تالار مقالات بروز تکنولوژی

قابلیت Threads در اینستاگرام، بارگیری‌ها را در ماه دسامبر سه برابر کرده است

در سال گذشته، رشد Threads اینستاگرام متوقف شده بود. برخی تصور می‌کردند که این برنامه قبلاً از بین رفته است و دیگر فعالیتی ندارد. اطلاعات جدید نشان می‌دهد که اینطور نیست. در حقیقت، Threads دوباره رشد خواهد کرد و در دسامبر، بارگیری‌های خود را سه برابر افزایش داده است. در نتیجه توانسته است که در فروشگاه گوگلی پلی در ردیف برترین‌ها قرار بگیرد.

باتوجه به اطلاعات شرکت Appfigures، این برنامه در دسامبر ۲۰۲۳ توانست که میلیون‌ها دانلود جدید داشته باشد. در نتیجه، رتبه چهارم در جدول پردانلودترین برنامه‌های فروشگاه اَپ اِستور اَپل را به خود اختصاص داد. این برنامه در فروشگاه گوگل پلی، ۱۶ میلیون مرتبه دانلود شده است و رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است. در کل، این برنامه در هر دو فروشگاه توانست که رتبه خود از نظر تعداد دانلود به دست آورد.

Threads رکورد زد و طی پنج روز توانست که ۱۰۰ میلیون کاربر به دست آورد. با این وجود، این برنامه از سپتامبر گذشته تا پایان سال با کاهش دانلود‌های روزانه مواجه بود. اما در دسامبر، کی مرتبه رشد برنامه Threads شروع شد. طبق اطلاعات به دست آمده، این برنامه در حال حاضر حدود ۱۶۰ میلیون کاربر دارد. این برنامه می‌تواند با ActivityPub نیز ادغام شود، در نتیجه Threads از این طریق به شهرت می‌رسد.

هجوم فعالیت‌ها در Threads باعث شده است که نمودار رتبه‌بندی این برنامه جابه جا شود. هرچند، Threads در ماه قبل جزو 10 برنامه برتر از نظر تعداد دانلود و بارگیری بود؛ اما کاملاً نتوانست که به جایگاه 5 برنامه برتر دست پیدا کند. در واقع، Threads توانست به جایگاه ده برنامه برتر از نظر تعداد دانلودها و بارگیری دست پیدا کند.

برنامه اینستاگرام در ماه دسامبر، ۵۴ میلیون بار از گوگل پلی و اپ استور نصب شد و در ردیف پردانلودترین‌ها قرار گرفت. اینستاگرام توانست که از TikTok پیشی بگیرد و رتبه بهتری را به دست آورد. هرچند، TikTok هنوز هم یک نوع برنامه پرطرفدار است. به نظر می‌رسد که Reels در اینستاگرام از این تغییرات TikTok سود می‌برد.

طبق اطلاعات منتشر شده، این برنامه در ماه دسامبر فقط ۸. ۵ میلیون مرتبه نصب و دانلود شده است. در نتیجه، در فروشگاه اپ استور، رتبه ۲۹ و در گوگل پلی نیز رتبه ۴۶ را به دست آورد. داده‌های حاکی از این است که برنامه Threads نسبت به سایر برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی برتر و سایر اپلیکیشن‌های کاربردی در جایگاه بهتری قرار گرفته است. باید دید با گسترش استفاده و پیشرفت‌های هوش مصنوعی در آینده، وضعیت این بازار به چه شکلی در خواهد آمد. البته هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک تیغ دو دم عمل کند. مثل استفاده نادرست از هوش مصنوعی انتشار عکس‌های غیر اخلاقی از خواننده‌ی آمریکایی بود که حتی واکنش ساتیا نادلا را در پی داشت.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.