تالار مقالات بروز تکنولوژی

استفاده از تیک تاک در آمریکا ممنوع می‌شود؟

طی هفته آینده، مجلس نمایندگان ایالات متحده به لایحه‌ای رأی خواهد داد که منجر به ممنوعیت TikTok در ایالات متحده می‌شود. بایدن روز جمعه طی سخنانی با مطبوعات اعلام کرد که از این لایحه حمایت می‌کند. وی خاطر نشان کرد که در صورت تصویب شدن لایحه در مجلس، آن را امضاء خواهد کرد. در صورتیکه این لایحه با موفقیت به مجلس نمایندگان راه پیدا کرد، به نظر می‌رسد به سنا نیز منتقل می‌شود. اگر با موفقیت از این مسیر نیز عبور کند، توسط بایدن امضاء خواهد شد. همچنین، بایدن از همکاری دولت با قانونگذاران در مورد این لایحه صحبت کرده است.

سخنگوی TikTok طی بیانیه‌ای درباره اخبار این هفته خاطر نشان کرد که ” نتیجه نهایی این قانون، ممنوعیت تیک تاک در ایالات متحده است. “دولت سعی می­کند تا 170 میلیون آمریکایی را از حق آزادی بیان محروم کند. این کار به میلیون‌ها کسب‌وکار آسیب وارد کرده و هنرمندان را از مخاطبین محروم می‌کند. ByteDance، شرکت مادر مرتبط با TikTok در چین خاطر نشان کرد که نتیجه قانون، ممنوعیت کامل TikTok در ایالات متحده خواهد بود. اما لزوماً اینگونه نیست. لایحه مورد بحث مستلزم آن است که ByteDance ،  TikTok  ظرف 165 روز بعد از تصویب آن به فروش برساند.

در صورتیکه ByteDance قادر به انجام این کار نباشد، ارائه TikTok در اپ استور برای اپل غیرقانونی است. سایر فروشگاه ها مانند گوگل نیز قادر به ارائه این برنامه نیستند. شرکت های اپل و گوگل ممکن است تا 5000 دلار به ازای اضافه شدن هر کاربر TikTok جریمه شوند. ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۲۰ از لایحه مشابهی با این قانون حمایت کرده است. وی نیز متعهد شد که TikTok را در ایالات متحده ممنوع کند. اما تلاش‌های وی با شکست مواجه شد.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.