تالار مقالات بروز تکنولوژی

مایکروسافت در حال پایان دادن به پشتیبانی از برنامه‌های اندروید در ویندوز ۱۱ است

شرکت مایکروسافت به صورت غیرمنتظره اعلام کرد که پشتیبانی از زیرسیستم ویندوز برای اندروید را  در سال آینده و تاریخ 5 مارس به اِتمام میرساند. زیرسیستم ویندوز برای اندروید در ماه اکتبر و سال 2021 به انتشار رسید. این زیرسیستم به کاربران اجازه نصب برنامه‌ها از فروشگاه  App Amazon در ویندوز 11 را داده است.

همچنین، آمازون نیز به پایان رسیدن پشتیبانی از زیرسیستم ویندوز را برای اندروید اعلام کرد. از تاریخ ۵ مارس به بعد، کاربران ویندوز دیگر قادر به نصب فروشگاه اپل آمازون یا سایر برنامه‌ها از فروشگاه مایکروسافت نیستند. با این حال، کاربران می‌توانند از برنامه‌های Appstore استفاده کنند که قبلاً نصب کرده‌اند. همچنین، به‌روزرسانی‌های برنامه‌ها را نیز دریافت خواهند کرد.

برنامه‌های ویندوزی که نیاز به زیرسیستم ویندوز برای اندروید دارند از قبیل فروشگاه اپ استور قابل دسترسی نیستند. فروشگاهApp Amazon  در ویندوز و تمام بازی‌های وابسته به زیرسیستم ویندوز برای اندروید از تاریخ ۵ ماه مارس ۲۰۲۵ پشتیبانی نخواهند شد. تا آن بازه زمانی، مشتریان قادر به استفاده از پشتیبانی فنی خواهند بود.

افرادی که فروشگاه اَپ اِستور آمازون یا سایر برنامه‌های اندروید را تا قبل از ۵ ماه مارس سال ۲۰۲۴ نصب کرده‌اند، تا بازه زمانی منسوخ شدن این قابلیت در ۵ مارس ۲۰۲۵ به اپلیکیشن‌ها دسترسی خواهند داشت. در حال حاضر، کاربران ویندوز 11 می‌توانند تا تاریخ 5 مارس سال 2025 از برنامه‌های نصب‌شده استفاده کنند. مشخص نیست که آیا برنامه‌ها صورت خودکار حذف می‌شوند، کار نمی‌کنند یا دیگر تحت پشتیبانی قرار نمی گیرند.

 

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.