تالار مقالات بروز تکنولوژی

سورپرایز واتس اپ، ویژگی جدید چند روز دیگر در دسترس قرار می‌گیرد

برنامه واتس اپ در حال تغییر است. به دلیل قانونی که در ماه مارس سال ۲۰۲۴ در اتحادیه اروپا اجرا شد، برنامه پیام‌رسانی به روی اشخاص شخص ثالث باز خواهد شد.

در حالی که مشخص بود DMA در اوایل ماه مارس وارد می‌شود، واتس‌اپ درباره بازه زمانی اجرای آن حرفی نزده است. قابلیت جدید واتساپ، صندوق ورودی جداگانه‌ای را به این برنامه اضافه می‌کند.

بنابراین، اگر شخصی از طریق مسنجر، سیگنال یا حتی اپل برای شما پیام ارسال کند، قابلیت جدید واتساپ باعث نمایش پیام‌ها به این برنامه می‌شود. در واقع، به صورت خودکار، پیام‌ها از یک برنامه به اپلیکیشن واتساپ ارسال می‌شوند.

قانون (DMA) شرکت‌های بزرگ را هدف قرار می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد که ارتباطات را در برنامه‌های پیام‌رسان تسهیل کنند. براساس این قانون، واتس اپ باید از چت‌های شخص ثالث پشتیبانی کند. آخرین نسخه بتا واتس اپ برای اندروید در فروشگاه گوگل پلی در دسترس است. واتس اپ جدید روی ویژگی تعامل چت کار می‌کند. بیشتر تمرکز DMA روی آیفون بوده است؛ اما این نسخه Google WhatsApp تغییرات را به زودی نشان می دهد.

به نظر می‌رسد که به زودی واتس اپ تغییر می‌کند و قابلیت بیشتری خواهد داشت. واتس‌اپ در حال توسعه یک صفحه اطلاعات از چت است. این صفحه به چت‌های شخص ثالث در به‌روزرسانی بعدی اختصاص داده شده است. به علت اینکه اسامی و عکس‌های پروفایل در چت‌های شخص ثالث در دسترس نیستند، واتس‌اپ عکس نمایه و اسم پیش‌فرض را نمایش می‌دهد. به علاوه، کاربران می‌توانند در زمینه انتخاب بین شبکه‌های اجتماعی دیگر با حساب واتساپ خود تصمیم بگیرند و به ترجیحات خود توجه کنند.

این موضوع را تصور کنید که در حال ارسال پیام به فردی خارج از واتس‌اپ هستید. برنامه‌های شخص ثالث ممکن است از رمزگذاری استفاده کنند. در واقع، این قابلیت می‌تواند برای کاربران امکان ارسال پیام از برنامه دیگری به واتساپ را فراهم کند.

چت‌های شخص ثالث با چت‌های معمولی واتس‌اپ شباهت نخواهد داشت. واتساپ دارای محدودیت‌هایی در این زمینه خواهد بود. امکان برقراری چت‌های گروهی در این آپدیت وجود ندارد. به علاوه، برقراری تماس با برنامه شخص ثالث نیز امکان‌پذیر نیست. در ابتدا، ارتباط با چت‌های شخص ثالث به پیام‌های متنی محدود می‌شود. اما در آینده، آپدیت‌های جدید واتساپ دارای قابلیت‌های بیشتری خواهد بود. به علاوه، فعالسازی این قابلیت در واتساپ اختیاری است. کاربران در صورت عدم تمایل می‌توانند برای غیر فعالسازی این قابلیت اقدام کنند. حتی کاربران در صورت عدم تمایل می‌توانند بعد از مدتی استفاده، این قابلیت را غیرفعال کنند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.