تالار مقالات بروز تکنولوژی

اپ استورهای جایگزین iOS فقط در بازه زمانی سفر به خارج از اتحادیه اروپا فعال هستند

با انتشار ورژن  iOS 17.4، کاربران گوشی‌های آیفون در اتحادیه اروپا می‌توانند به فروشگاه‌های اپلیکیشن شخص ثالث دسترسی داشته باشند. مهلت استفاده از فروشگاه اپلیکیشن شخص ثالث برای کاربران اتحادیه اروپا، تنها یک دوره زمانی است.

سند ارائه شده توسط کمپانی اپل حاکی از این است که اگر برای سفر کوتاه مدت، کشور اروپایی را ترک کنید، قادر به دسترسی به بازار‌های اپلیکیشن جایگزین خواهید بد. اما اگر برای مدت طولانی کشور را ترک کنید، به برخی از قابلیت‌ها از قبیل نصب برنامه‌های جدید اپلیکیشن جایگزین دسترسی پیدا نخواهید کرد. اپلیکیشن‌هایی که از بازار‌های برنامه جایگزین نصب کرده‌اید، قابل استفاده هستند. اما این اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند با استفاده از بازار برنامه جایگزین به روزرسانی شوند.

شرکت اپل به کاربران آیفون در اتحادیه اروپا اجازه دسترسی به فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین را می‌دهد تا از قانون پیروی کنند. این قانون از تاریخ ۷ مارس برای ۲۷ کشور اجرایی می‌شود. این تغییر نشان می‌دهد که کاربران قادر به دانلود برنامه‌ها از طریق بازار‌های خارج از اپ استور نیز هستند.

در  iOS 17.4، کاربران اتحادیه اروپا که نگران خطرات احتمالی حریم خصوصی و امنیت بازار‌های برنامه جایگزین هستند، می‌توانند فروشگاه موردنظر خود را به عنوان پیش فرض در دستگاه‌شان تنظیم کنند. همچنین، تنظیمات مربوط به Screen Time به والدین اجازه تصمیم‌گیری درباره این موضوع را می‌ددهد که آیا فرزندان‌شان می‌توانند برنامه‌ها را از طریق بازار‌های برنامه جایگزین نصب کنند یا خیر؟!

برای دسترسی به بازار‌های برنامه جایگزین، روی گوشی اپل باید اسم کشور‌های اروپایی تنظیم شود. همچنین، به منظور حفاظت از حریم خصوصی کاربران، اپل، اطلاعاتی را درباره مکان دستگاه جمع‌آوری نمی‌کند. اولین بازار اپلیکیشن جایگزین در طی هفته در اتحادیه اروپا راه‌اندازی می‌شود. به منظور کسب جزئیات بیشتر درباره تغییرات App Store، اخبار دیگر را پیگیری کنید. این تغییرات در خارج از اتحادیه اروپا اِعمال نمی‌شوند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.