تالار مقالات بروز تکنولوژی

مسیر HBO به سمت سود

نتفلیکس برنامه‌های زنده در زمینه‌های مختلف مانند آشپزی، بازی گلف، تنیس و… را آزمایش کرده است. برند HBO  در زمینه حمایت از مدیر عامل شرکت باب ایگر با سایر شرکت‌ها همکاری می‌کند. دیوید زاسلاو پس از سال سختی که پشت سرگذاشت، هدفی را برای خود مشخص کرد. وی تصور می‌کند که قادر به حل مشکلات در وال استریت است. وی تجارت استریم خود را سودآورتر می‌کند. لازم به ذکر است که سهام این شرکت در سال قب به صورت تقریبی ۲۴ درصد کاهش پیدا کرده است.

از هنگام تصاحب استودیو‌های بزرگ قدیمی هالیوود، زاسلاو ثابت کرد که در کاهش هزینه‌ها مهارت دارد. وی هزار کارمند را اخراج کرده و ساخت فیلم‌ها را کنار گذاشته است. وی روی چیز‌های زیادی سرمایه‌گذاری نکرده است. انتخاب‌های وی به علت میلیارد‌ها دلار بدهی محدود است. اما زاسلاو، استراتژی واضحی برای رشد تجارت خود بیان نکرده است. شرکت برادران وارنر در سال قبل کاهش رشد را تجربه کرده است.

بزرگترین ابتکار وی، ادغام HBO Max و Discovery+ در Maxاست که با نتفلیکس رقابت می‌کند. زاسلاو و مدیر استرایم باور دارند که کنار گذاشتن اسم HBO می‌تواند مخاطبین سرویس استریم را افزایش دهد. در واقع، این کار باعث می‌شود که کاربران کمتری، استفاده از این سرویس را لغو کنند. با این وجود، تجارت استریم شرکت HBO  در سال قبل، مشترکین و کاربران خود را در ایالات متحده از دست داده است.

تا به حال، هیچ کدام از شرکت‌های قدیمی مانند دیزنی، پارامونت و برادران وارنر نتوانسته‌اند که به انتقال موفقیت‌آمیز از کابل به استریم دست پیدا کنند. همه این شرکت‌ها با تأخیر سعی کرده‌اند که از نتفلیکس کپی کنند. این شرکت‌ها، استراتژی‌های منحصر به فردی را طراحی نکردند. مبارزات این شرکت‌ها باعث شده است که برخی تصور کنند که استریمینگ تجارت خوبی نیست. نتفلیکس در حال پیشرفت است و همه قبول دارند که سایر شرکت‌های نیز قادر به موفقیت هستند.

زاسلاو، ایگر و باب باکیش، رئیس پارامونت، سه انتخاب دارند. این افراد می‌توانند یک مسیر را طی کرده، رویکردی هدفمند داشته باشند و از استریم صرف نظر کنند.

دیزنی با عرضه فیلم‌ها، اسباب بازی‌ها، پارک‌های تفریحی، نمایش‌های تلویزیون و… پیشرفت کرده است. دیزنی مانند بنیانگذار نتفلیکس گفته است که هر محصولی را باید در جای خود بفروشید. خرید دارایی‌های فاکس، دیزنی را به سمت تولید ابزار‌های سرگرمی سوق داده است. در دیزنی و وال استریت، منطق این معامله زیر سؤال برده می‌شود. از دیزنی خواسته شده است که اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.

بهترین برند، برادران وارنر HBO است. این اسم برای بسیاری از افرا مفهوم خاصی دارد. این برند برای ساخت تلویزیون‌های باکیفیت، هزینه زیادی را می‌پردازد. به علاوه، برای ساخت بازی‌های ویدیویی و… باید هزینه‌ای پرداخت شود.Zaslav  نیز می‌تواند مسیر خود را تغییر داده و کسب‌وکار کوچک‌تر اما کم‌هزینه‌تری را در HBO به وجود آورد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.