تالار مقالات بروز تکنولوژی

سومین پرواز آزمایشی استارشیپ اسپیس ایکس

اسپیس ایکس قصد دارد که در اوایل ماه مارس، استارشیپ را پرتاب کند. سومین موشک بزرگ استارشیپ اسپیس ایکس در آستانه پرواز آزمایشی است. اخیراً، اسپیس ایکس استارشیپ را روی پایه پرتاب مداری در جنوب تگزاس قرار داد. اسپیس ایکس طی پستی در سایت x، تصاویری را در این زمینه به اشتراک گذاشت. اسپیس ایکس نوشت که تیم استارشیپ در حال آماده شدن برای تمرین پرتاب کامل، قبل از سومین پرواز است.

طبق گفته ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل اسپیس ایکس، سومین پرواز احتمالاً حدود سه هفته آینده انجام می‌شود، البته به شرطی که اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده، به موقع مجوز پرتاب را ارائه دهد. دو پرواز آزمایشی اول استارشیپ، در ماه آوریل و نوامبر سال گذشته انجام شد. هر دو ماموریت با شکست انفجاری استارشیپ به پایان رسیدند. هرچند، استارشیپ در پرواز دوم به نقاط عطفی دست پیدا کرد.

اسپیس ایکس در تلاش برای توسعه این موشک بزرگ با ارتفاع 400 فوت (122 متر) است. در واقع، این تلاش با هدف رساندن محموله‌ها و افراد به کره ماه و مریخ انجام می‌شود. اسپیس ایکس قبلاً با ناسا به توافق رسیده است. در صورتی که اوضاع طبق توافق پیش برود، استارشیپ، فضانوردان ناسا را برای اولین بار در ماه سپتامبر ۲۰۲۶ طی ماموریت آرتمیس ۳ به کره ماه می‌فرستد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.