تالار مقالات بروز تکنولوژی

سفینه فضایی اسپیس ایکس به زودی رکورد پرواز فضایی را خواهد شکست

اسپیس ایکس بعد از سکون کوتاه، دوباره برگشته است. چندین بار آزمایش توسط اسپیس ایکس صورت گرفته است. بین پرواز آزمایش دوم و سم استارشیپ، وقفه‌ای صورت گرفت. به نظر می‌رسد که این تأخیر کوتاه‌تر از پروازهای بین IFT 2 و IFT 1 باشد. با حرکت به سمت اواسط ماه فوریه، این تعداد پرواز در حال افزایش است. این کمپانی، تصاویری از موشک‌های جدیدتر خود را به اشتراک گذاشته است. این تصاویر نشان می‌دهد که شرکت در حال پیشرفت در زمینه سیستم حمل و نقل بین سیاره‌ای است. رئیس اسپیس ایکس، ایلان ماسک معتقد است که نسل بعدی موشک این شرکت تا پنج سال بعد احتمالاً به ماه می‌رسد.

طبق گفته ایلان ماسک، سفینه فضایی کمتر از ۵ سال دیگر به ماه می‌رسد!

در حال حاضر، اسپیس‌اکس استارشیپ، مهم ترین سامانه موشکی در صنعت هوافضا است. در مقایسه با سایر سامانه‌های موشکی، مانند سیستم پرتاب فضایی ناسا 9SLS ، اسپیس‌اکس استارشیپ قادر به حمل محموله بیشتری به مدار پایین زمین (LEO) خواهد بود. این قابلیت برای مأموریت‌های سفر به مریخ آن است. اسپیس ایکس با توسعه موشک Starship در تگزاس، با سرعت بیشتری حرکت می‌کند. این شرکت، موشک‌های خود را به سکوی پرتاب ارسال است.

توسعه اسپیس‌اکس استارشیپ در سال 2023 با مشکل مواجه شد. این مشکل در هنگام اولین پرواز آزمایشی رخ داد که آسیب قابل توجهی به سکوی پرتاب وارد کرد. با این حال، به نظر می‌رسد که آخرین اظهارات ماسک به این موضوع اشاره دارد که اسپیس ایکس در مسیر پیشرفت قرار دارد. استارشیپ به عنوان موشک منتخب برای ماموریت‌های سفر به ماه انتخاب شده است. در ابتدا، قابلیت فرود بدون خدمه و سرنشین انجام می‌شود تا فضانوردان ماموریت‌های خود را انجام دهند. فرود سرنشین دار در سال ۲۰۲۶ انجام می‌شود و احتمالاً  رکورد مسافتی جدید در مقایسه با فرود سرنشین دار ثبت نشود.

رکورد فعلی موشک استارشیپ، کمی بیشتر از 400000 کیلومتر است. این ثبت توسط خدمه آپولو 13 در هنگام بازگشت موشک به زمین انجام شد. همچنین، اطلاعات رسانه‌های محلی نشان می‌دهد که اسپیس ایکس مرحله دوم را به صورت هزمان با مرحله اول انجام داده است. استارشیپ در حال تلاش برای انجام پرواز سوم است. با این حال، پرواز آزمایشی دوم استارشیپ در ماه نوامبر صورت می‌گیرد. اسپیس ایکس از آن بازه زمانی، موشک‌های خود را آزمایش کرده است.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.