تالار مقالات بروز تکنولوژی

انویدیا و همکاری با یک شرکت قدرتمند در زمینه هوش مصنوعی

با پیشرفت هوش مصنوعی، شرکت انویدیا به دنبال تلاش برای تسلط بر بازار ساخت تراشه است. این پروسه باعث افزایش قیمت سهام این شرکت در سال گذشته به میزان 200 درصد شد. در حال حاضر، شرکت انویدیا در تاریخ 9 فوریه توانست که 1.8 میلیون دلار درآمد داشته باشد و در عین حال برای ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی سفارشی نیز تلاش کند. انویدیا می‌خواهد با شرکت‌های بزرگ و قدرتمند در این زمینه همکاری کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که انویدیا در حال برنامه‌ریزی در زمینه ساخت تراشه هوش مصنوعی با همکاری شرکت‌هایی از قبیل متا، OpenAI، مایکروسافت و گوگل است. منابع خبری به رویترز گزارش داده اند که انویدیا قصد اختصاص دادن بخش تجاری مخصوص به ساخت تراشه‌ها و پردازنده‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را دارد. شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت، متا و OpenAI پاسخی به این بحث‌ها نداده‌اند.

شرکت‌های فناوری به جای تلاش برای دستیابی به واحد‌های پردازش گرافیکی گران قیمت می‌توانند با رقبای انویدیا برای ساخت تراشه همکاری کنند. تراشه‌هایی که مصرف انرژی و هزینه‌ها را کاهش می‌دهند.

یکی از تحلیلگران به رویترز اطلاع داده است که بازار تراشه‌های سفارشی در سال ۲۰۲۳ به میزان ۳۰ میلیارد دلار ارزش داشت. یکی دیگر از تحلیگران به رویترز گفته است که شاید امسال این سود به میزان ۱۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده و در سال ۲۰۲۵ دوبرابر شود.

هر حرکتی از سمت شرکت انویدیا به سمت بازار تراشه‌های سفارشی، برای سایر تولیدکنندگان خطرناک است. انویدیا فقط قصد همکاری با شرکت‌های بزرگ در زمینه فناوری را ندارد. طبق گزارش رویترز، این شرکت فعال در زمینه ساخت تراشه در حال مذاکره با سایر شرکت‌های فعال در زمینه صنعت مخابرات، تولید خودرو و بازی‌های ویدیویی است.

موفقیت انویدیا به علت عرضه محدود تراشه‌های این شرکت بوده است. در واقع، شرکت‌ها در تلاش برای خرید تراشه‌های ساخته شده توسط انویدیا برای تولید محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی بوده‌اند. شرکت‌هایی مانند متا از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا برای پیروزی بر رقبای خود در حوزه هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند.

سام آلتمن، مدیر عامل  OpenAI، این هفته اعلام کرد که قصد دارد تا ۷ تریلیون دلار را برای رفع کمبود مالی جمع‌آوری کند. این شرکت در حال گفتگو با سرمایه‌گذاران مهم برای رسیدن به این هدف است.

در اکتبر سال قبل، شرکت انویدیا گفته است که کارخانه‌هایی فعال در زمینه هوش مصنوعی خواهد ساخت. همچنین، این شرکت برای ساخت سریع‌تر تراشه‌های هوش مصنوعی به استفاده از AI روی آورده است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.