تالار مقالات بروز تکنولوژی

مایکروسافت اج در حال کنترل کروم روی رایانه شخصی افراد است!

اخبار جدید حاکی از این است که مایکروسافت اج در حال کنترل کروم روی رایانه شخصی کاربران است. اگر مرورگر کروم را در ویندوز ۱۰ یا ۱۱ اجرا کرده‌اید و ناگهان متوجه استفاده از مایکروسافت اج شده‌اید، شما تنها نیستید. تام وارن از Verge گزارش می‌دهد که وی به همراه چندین کاربر دیگر متوجه شده‌اند که محتوا‌های کروم در edge نیز نمایش داده می‌شوند.

مایکروسافت درباره این موضوع هنوز اظهار نظر نکرده است. به عقیده وارن، سرقت اطلاعات گوگل کروم از طریق مایکروسافت ممکن است که ناشی از فعال کردن یک گزینه در بخش تنظیمات باشد. این گزینه به طور خودکار فعال می‌شود و از این طریق اطلاعات کروم در اختیار مایکروسافت اج قرار می‌گیرند.

مایکروسافت از اعلان‌های سیستم و پیام‌های پاپ آپ ویژه Edge استفاده کرده است تا کاربران ویندوز را به اجرای Edge و  کار باBing  سوق دهد. مرورگر مایکروسافت دارای گزینه‌ای است که از طریق آن قادر به انتقال اطلاعاتی مانند برگه‌های باز و تاریخچه  به گوگل کروم خواهید بود. همچنین، هنگامی برای بار اول از مایکروسافت اج استفاده کنید، این مرورگر، برای یکپارچه‌سازی اطلاعات جهت همگام‌سازی با مرورگرهای دیگر مجوز از شما دریافت خواهد کرد. اما به تازگی از کاربران در این زمینه سؤال نمی‌شود و این گزینه به صورت خودکار فعال خواهد شد.

مایکروسافت اج، اطلاعات کاربران از طریق گوگل کروم به صورت مخفیانه دریافت می‌کند. طبق اطلاعات تام وارن، Microsoft Edge ، بعد از به روزسانی‌های جدید ویندوز، بدون اجازه از کاربر اقدام به انجام کاری می­کند. در واقع، Microsoft Edge، سایت‌های باز شده در گوگل کروم را به حافظه منتقل می‌کند. بسیاری از کاربران نیز این پروسه را سرقت اطلاعات گزارش داده‌اند. این کار می‌تواند مخالف قوانین حریم خصوصی کاربران باشد و امنیت اطلاعات آن‌ها را با در گوگل کروم با مشکل مواجه کند.

Edge  بر اساس موتور مرورگر کرومیوم عمل می­کند. اکثر کاربران معمولاً متوجه تفاوت زیادی در نجوه نمایش صفحات در هر یک از این مرورگر‌ها نمی‌شوند. اما Edge روی محصولات و خدمات مایکروسافت متمرکز است، که از طریق ابزار‌های هوش مصنوعی مانند Copilot و Image Designer گسترش پیدا می‌کنند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.