تالار مقالات بروز تکنولوژی

طبق گزارشات، نمایشگرهای تاشو سامسونگ در تست دوام اپل شکست خوردند

طبق اخبار منتشر شده، سامسونگ و هوآوی در حال آماده شدن برای بررسی قابلیت‌های‌های اضافی گوشی‌های تاشو در اواخر سال جاری هستند. گزارش‌ها حاکی از این است که شرکت اپل به علت نگرانی درباره دوام صفحه نمایش‌های تاشو، ساخت این دستگاه را کنار گذاشته است. طبق گزارش‌های منتشر شده از Naver، شرکت اپل در حال آزمایش گوشی‌های تاشو از برند‌های دیگر از قبیل سامسونگ بوده است.

غول کوپرتینویی، مدل‌های گوشی‌های تاشو را مورد بررسی قرار داده و تست‌هایی برای سنجش دوام این دستگاه‌ها انجام شده است. گوشی‌های تاشو گلکسی سامسونگ به بهترین نمایشگر‌های ساخت سامسونگ مجهز شده‌اند. اگر اپل به دنبال نمایشگر برای آیفون‌های تاشو باشد، تأمین‌کننده آن احتمالاً سامسونگ دیسپلی خواهد بود.

طبق گزارش‌ها با در نظر گرفتن این موضوع، شرکت اپل توانست با آزمایش دوام دستگاه‌های تاشو گلکسی، میزان پیشرفت فناوری نمایشگر تاشو سامسونگ را مورد سنجش قرار دهد. متأسفانه طبق گزارشات، شرکت اپل تشخیص داده است که صفحه نمایش‌های تاشوی که در سری گلکسی Z به کار می‌رود، هنوز به اندازه کافی دارای دوام نیستند. بررسی‌ها نشان داد که پنل‌های ساخته شده توسط Samsung Display  بعد از چند بار باز و بسته شدن از کار اُفتادند.

طبق گزارش‌ها، شرکت اپل به این نتیجه رسیده است که استفاده از این نمایشگر‌ها برای گوشی‌های تاشو خیلی زود است. در گزارش آمده است که به دلیل این مشکلات فنی، شرکت اپل دیگر برنامه‌ای برای توسعه آیفون تاشو ندارد. هنوز مشخص نیست که این شرکت دوباره چه موقع به دنبال گوشی‌های تاشو خواهد بود. گزارش‌های اخیر حاکی از این است که اولین آیفون تاشو ممکن است در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ فروخته شود. حتی اگر صفحه نمایش‌های تاشو گلکسی Z به اندازه نمایشگر‌های گلکسی اس بادوام نیستند، اما مستحکم‌تر و بهتر شده‌اند.

با این وجود، اگر شرکت اپل، آیفون تاشو عرضه کند؛ احتمالاً در بخش تاشو، رکورد‌های فروش را خواهد شکست. این آیفون تاشو احتمالاً بیشتر از هر تلفن تاشوی قبل مورد بررسی قرار می‌گیرد. ساخت گوشی‌های تاشو سامسونگ پروسه‌ای پرچالش است؛ اما ارزشش را دارد. این شرکت در این زمینه ضررهایی را نیز متحمل خواهد شد. شرکت اپل ممکن است در صورت شکست اولین آیفون تاشو، دچار ضرر بیشتر شود. شرکت اپل شاید بخواهد ریسک های مشابه با سامسونگ را بپذیرد؛ به خصوص بعد از اینکه دستگاه آزمایشی جدید ویژن پرو را با استقبالی بسیار کم عرضه کرد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.