تالار مقالات بروز تکنولوژی

قابلیت کاربردی تلگرام به سیگنال آمد

برنامه Signal به کاربران اجازه می‌دهد تا نام‌های کاربری سفارشی‌سازی شده را برای ارتباط با دیگران انتخاب کنند. در واقع، کاربران می‌توانند از حریم خصوصی خود محافظت کرده و شماره تلفن‌شان را منتشر نکنند. این به روزرسانی برای نسخه بتا راه اندازی شده است. به زودی تمام کاربران سیگنال، قادر به استفاده از این ویژگی خواهند بود. هدف از ارائه این قابلیت، حفظ حریم خصوصی کاربران سیگنال است.

هنگامی که نام کاربری جدید خود را تنظیم کردید، دیگر مجبور به افشای شماره تلفن خود نیستید. به علاوه، شما می‌توانید یک کد QR را با افرادی به اشتراک بگذارید که قصد چت سریع با آنها را دارید. نام‌های کاربری در نمایه سیگنال شما نمایش داده نمی‌شوند. به علاوه، شما می‌توانید آن‌ها را هر چند وقت یکبار تغییر داده یا به صورت کلی حذف کنید. اگر نمی‌خواهید نام کاربری‌تان را به اشتراک بگذارید، می‌توانید گزینه‌ی مربوط به عدم به اشتراک‌گذاری را انتخاب کنید. به علاوه، شما می‌توانید یک حریم خصوصی خود به صورت اختیاری تنظیم کنید، تا کسانی که در سیگنال قصد برقراری ارتباط با شما را دارند، از نام کاربری به عنوان جایگزین شماره تلفن استفاده کنند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سیگنال درباره تغییرات برنامه IOS آزمایشی، شماره شما برای هیچ کس در آخرین نسخه سیگنال قابل مشاهده نخواهد بود؛ البته در صورت سیو شماره فرد موردنظر در لیست مخاطبین، امکان به اشتراک‌گذاری شماره‌تان وجود دارد. به خاطر داشته باشید که امکان تغییر این تنظیمات وجود دارد. شما می‌توانید نام کاربری اختیاری را تنظیم کنید و به اشتراک بگذارید. در این صورت، هر فردی بدون داشتن شماره تلفن می‌تواند با شما چت کنند. قابلیت جدید در حریم خصوصی به شما این امکان را می‌دهد تا این موضوع را مشخص کنید که چه کسی قادر به دسترسی به شما با شماره تلفن است.

مردیث ویتاکر، رئیس پیام رسان سیگنال، اولین بار در ماه نوامبر ۲۰۲۲ اشاره کرد که در حال کار بر روی ارائه قابلیت جدید است که امکان استفاده از سرویس پیام رمزگذاری شده را بدون احتیاج به افشای شماره تلفن مرتبط با حساب‌ها فراهم می‌کند. ویتاکر در ماه آگوست ۲۰۲۳ گفته است که در حال کار روی نام‌های کاربری هستند که به افراد اجازه برقراری ارتباط بدون به اشتراک گذاشتن شماره تلفن را می‌دهد. شما برای ثبت نام به شماره تلفن احتیاج دارید، اما می‌توانید گزینه عدم اشتراک آن با دیگران را انتخاب کنید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.