تالار مقالات بروز تکنولوژی

رشد بی‌سابقه مایکروسافت با اخراج کارکنان!

این هفته، گزارش‌هایی مبنی بر اخراج ۱۰۰ کارمند به انتشار رسید و همه توجه‌ها به سمت برند ایکس باکس و مایکروسافت جلب شد. چند روز بعد از این خبر نیز، مایکروسافت تعداد بیشتری از کارمندان بخش esports را اخراج کرد. به طور تقریبی، 12 نفر در این این شرکت باقی ماندند. اخیراً شرکت مایکروسافت گزارشی را برای سال 2024 منتشر کرده و درآمد حاصل از Activision Blizzard را در این اطلاعیه درج کرده است. در این گزارش، شرکت مایکروسافت درباره درآمد حاصل از بخش بازی صحبت اطلاعاتی را ارائه کرده است. مایکروسافت، طبق گزارشات در سه ماه دوم سال 2023، حدود 21.0 میلیارد دلار درآمد داشته است. برای اولین بار، افزایش درآمد مایکروسافت باعث بالارفتن ارزش این شرکت به اندازه 3 تریلیون دلار شد.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت گزارش داده است که Xbox Game Pass در ماه سپتامبر سال 2023 منتشر شده است،  با انتشار ایکس باکس در سال 2023، این محصول رکورد بیشترین اشتراک را ظرف مدت یک روز دریافت کرده است. همچنین، وی خاطرنشان کرد که این شرکت پیشرفت‌های زیادی در زمینه تولید بازی‌های ابری داشته است. بزرگترین پیشرفت و رشد این شرکت ناشی از خدمات مربوط به ایکس باکس بوده است. در این زمینه مایکروسافت رشد خیره‌کننده و ۶۱ درصدی را تجربه کرده است.

قسمت مربوط به بازی در شرکت مایکروسافت به میزان 7.11 میلیارد دلار درآمد داشته است. قسمت بازی مربوط به این شرکت، جزو سومین منابع درآمدی محسوب می‌شود. اما در کل، بیشتر سود شرکت از طریق بخش‌هایی مانند مایکروسافت آفیس و خدمات ابری به دست آمده است. سود حاصل از این خدمات به ترتیب 13.47 الی 23.95 دلار گزارش شده است. درآمد مایکروسافت از بخش بازی توانست که رشد این شرکت را افزایش دهد.

“امی هود”، مدیر مالی مایکروسافت انتظار دارد که قسمت بازی این برند بعد از خرید اکتیویژن بلیزارد رشد بیشتری کند. این رشد می‌تواند برای کارمندان سابق مایکروسافت ناخوشایند باشد. کارمندان این شرکت به صورت غیرمنتظره و ناگهانی، شغل خود را از دست دادند. در طی بازه زمانی اخراج این کارکنان، شرکت مایکروسافت توانست که ۲ میلیارد درآمد به دست آورد. مدیرعامل بخش مالی شرکت مایکروسافت ادعا کرد که با وجود تبلیغات متعدد، به علت ضعف در بازار فروش کنسول، تنها رشد این برند مربوط به دوره تعطیلات بوده است. در حالیکه پلی استیشن 5 توانسته است که نسبت به Xbox Series X رتبه بهتری را به دست آورد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.