تالار مقالات بروز تکنولوژی

دوربین آیفون ۱۶ باریک‌تر خواهد بود

در طول چند ماه قبل، شرکت اَپل در حال آزمایش طراحی‌های جدید در زمینه ساخت دوربین برای آیفون ۱۶ بوده است. این شرکت، سه طرح اولیه اپل را در ماه دسامبر ارائه داده است؛ در حال حاضر نیز اپل تغییرات دیگر را اِعمال می‌کند. آخرین دستگاه تولید شده توسط شرکت اَپل دارای چیدمان عمودی و سطحی برجسته مانند قرص است. برآمدگی دوربین به شکل قرص طراحی شده و دارای  لنزWide  و Ultrawide است. طراحی آیفون 16 به گوشی‌های قدیمی این برند شباهت دارد. در واقع، چیدمان عمودی دوربین و موقعیت لنز و فلاش‌ها به روزرسانی و آپدیت نشده است.

اطلاعات این خبر با اخباری مطابقت دارد که اخیراً  توسط Majin Bu در رسانه اجتماعی ایکس منتشر شده است. دوربین آیفون ۱۶ که در حال ساخت است، براساس مدل‌های قدیمی این برند یعنی آیفون 10 تولید می‌شود. اما شرکت اپل از دوربین عمودی برای آیفون ۱۲ استفاده می‌کرد که دارای برآمدگی مربعی شکل و پهن‌تری بود.

این انتظار می‌رود که شرکت اَپل با طراحی و چیدمان عمودی دوربین، قابلیت ضبط فضایی را نیز به آیفون ۱۶ اضافه کند. در حال حاضر، گوشی آیفون 15 دارای دوربین به صورت مورب است. این دوربین آیفون 15 قابلیت فیلمبرداری فضایی را ندارد. در واقع، قابلیت فیلمبرداری سه بعدی و فضایی، محدود به هدست ویژن پرو و آیفون 15 پرو است.

علاوه بر طراحی جدید دوربین آیفون ۱۶، تغییرات جزئی نیز در بخش‌هایی مانند دکمه عکسبرداری و اَکشن این دستگاه اِعمال شده است. طبق گزارش‌های قبلی، آخرین مدل‌های اولیه آیفون دارای دکمه اکشن کوچکتر بوده‌اند. همچنین، مدل‌های قبلی آیفون دارای دکمه عکسبرداری همسطح با قاب دستگاه هستند. آیفون 16 دارای دوربین با طراحی و برآمدگی است. اما تغییر در دکمه اکشن را می­توان جزو مهمترین تغییرات آیفون 16 در نظر گرفت. اطلاعات به دست آمده از شرکت اَپل نشان می‌دهد که این کمپانی، ساخت آیفون با دکمه اکش خازنی را کنار گذاشته است.

لازم به ذکر است که اطلاعات این خبر، مربوط به دوران قبل از تولید دستگاه است. بعد از تولید انبوه برای عرضه آیفون ۱۶ در سال جدید، باید شاهد تغییرات دیگری باشیم. شرکت اَپل در زمینه تولید گوشی‌های آیفون اقداماتی را انجام می‌دهد. در واقع، گوشی‌های آیفون از نظر پیکربندی‌های سخت‌افزاری، ارتقاء پیدا می‌کنند. آیفون ۱۶ از این قاعده مستثنی نیست. با گذشت زمان، اطلاعات بیشتری درباره آیفون ۱۶ منتشر خواهد شد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.