تالار مقالات بروز تکنولوژی

شکایت از اپل به خاطر محدودیت‌های iCloud

درباره شرکت اپل شکایتی مطرح شده است. براساس این شکایت، اپل قیمت‌های icloud را تا حدودی افزایش داده است و سود خالصی را به شرکت ارائه می‌دهد. شاکیان، شرکت اپل را به این دلیل متهم کرده‌اند که به icloud  برای پشتیبان‌گیری از دستگاه اجازه داده شده است. براساس این دادخواست، صاحبان اپل می‌توانند از فضای ذخیره‌سازی رایگان ۵ گیگابایتی icloud استفاده کنند. اما طبق گزارش‌ها، بیشتر کاربران این میزان فضای ذخیره‌سازی را کافی نمی‌بینند و فضای اضافی خریداری می‌کنند.
متأسفانه، سطح رایگان iCloud از وقتی که توسط استیو جابز در WWDC آن را معرفی کرد، دارای حافظه با محدودیت ۵ گیگابایت است. iCloud فقط ۵ گیگابایت را به صورت رایگان به کاربران ارائه می‌دهد. بیشتر تأکید شکایت روی این واقعیت است که کاربران آیفون فقط یک گزینه برای پشتیبان‌گیری کامل از دستگاه دارند که سرویس iCloud اپل است. از نظر فنی، این درست نیست. اپل به کاربران این امکان را داد که از طریق iTunes  در رایانه خود، نسخه پشتیبان تهیه کنند.

با این حال، اپل از صاحبان تلفن‌های همراه می‌خواهد از iCloud برای پشتیبان‌گیری انواع فایل‌های خاص استفاده کنند. شما می‌توانید از icloud برای پشتیبان‌گیری از عکس‌ها، ویدیو‌ها و سایر فایل‌ها استفاده کنید. اپل می‌تواند فضای ذخیره سازی رایگان iCloud با محدودیت 5 گیگابایتی را انتخاب کند. این شرکت باید بداند که بیشتر افراد فقط برای پشتیبانی گیری از دستگاه خود باید مشترک icloud شوند و برای فضای ذخیره سازی بیشتر باید هزینه اضافی بپردازند.

بخش عمده شکایت مربوط به این است که کاربران آیفون تنها یک انتخاب در مورد پشتیبان‌گیری کامل دستگاه دارند. در این دادخواست آمده است که هیچگونه توجیه فنی یا امنیتی برای اجبار در استفاده از iCloud برای فایل‌های محدود وجود ندارد. اپل این کار را با هدف کاهش رقابت و برتری محصول iCloud خود نسبت به پلتفرم‌های ابری رقبا انجام می‌دهد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.