تالار مقالات بروز تکنولوژی

تغییرات واتساپ با ویژگی‌های جدید

واتساپ در حال تغییری بزرگ و گسترده است. این تغییر برای کاربران امکان ارسال و مشاهده پیام از سایر پیام رسان‌ها را فراهم می‌کند. این قابلیت برای کاربران بسیار جالب است. در ماه سپتامبر قبل از شرکت واتس‌اپ درخواست شد تا بعد از شش ماه، یعنی تا مارس سال جاری، خدماتی را به کاربران ارائه دهد. به نظر می‌رسد که تغییرات برنامه واتساپ در خارج از اروپا نیز اِعمال می‌شود. واتساپ تا حدودی فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است و به مدت تقریباً دو سال روی این قابلیت جدید کار می‌کند.

قابلیت جدید واتساپ به شما اجازه می‌دهد که از برنامه‌ای دیگر به واتساپ پیام ارسال کنید. در واقع، سایر برنامه‌ها می‌توانند به واتساپ متصل شوند. لازم به ذکر است که این به روزرسانی، پروسه ساده و بدون مشکلی نیست. این قابلیت در ابتدا برای ارسال فایل، فیلم، پیام صوتی، تصویر و متن انجام می‌شود. اما در سال‌های بعد، قابلیت چت گروهی و تماس نیز به این ویژگی واتساپ اضافه خواهد شد. برور خاطر نشان کرد که پیام‌ها در این قابلیت جدید واتساپ در بخشی جداگانه برای شما قابل مشاهده خواهد بود.

طبق نتیجه‌گیری‌های TechRadar، سرویس‌های چت می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند، اما این کار مدتی طول می‌کشد. شرکت‌هایی که قصد همکاری را دارند باید با متا قرارداد امضاء کنند. درباره جزئیات این توافق به صورت علنی اطلاعاتی منتشر نشده است. احتمالاً تلگرام، وایبر و سایر پیام رسان‌ها با این برنامه همکاری کنند.

همچنین، این هفته مشخص شد که واتساپ، قابلیت افزودن نام کاربری را نیز در آپدیت جدید اضافه می‌کند. این کار خیلی اهمیت دارد، چون دیگر لازم نیست که شماره تلفن خود را با فردی به اشتراک بگذارید تا با او در برنامه واتساپ چت کنید. این آپدیت، پیشرفت قابل توجهی در حفظ حریم خصوصی کاربران را نشان می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از نام‌های کاربری، برای برقراری ارتباط با دیگران امنیت بیشتری داشته باشید. در واقع، با انتخاب نام کاربری و ارسال پیام از این طریق لازم نیست که شماره تلفن همراه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. در نتیجه، حریم خصوصی کاربران حفظ می‌شود. کاربران با استفاده از نام کاربری، بیشتر احساس راحتی می‌کنند؛ چون لازم نیست که شماره تلفن خود را فاش کنند. علاوه بر این، فرایند اعتبارسنجی تضمین می‌کند که افراد، نام‌های کاربری تکراری را انتخاب نکرده‌اند.

هیچ چارچوب زمان برای انتشار این به روزرسانی وجود ندارد. پروسه اعتبار سنجی در حال انجام است و باید ببینم که چه موقع این ویژگی اجرایی می‌شود.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.