تالار مقالات بروز تکنولوژی

ایلان ماسک اعلام کرد که نورالینک برای اولین بار، کاشت تراشه را در مغز انسان انجام داده است

ایلان ماسک، مؤسس میلیاردر شرکت فناوری نورالینک خاطر نشان کرد که که اولین انسانی که پروسه کاشت تراشه در مغز وی انجام شده است، روند بهبودی را طی می‌کند. این جراحی خیلی سخت و تعجب‌آور نیست! سازمان غذا و دارو در ایالات متحده در سپتامبر به شرکت نورالینک این مجوز را داده بود که اولین آزمایش مربوط به کاشت تراشه در مغز را انجام دهد. ایلان ماسک طی پستی در روز دوشنبه، یک روز پس از کاشت تراشه بیان کرد که نتایج اولیه نشان‌دهنده این آزمایش‌امیدوارکننده است. اسپایک، فعالیت نورون‌ها است؛ که مؤسسه ملی سلامت آن‌ها را سلول‌هایی توصیف می‌کند که از سیگنال‌های الکتریکی و شیمیایی برای ارسال اطلاعات به اطراف مغز و بدن استفاده می‌کنند. ماسک جزئیات بیشتری را در این زمینه ارائه نداد.

در ادامه اخبار منتشر شده، وی بیان کرد که اولین محصول شرکت نورالینک، تله پاتی نام دارد. وی در توئیتی نوشته است که این محصول فقط با فکر کردن می‌تواند امکان کنترل تلفن، رایانه یا هر دستگاهی را برای شما فراهم کند. کاربران اولیه این محصول کسانی خواهند بود که یک عضو خود را از دست داده‌اند. تصور کنید که استیون هاوکینگ بتواند از یک تایپیست سریعتر عمل کند.

ماسک تا به امروزه وعده‌های جسورانه را ارائه داده است؛ اما این وعده‌ها به حقیقت نپیوستند. در سال ۲۰۱۶، وی به اشتباه پیش‌بینی کرد که در عرض دو سال خودرو‌های تسلا می‌توانند به صورت مستقل و خودکار حرکت کنند. همچنین، در سال ۲۰۱۶، ایلان ماسک بیان کرد که شرکت اسپیس ایکس در سال ۲۰۱۸ پرواز به مریخ را انجام خواهد داد. اما هنوز هیچ کدام از این وعده‌ها محقق نشده است.

در سال ۲۰۱۷، ماسک پیشنهاد کرد که اولین محصول نورالینک، چهار سال دیگر وارد بازار خواهد شد. اما اخباری روز سه شنبه منتشر شد، نشانه تلاش برای رسیدن به این هدف بود. ایلان ماسک انتظار دارد که نورالینک، قبل از شروع این پروسه، به شرکت‌کننده آزمایشی اجازه دهد تا بهبود پیدا کند. از آنجایی که ایلان ماسک در ایجاد تبلیغات برای شرکت خود مهارت زیادی دارد، احتمالاً به محض شروع آزمایش، اطلاعیه‌هایی منتشر خواهد شد. هر چند، موفقیت این پروژه به صورت کلی با مرور زمان امکان‌پذیر است.

طبق اطلاعات وب سایت این شرکت، محققان عملکرد رابط را ارزیابی خواهند کرد. این رابط، برای افراد دارای اختلال کوادری‌پلژی امکان کنترل دستگاه‌ها با استفاده از افکارشان را فراهم می‌کند. ماسک به یکی از اینفلوئنسر‌ها گفته است که این شرکت در زمینه کار روی محصول دیگری به نام Blindsight کار می‌کند که بینایی را بازیابی خواهد کرد.
رویترز در این ماه گزارش داد که نورالینک به علت نقض قوانین وزارت حمل و نقل ایالات متحده درباره جابجایی مواد خطرناک و بسته‌بندی نامناسب زایلن مورد جریمه قرار گرفته است. نورالینک در سال گذشته مجوز FDA را برای اولین آزمایش خود دریافت کرد که نقطه عطفی برای این شرکت بود. رویترز نیز در ماه ژوئن گزارش داد که ارزش این شرکت بر اساس معاملات سهام خصوصی به ۵ میلیارد دلار می‌رسد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.