گوگل، الگوریتم تشخیص نظرات جعلی می‌تواند به کسب و کار‌های محلی کمک کند. گوگل بیان می‌کند که تلاش برای مقابله با محتوا‌های جعلی به نفع کاربران و محافظت از کسب و کار‌های آنلاین و حفظ شهرت و اعتبار آن‌ها است.

  • سیستم جدید گوگل، موارد مشکوک و جعلی را سریعتر از روش‌های قبل شناسایی کرده و از این طریق از اعتبار کسب و کار‌ها محافظت می‌کند.
  • دقت شناسایی نظرات جعلی در مقایسه با سال ۲۰۲۲ تا ۴۵ درصد بهبود پیدا کرده است. در نتیجه، کسب و کار‌ها می‌توانند مشتریان بیشتری را به دست آورند.
  • این الگوریتم، نظرات جعلی و کلاهبرداری‌ها را شناسایی می‌کند و از این طریق در محافظت از کسب‌وکار‌ها نقش مؤثری دارد.
مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.