تالار مقالات بروز تکنولوژی

فروش 3 درصدی گوشی‌های پیکسل در آمریکا شمالی

گوشی‌های پیکسل شرکت گوگل در چند سال قبل رشد قابل توجهی داشته‌اند. در سال ۲۰۲۳، این دستگاه فروش ۱۰ میلیون دلاری داشته و در ردیف بهترین تلفن‌های همراه قرار گرفته است. براساس اطلاعات جدید، طی چند ماه اخیر در سال ۲۰۲۳، فروش گوشی‌های پیکسل در آمریکای شمالی، ۳ درصد بوده است.

اخیراً Counterpoint Research اطلاعاتی را درباره بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است. در طول سه ماه، اپل توانست که محصولات خود را با رشد ۲۳ درصدی به فروش برساند؛ سامسونگ نیز در زمینه فروش محصولات خود تا ۱۶ درصد کاهش قیمت داشته است. در واقع، شرکت اپل، بیشترین فروش را به خود اختصاص داده است؛ اما در طول سال ۲۰۲۳، برند سامسونگ رتبه اول را دریافت کرد. شیائومی نیز با 13 درصد فروش در جایگاه سوم قرار گرفت. به علاوه، Vivo  و Oppo نیز با 7 درصد در ردیف سوم جای گرفته‌اند. شرکت آنر نیز ۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. منابع خبری گزارش می‌دهند که شیائومی و آنر به ترتیب رشد ۲۳ و ۲۷ درصدی داشته‌اند. با نگاهی با آمارها نتیجه گرفته می شود که اپل و سامسونگ در جایگاه برتر قرار می‌گیرند. اما روی فروش محصولات این برند در آمریکای شمالی تمرکز شده است. در واقع، شرکت اپل با ۶۲ درصد فروش در جایگاه اول قرار دارد. برند موتورولا با ۸ درصد توانسته است که در ردیف سوم قرار بگیرد. احتمالاً بازاریابی و تبلیغات به موفقیت شرکت اپل کمک کرده است. اما هنوز این موضوع فاش نشده است که آیا سامسونگ برای نیز برای تبلیغات هزینه زیادی را می‌پردازد یا خیر!

در سه ماه چهارم سال ۲۰۲۳، گوشی پیکسل ۳ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد. این رقم در سال ۲۰۲۱ به میزان ۱ درصد بود. گزارش‌ها نشان می‌دهد که گوشی‌های پیکسل در ژاپن فروش بسیار خوبی داشته‌اند. به علاوه، ۳ درصد از سهم بازار موبایل در ایالات متحده به گوشی‌های پیکسل اختصاص داده شد؛ این میزان رشد در ۱ تا ۲ سال قبل ثابت بوده است. گوگل در زمینه فروش محصولات خود پیشرفت های قابل توجهی خواهد داشت.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.