تالار مقالات بروز تکنولوژی

جدیدترین ویژگی ویندوز، ۱۱ راه‌اندازی مجدد به روز‌رسانی سیستم عامل را حذف می‌کند

آخرین قابلیت ویندوز ۱۱، راه‌اندازی دوباره به روز‌رسانی سیستم عامل را حذف می‌کند. بسیاری از کاربران ویندوز 11 دیگر مجبور نیستند که با هر به‌روزرسانی امنیتی، مجدداً دستگاه را راه‌اندازی کنند. مایکروسافت در حال آزمایش روشی برای کاربران ویندوز ۱۱ است تا وصله‌های امنیتی را بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد اِعمال کنند. این کار می‌تواند زمان بیشتری را به کاربران برای آپدیت بیشتر رایانه‌ها فراهم کند. در واقع، امنیت اطلاعات رایانه‌ها افزایش پیدا می‌کند. مایکروسافت در حال آزمایش ویژگی جدید Hot Patch در کانال توسعه دهنده ویندوز 11 است. اما این کار را فقط در دستگاه های Windows Insiders انجام می‌دهد که دارای VBS فعال هستند.

همچنین، طبق گفته منبع خبری Bowden، این تغییر به صورت کامل راه‌اندازی مجدد را حذف نمی‌کند. هنوز هم به صورت دوره‌ای، شاید هر چند ماه یکبار، انجام آپدیت نیاز است. معمولاً Hot Patching می‌تواند در سیستم در حال اجرا ادغام شود. این ویژگی جدید بخشی از ویندوز 11 24H2  خواهد بود که انتظار می‌رود اواخر امسال ارائه شود. این موضوع مشخص نیست که Hot Patch  برای همه کاربران ویندوز 11 در دسترس خواهد بود یا خیر.

Windows 11 24H2  آپدیت بزرگ بعدی ویندوز است که اواخر امسال عرضه می‌شود. احتمال اینکه شرکت مایکروسافت ویندوز 12 را در نیم سال دوم 2024 منتشر کند، بعید به نظر می‌رسد. طبق اخبار، این ویندوز دارای قابلیت‌های هوش مصنوعی از قبیل Copilot است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.