تالار مقالات بروز تکنولوژی

مایکروسافت، آزمایش Windows 11 24H2 را آغاز می‌کند

ویندوز 11 23H2 اولین بار در اواخر سال رونمایی نشد. انتشار بزرگ بعدی ویندوز تا پایان سال جاری انجام نمی‌شود. اما به نظر می‌رسد که مایکرؤسافت در حال شروع زودهنگام رونمایی از ویندوز Windows 11 24H2 است.

ویژگی‌های جدید در نسخه 24H2 شامل قابلیت‌هایی است که مایکروسافت آنها را آزمایش کرد. بزرگترین قابلیت جدید، Sudo برای ویندوز اضافه شده است. پیش نمایشی از فرمان ترمینال لینوکس در اوایل این ماه برای بار اول رونمایی شد. قابلیت جدید شامل تغییراتی از قبیل حالت صرفه جویی در انرژی، تغییرات جدید در پروتکل SMB و … است. همچنین، سایر قابلیت‌ها از قبیل برنامه های WordPad و Tips از این ویندوز حذف شده‌اند.

مایکروسافت در پاییز امسال برای همه کاربران ویندوز، این ورژن را منتشر خواهد کرد. مایکروسافت تعهد می‌دهد که ویندوز ۱۱ را سالی یک مرتبه و همیشه آپدیت کند. برخی از این ویژگی‌ها احتمالاً تا قبل از پایان سال برای همه کاربران ویندوز ۱۱ منتشر شوند. شرکت مایکروسافت در طی سال‌های فعالیت خود برای ساخت ویندوز، ویژگی‌هایی را در طول سال حذف می‌کند.

اطلاعات نشان می‌دهد که به روزرسانی‌های جدید این ویندوز بسیار قابل توجه هستند. علاوه بر تمام قابلیت‌هایی که مایکروسافت از آن‌ها صحبت کرده است، اطلاعات نشان می‌دهد که شرکت در حال بازبینی پروسه راه‌اندازی ویندوز است. صفحه‌های راه‌اندازی کنونی از بازه زمانی ساخت ویندوز ویستا در سال ۲۰۰۶ بدون هیچگونه تغییر باقی مانده است. از آن بازه زمانی، تغییراتی در سبک و طراحی این سیستم صورت گرفته است.

ویندوز ۱۲ کجاست؟!

برخی از گزارش‌ها، دلیل به روزرسانی را وجود شایعه درباره ویندوز ۱۲ دانسته‌اند. عرضه ویندوز ۱۲ به صورت رسمی توسط شرکت مایکروسافت مورد تأیید یا تکذیب قرار نگرفته است. اطلاعات نشان می‌دهد که به روزرسانی ویندوز ۱۱ تا مدت یکسال ادامه دارد. در واقع، این آپدیت‌ها مانع از راه‌اندازی ویندوز ۱۲ در سال بعد نمی‌شوند. در سالی که ویندوز ۱۱ رونمایی شد، به رورسانی ویندوز ۱۰ صورت گرفت. بنابراین، احتمالاً ویندوز ۱۲ رونمایی شود و شاید هم این اتفاق رخ ندهد. احتمالاً برای ساخت ویندوز ۱۲ از هوش مصنوعی استفاده شود. احتمالاً رایانه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که که نسل بعدی ویندوز را اجرا می‌کنند، به ۱۶ گیگابایت رم احتیاج دارند. تا به امروز، شرکت مایکروسافت هیچگونه سیستم خاصی را برای Copilot یا سایر ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد ویندوز، اعمال نشده است. اما در صورت پیشرفت ویژگی‌های هوش مصنوعی ویندوز، این قابلیت ها نیز تغییر می کنند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.