تالار مقالات بروز تکنولوژی

چگونه در سال ۲۰۲۴ اطلاعات‌مان را از اینترنت حذف کنیم؟

آیا تا به حال شده است که اسم خود را در گوگل جستجو کنید؟ این موضوع می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. اما شاید از نظر امنیتی با مشکل مواجه شوید. با انجام چند پروسه می‌توانید در سال ۲۰۲۴، اطلاعات خود را از اینترنت پاک کرده و حریم خصوصی خود را حفظ کنید.

چرا باید از اطلاعات خود محافظت کنید؟

در سال ۲۰۲۴، هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما تغییرات زیادی را ایجاد کرده است. با استفاده از این ابزار‌های هوش مصنوعی می‌توانید تصاویر واقعی را ایجاد کنید. اما برخی از افراد با استفاده از هوش مصنوعی، آسیب‌هایی را به دیگران وارد می‌کنند. در واقع، از هوش مصنوعی برای جعل هویت افراد نیز استفاده می‌شود.

اما همه افراد به دنبال راهکاری برای حفاظت بیشتر از حریم خصوصی خود هستند. گوگل، راهی برای درخواست حذف برخی صفحات وب از نتایج جستجو را ارائه می‌دهد. اگر سایتی با اطلاعات مهم پیدا کردید، می‌توانید فوراً درخواستی ارسال کرده تا مطمئن شوید به کاربران در جستجوی گوگل نشان داده نمی‌شوند. اما نکته مهم این است که این ویژگی اطلاعات را به صورت کامل از وبسایت حذف نمی‌کند.

حضور خود را در رسانه‌های اجتماعی محدود کنید!

یکی از راه‌های کاربردی برای دوری از اینترنت، قطع ارتباط با رسانه‌های اجتماعی است. رسانه‌های اجتماعی بهترین کزینه برای برقراری ارتباط هستند. اما این رسانه‌های اجتماعی می‌توانند حریم خصوصی شما را به خطر بیندازند.
علاوه بر محدود کردن استفاده، می‌تواند رسانه‌های اجتماعی خود را تنظیم کنید. شما باید مشخص کنید که چه کسی می‌تواند تصاویر، نمایه و فیلم‌های شما را تماشا کند. البته، اگر حساب خصوصی باشد، از نظر امنیتی با مشکل زیادی مواجه نخواهید شد. شما در رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک می‌توانید این را مشخص کنید که چه کسی به شماره تلفن، عکس یا فعالیت‌های اخیرتان دسترسی داشته باشد.

این اقدام را می‌توانید برای حساب‌های کاربری غیر فعال شده به مدت طولانی نیز انجام دهید. در صورتیکه دیگر از آن رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنید، بعد از تهیه نسخه پشتیبانی برای خودتان می‌توانید اطلاعات اکانت‌تان را حذف کنید.

اطلاعات خود را از سایت‌ها حذف کنید!

برخی از افراد به اطلاعات شما که در سایت‌ها موجود هستند، دسترسی پیدا می‌کنند. در واقع، حریم خصوصی شما توسط این افراد قابل دسترسی خواهد بود. سرویس Incogni می­تواند از نظر مسائل امنیتی از داده‌های شما محافظت کند. Incogni اطلاعات شما را از سایت‌ها حذف کرده و به حفظ حریم خصوصی‌تان کمک می‌کند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.