تالار مقالات بروز تکنولوژی

قابلیت قفل با اثر انگشت و چهره در گوشی پیکسل

پروسه قفل کردن گوشی‌های هوشمند با استفاده از روش بیومتریک راحت‌تر شده است. این موضوع ذهن افراد را درگیر می‌کند که باز کردن قفل با اثر انگشت بهتر است یا چهره؟ بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دارای هر دو قابلیت هستند. اما پیکسل را می‌توان جزو تنها دستگاه‌هایی در نظر گرفت که این کار را به درستی انجام داده است.
حدوداً یک دهه از زمان عرضه قابلیت باز کردن قفل با اثر انگشت در دستگاه‌های اندرویدی می‌گذرد. اپل از سال ۲۰۱۳، این قابلیت را به آیفون ۵ اضافه کرده است. باوجود ارائه قابلیتی به نام face id در گوشی‌های آیفون، قابلیت قفل با اثر انگشت نیز به این دستگاه‌ها اضافه شده است. اینکه کدام قابلیت باز کردن قفل چهره بهتر است به اولویت شما بستگی دارد.

حسگر اثر انگشت، یک جزء سخت‌افزاری است که به تشخیص اثر انگشت شما کمک می‌کند. آیفون نیز قابلیت تشخیص چهره را با استفاده از دوربین دارد که ایمن به نظر نمی‌رسد. اما گوشی‌های پیکسل ۸ اینگونه نیستند و پروسه تشخیص چهره در این دستگاه‌ها ایمن‌تر است. باز کردن قفل با چهره و اثرانگشت در گوشی‌های پیکسل بهتر از دستگاه‌های دیگر است.

اگر هر دو قابلیت را فعال کرده باشید، دستگاه شما به موردی پاسخ می‌دهد که از اول روشن شده بود. به عنوان مثال، اگر باز کردن قفل با اثر انگشت را انتخاب کرده‌اید، قابلیت باز کردن قفل با چهره قابل انتخاب نیست. اما در پیکسل، باز کردن قفل با چهره و اثر انگشت به صورت کاملاً هماهنگ عمل می‌کنند. در صورتیکه از حسگر اثرانگشت استفاده می‌کنید و شما را تشخیص می‌دهد، این قابلیت درست عمل کرده است. برخلاف شرکت گوگل، باز کردن قفل با چهره در دستگاه‌های OnePlus و Galaxy ایمن به نظر نمی‌رسد؛ شما می‌توانید از قابلیت باز کردن قفل با اثر انگشت استفاده کنید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.