تالار مقالات بروز تکنولوژی

ویندوز 11 با ویژگی‌های جدید Copilot، Generative Erase و موارد دیگر آپدیت می‌شود

در این مقاله خواهید خواند:

در این آپدیت، به روزرسانی‌های برنامه و سیستم صورت می‌گیرد.

  • مایکروسافت آپدیت اختیاری Windows 11 Moment 5 را برای کاربران سیستم عامل ویندوز 11 22H2 و 23H2  اعلام کرده است.
  • ویژگی‌های اعلام شده برای این آپدیت از طریق به روز‌رسانی سیستم و برنامه در دسترس هستند.
  • نکات و قابلیت‌های مهم و کلیدی شامل Copilot، Generative Erase و … هستند.

هنوز تا عرضه ویندوز 12 زمان زیادی باقی مانده است؛ چون مایکروسافت قابلیت‌های ویندوز ۱۱ را به روزرسانی می‌کند. مایکروسافت به روزرسانی را در این ویندوز جدید اعمال کرده است. Copilot  در ویندوز قبلاً از پلاگین‌ها به منظور دسترسی به اطلاعات برنامه‌ها و سرویس‌های مختلف استفاده می‌کرد. در عرض چند هفته، مایکروسافت پلاگین‌های جدیدی را برای  Shopify، Klarna  و Kayak اضافه می‌کند. در اواخر ماه مارس، Copilot  در سیستم عامل ویندوز به شما کمک می‌کند تا تنظیمات بیشتری را در رایانه شخصی خود اجرا کنید و به ابزار‌ها و اطلاعات بیشتری نیز دسترسی داشته باشید.

برنامه Photos در ویندوز ۱۱ قابلیت جدید Generative Erase مبتنی بر هوش مصنوعی دریافت می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از این ویژگی، قسمت‌های دلخواه خود را از عکس‌ها پاک کنید. Clipchamp، یک ابزار ویرایش ویدیو در ویندوز است که قسمت‌های موردنظر را از آهنگ‌ها و مکالمات حذف می‌کند. این پیش نمایش از امروز در قابل دسترسی است. قابلیت Voice Accessمی‌تواند امکان کنترل دستورات صورتی را در ویندوز ۱۱ برای کاربران فراهم کند. Voice Access  از دستورات صوتی سفارشی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید دستورات صوتی خاص را به Voice Access  اضافه کنید.

تغییرات قابل توجه دیگر

علاوه بر موارد ذکر شده، مایکروسافت چند قابلیت دیگر را در ویندوز ۱۱ به روزرسانی می‌کند. قابلیت جدید ویندوز به شما این امکان را می‌دهد که فید اخبار را مخفی کرده و ویجت‌ها را به صورت دلخواه سازماندهی کنید. با استفاده از قابلیت Windows Ink نیز می‌توانید روی فیلد‌های متنی با قلم یادداشت کنید.

شما می‌توانید محتوا‌ها را در برنامه‌های شخص ثالث دیگر به اشتراک بگذارید. ویندوز ۱۱ با پشتیبانی از فیس‌بوک مسنجر، قابلیت به اشتراک‌گذاری فایل با برنامه‌های اضافی مانند WhatsApp، Snapchat و Instagram را برای کاربران فراهم می‌کند.

آپدیت ویندوز 11

ترکیبی از به روزرسانی‌های سیستم و برنامه‌ها باعث افزودن قابلیت‌های جدید به ویندوز ۱۱ می‌شود. دسترسی تمام کاربران به این قابلیت ویندوز ممکن است که مدت‌ها زمان ببرد. شرکت مایکروسافت، این قابلیت‌ها را برای دستگاه‌های واجد شرایط و دارای ویندوز ۱۱ و نسخه‌های 22H2  و  23H2 در دسترس قرار می‌دهد. بیشتر این قابلیت‌ها باید تا زمان انتشار به روزرسانی امنیتی در ماه‌آوریل سال ۲۰۲۴ به صورت گسترده در دسترس باشند.

 

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.