تالار مقالات بروز تکنولوژی

مزایا و معایب خرید تلفن ثابت اینترنتی چیست؟

یکی از جدیدترین تکنولوژی‌ها، خطوط تلفن ثابت اینترنتی هستند. خط تلفن اینترنتی به نوعی خط ثابت اطلاق می‌شود که جا به جایی داده‌ها روی آن از طریق اینترنت انجام می‌شود. تلفن‌های اینترنتی توانسته‌اند که تغییری چشمگیر در صنعت ارتباطات ایجاد کنند. در واقع، یکی از موفقیت‌های صورت گرفته در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ظهور خطوط تلفنی اینترنتی است. خطوط تلفن اینترنتی یا همان سرویس ویپ مبتنی بر وب فعالیت می‌کنند. به این معنی که جهت استفاده از این خطوط تلفن باید اتصال اینترنتی برقرار کنید. در حقیقت، امکان برقراری تماس‌های راه دور از طریق تلفن‌های اینترنتی با استفاده از اینترنت پرسرعت امکان‌پذیر است. به عبارت دیگر، در خطوط تلفن اینترنتی، تماس‌ها و صدا‌ها به شکل دیجیتال و از راه اینترنت انتقال داده می‌شود. این تکنولوژی پیشرفته به کاربران، این امکان را می‌دهد تا تماس‌های تلفنی را بدون استفاده از خطوط تلفن مخابراتی انجام دهند. قبل از خرید تلفن ثابت اینترنتی باید با مزایا و معایب این خطوط بیشتر آشنا شوید. در این مطلب به صورت کلی به بررسی این مزایا و معایب می پردازیم.

یکی از معایب خطوط تلفن ثابت اینترنتی، وابستگی به اینترنت است. کیفیت برقراری تماس‌ها به عملکرد اینترنت بستگی دارد. در صورتی که سرعت اینترنت خیلی پایین باشد، در روند برقراری تماس‌ها اختلال ایجاد می‌شود. بنابراین، بهترین راهکار برای جلوگیری از کاهش کیفیت تماس‌های صوتی، خرید سرویس اینترنت پرسرعت است. به علاوه، اگر اینترنت به هر دلیلی دچار قطعی شود، قادر به استفاده از خطوط تلفن نخواهید بود.

آیا می‌دانید که چرا امروزه در بیشتر سازمان‌ها از خطوط تلفن ثابت اینترنتی استفاده می‌شود؟ به دلیل مزایایی که این خطوط دارند، در سازمان‌های کوچک و بزرگ برای برقراری ارتباط بهتر با مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مزایا عبارتند از:

  • یکی از مزیت‌های خطوط تلفن اینترنتی، نیاز نداشتن به سخت‌افزار‌ها برای راه‌اندازی آن‌ها است.
  • خطوط تلفن ثابت اینترنتی، احتیاج به سیم کشی ندارند و به راحتی جا به جا می‌شوند.
  • از مزایای خطوط تلفن اینترنتی می‌توان به داشتن سرویس‌های ویژه مانند صندوق صوتی، ویژگی انتقال تماس و… اشاره کرد.
  • یکی از مزیت‌های استفاده از خطوط تلفن ثابت اینترنتی، قابلیت جا به جا کردن راحت‌تر آن‌ها و امکان انتقال این خطوط است.
  • هزینه و تعرفه برقراری تماس با استفاده از خطوط تلفن ثابت اینترنتی بسیار پایین‌تر از خط مخابراتی است.
  • نحوه نصب و نگهداری از خطوط تلفن اینترنتی بسیار راحت است و نیاز به دانش فنی خاصی ندارید.
  • هیچگونه نرم‌افزاری برای استفاده از خطوط اینترنتی احتیاج ندارید.
  • با استفاده از خطوط تلفن ثابت اینترنتی می‌توانید در طول روز، تماس‌های صوتی نامحدودی را برقرار کنید.
  • شما می‌توانید در سازمان خود، با استفاده از تلفن ثابت اینترنتی، کنفرانس‌های تلفنی زیادی را در طول روز برقرار کنید.
  • کیفیت صدا برای برقراری تماس‌های تلفنی با استفاده از خطوط تلفن اینترنتی بیشتر است.
  • امکان برقراری چند تماس به صورت همزمان با استفاده از خط تلفن اینترنتی وجود دارد.

خط تلفن ثابت اینترنتی نیازی به سیم کشی ندارد

خطوط معمولی تلفن با استفاده از سیم کشی وصل می‌شوند؛ اما به منظور استفاده از خط تلفن اینترنتی به سیم کشی احتیاجی نخواهید داشت. در واقع، شما می‌توانید بدون هیچگونه سیم کشی، نرم‌افزار یا سخت‌افزار خاصی از تلفن ثابت اینترنتی استفاده کنید. به دلیل اینکه خطوط تلفن اینترنتی نیازی به سیم کشی و استفاده از کابل ندارند، هزینه راه‌اندازی آن‌ها نیز کمتر است. شما لازم نیست که بودجه خیلی زیادی برای خرید خط تلفن ثابت اینترنتی صرف کنید؛ چون نیاز به خرید سیم و کابل اضافی ندارید. بنابراین، اگر به دنبال خرید خط تلفنی بدون نیاز به هیچگونه سیم و کابل اضافی برای نصب و راه‌اندازی آن هستید، تلفن ثابت اینترنتی بهترین گزینه برای شما است.

تلفن اینترنتی سازمانی و مزایای آن

صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها

یکی از مزیت‌های استفاده از این خطوط تلفن، صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها است. خطوط اینترنتی با استفاده از اینترنت کار می‌کنند و مکالمات را خیلی سریع انتقال می‌دهند. بنابراین، با استفاده از این خطوط در زمان صرفه‌جویی می‌شود. برای سازمان‌ها و حتی مصارف خانگی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها اهمیت زیادی دارد. استفاده از خطوط تلفن اینترنتی نیز راهکاری مناسب برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها است.

شما برای استفاده از این سرویس لازم نیست که هزینه خیلی زیادی را برای راه‌اندازی و نصب آن بپردازید. به علاوه، این سرویس احتیاجی به تعمیر و نگهداری ندارد و در نتیجه در هزینه‌ها تا حد زیادی صرفه جویی می‌شود. با استفاده از تلفن‌های ثابت مخابراتی باید هزینه زیادی را بابت پرداخت قبوض بپردازید. اما استفاده از خط تلفن اینترنتی، با تعرفه کمتری همراه است. بنابراین، اگر به فکر راهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های برقراری تماس هستید، خطوط تلفن اینترنتی را انتخاب کنید. به خاطر کم هزینه‌تر بودن سرویس تلفن اینترنتی، این خطوط این در سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دسترسی به شماره تلفن ثابت از سراسر جهان و امکان برقراری تماس بین‌المللی

شما در هر جا که باشید، به خطوط تلفن اینترنتی دسترسی خواهید داشت. در واقع، به دلیل تغییر مکان لازم نیست که خط تلفن خود را تغییر دهید. شما می‌توانید با تغییر مکان، باز هم از خط تلفن ثابت اینترنتی قبلی استفاده کنید. یکی از کاربردهای استفاده از خطوط تلفن اینترنتی، امکان برقراری ارتباط با سراسر دنیا است. این خطوط با اینترنت کار می‌کنند و با استفاده از آن‌ها می‌توانید تماس‌های صوتی را با افراد در هر نقطه از دنیا برقرار کنید. اما برای استفاده از این خطوط به اینترنت پرسرعت نیاز دارید. شما می‌توانید با داشتن اینترنت پرسرعت مانند سرویس پهنای باند اختصاصی و راه‌اندازی خطوط تلفنی اینترنتی، تماس‌های تلفنی متعددی را در طول روز برقرار کنید.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که اطلاعاتی را درباره مزایا و معایب خطوط تلفن ثابت اینترنتی در اختیار شما قرار دهیم. خطوط اینترنتی، بهترین راهکار برای استفاده سازمانی هستند. شما می‌توانید برای سازمان خود، خط تلفن اینترنتی را سفارش دهید. اما چگونه می‌توان این خطوط را تهیه کرد؟ شما می‌توانید با مراجعه به قسمت ” راهکار‌های سازمانی” در سایت تک نت، تلفن اینترنتی را برای سازمان خود خریداری کنید. با خرید خطوط تلفن اینترنتی از تک نت، با استفاده از اینترنت می‌توانید تماس‌های صوتی متعددی را در طول روز برقرار کنید. پس همین حالا برای برقراری باکیفیت‌ترین تماس‌های صوتی، خرید تلفن ثابت اینترنتی از تک نت را در برنامه خود قرار دهید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.