تالار مقالات بروز تکنولوژی

انواع تفاوت lte و 4G که باید بدانید|مزایای lte و 4g چیست?

این روزها با گسترش اینترنت جهانی، همه‌ی ما دو اصطلاح 4G و lte را به صورت مداوم می‌شنویم و حتی با استفاده از این فناوری‌ها، به شبکه‌های جهانی متصل می‌شویم. آنقدر این کلمه‌ها رواج پیدا کرده‌اند که حتی ما وقت نمی‌کنیم از خودمان بپرسیم که تفاوت این دو تکنولوژی در چیست یا اصلا این تکنولوژی‌ها به چه دردی می‌خورند.

در این مقاله ما قصد داریم که اطلاعات مفیدی در مورد دو تفاوت lte و 4G در اختیار شما قرار بدهیم و اگر شما نیز علاقه مند به این مبحث هستید، حتما تا پایان با تک نت همراه باشید. 💥

💡اینترنت lte چیست؟ 🧐

 lte چیست و چه کاربردی دارد، سوالی است که ذهن اکثر مخاطبان و کاربران اینترنت را مشغول به خود کرده است. پیش از هر چیزی ما باید با شبکه‌ی lte  و ماهیت آن آشنا شویم. در حقیقت کلمه‌ی lte  مخفف شده‌ی کلمه‌ی long term evolution است.

 این فناوری شاخه‌ای از فناوری‌های 4G به شمار می‌آید که از نسل این اینترنت‌ها جدا نشده است. lte  از نظر استاندارد، بسیار شبیه به 4G است و این یک مزیت قابل توجه به شمار می‌آید.  زمانی که شما علامت lte  روی گوشی را می‌بینید، باید بدانید که اینترنت گوشی شما هنوز به 4G نرسیده است؛ اما از 3G سرعت بیشتری دارد. با این اوصاف می‌توانیم معنای تکامل در بلند مدت را برای  lte در نظر بگیریم  و آن را مورد استفاده قرار دهیم. گاهی اوقات افراد به دنبال معنی lte  در گوشی سامسونگ هستند. حال آنکه شما باید بدانید این نسل از اینترنت‌ها در تمامی گوشی‌ها، نسبت به اینترنت‌های 4G ضعیف‌تر عمل می‌کنند.

تنظیمات اینترنت گوشی سامسونگ را اینجا بخوانید

 برخی از مخاطبان از ما می‌پرسند که مودم lte چیست؟ 🧐 در پاسخ به این سوال لازم است که بگوییم مودم lte مودمی است که اینترنت آن، پرسرعت‌تر از 3G است، اما هنوز به سرعت اینترنت 4 که حدود صد مگ بر ثانیه است، نرسیده است.

💡اینترنت 4G چیست؟

در ادامه بررسی تفاوت lte و 4G لازم است بدانیم که اینترنت 4G چیست و با چیستی این اینترنت آشنا شویم. لازم به ذکر است که استاندارد 4G  به استانداردی گفته می‌شود که در سال ۲۰۰۸ میلادی و توسط مؤسسه‌ای لاتین طراحی گردید. اگر شما بتوانید با این استاندارد به اینترنت متصل شوید، باید بدانید که با سرعتی ۱۰۰ مگابایت در ثانیه اطلاعات مورد نظر شما را جابه‌جا می‌کند. در همان سالی که این استاندارد تنظیم شد، کمی جالب به نظر می‌رسید که اطلاعات بتوانند با چنین سرعتی منتقل شوند، اما پس از اینکه فناوری  4G در کشور ما رواج پیدا کرد، دیگر کسی متعجب نبود؛ بلکه به دنبال این بود که از این فناوری اینترنت پر سرعت به خوبی بهره ببرد.

5 تفاوت اینترنت 4G و 5G چیست؟

طبق قوانینی که اتحادیه‌ی مخابرات برای این فناوری در نظر گرفته است، شما در حالت ساکن می‌توانید انتقال اطلاعات را به ۱ گیگ در ثانیه برسانید اما در حالت جنبش این اطلاعات تا صد مگ نیز قابلیت انتقال دارند.

💡تفاوت lte و4G  از نظر سرعت

یکی از بارزترین تفاوت lte و 4G در سرعت است. از آنجایی که برخی از صاحب نظران تفاوت‌های بارزی را بین 4G و lte  پیدا کرده‌اند، لازم است که شما را نیز با این تفاوت‌ها آشنا کنیم. در واقع مهم‌ترین  تفاوت lte و 4G در میزان سرعت آن‌ها است. همان طور که گفتیم، lte یکی از زیر مجموعه‌های اینترنت 4G به شمار می‌آید و از این جهت، سرعت کمتری نسبت به 4G دارد. با این استنباط می‌توانیم درک کنیم که اینترنت 4G می‌تواند زودتر از lte اطلاعات را منتقل نماید.

💡تفاوت lte و 4G از نظر قابلیت دسترسی

یکی دیگر از تفاوت‌های lte و 4G در میزان قابلیت‌های دسترسی آن‌ها مشاهده می‌شود. اینترنت lte به دلیل این که از سرعت کمتری نسبت به 4G برخوردار است، به شما این قابلیت را می‌دهد که بتوانید با استفاده از آن، به خوبی در هزینه‌های خرید اینترنت صرفه جویی کنید. بر خلاف این امر، دسترسی این نوع از اینترنت به  برخی از شبکه‌ها دارای محدودیت است و شما نمی‌توانید با استفاده از آن به تمامی شبکه‌های آنلاین دسترسی پیدا کنید.

در مقابل هم اینترنت‌های 4G قرار گرفته‌اند که با استفاده از آن‌ها، شما می‌توانید به هر کدام از شبکه‌های دلخواه خود، دست پیدا کنید اما باید بدانید که هزینه‌های مصرف انرژی در این استانداردها بیشتر از استانداردهای lte است.

💡مزایای lte چیست؟ 🧐

  • این فناوری محدودیت مخابراتی ندارد.
  • چند کاربر به صورت همزمان می‌تواند می‌توانند از این فناوری استفاده کنند.
  • سرعت بالا نسبت به اینترنت 3G
  • صرفه جویی در انرژی‌ها
  • کاهش هزینه‌های مربوط به خرید بسته‌های اینترنت
  • قابلیت کاهش پینگ را دارا هستند.

💡مزایای  4G چیست؟ 🧐

  • دارای راندمان طیفی و سریع
  • ·  دارای پهنای باند سیار و انعطاف‌پذیر
  • تعدد کاربر
  • کاهش پینگ

💡چگونه lte را فعال کنیم؟

حال که با تفاوت lte و 4G آشنا شدیم لازم است با نحوه فعال سازی lte نیز آشنا شویم. برای اینکه بتوانید شبکه‌ی lte را بر روی سیستم خود نصب کنید، باید ابتدا سخت افزار مربوطه را دارا باشید. برای درک این امر ابتدا به قسمت سرچ تلفن همراه خود بروید و سپس عبارت lte را سرچ کنید. اگر تلفن شما تنظیمات مربوط به این عبارت را بالا آورد، متوجه می‌شویم که این گوشی از تکنولوژی‌های نسل چهارم بهره می‌برد.

حال شما با شماره گیری کد #0011#* باید وارد سرویسی به نام سرویس خود شوید. در اینجا یک منوی بازشو در مقابل شما قرار می‌گیرد که این منو می‌تواند lte شما را فعال سازی نماید. در قسمت بالایی منو گزینه‌ی lte را وارد کنید و سپس با استفاده از این گزینه،  اlte تلفن همراه خود را فعال نمایید. حال لازم است که شما کلید بک را لمس کنید و از منویی که در صفحه‌ی شما باز شده است، خارج شوید. حالا می‌توانید از اینترنت lte نسل چهارم در گوشی همراه خود استفاده کنید.

💡تفاوت 4G با 4G+

تفاوت‌هایی که بین این دو شبکه قرار دارند، به بخش‌های گوناگونی تقسیم می شوند که ما آن‌ها را در موارد زیر برای شما تشریح کرده‌ایم: 💥

  • کسانی که از فناوری فورجی پلاس استفاده می‌کنند، به خوبی می‌دانند که این فناوری می‌تواند تا سرعت ۳۰۰ مگابایت در ثانیه را به کاربران خود ارائه دهد و با استفاده از این سرعت، خدمات اینترنتی را بهبود ببخشد. حال در مقابل، باید بگوییم که اینترنت فورجی حداکثر ۱۰۰ مگابایت سرعت در ثانیه دارد و این سرعت هم ممکن است کم یا زیاد شود.
  • یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد اینترنت فورجی پلاس این است که می‌تواند توان عملیاتی خود را تا حد زیادی بالا ببرد و از قابلیت‌های مربوط به اینترنت و پهنای باند اختصاصی ۱۰۰ مگا هرتزی بهره‌مند شود. این فناوری یک فناوری و یک نسخه‌ی بهبود یافته‌تر از فورجی به شمار می‌آید و تفاوت آن با فورجی در میزان پهنای باند خود می‌باشد.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های این دو فناوری با یکدیگر این است که فناوری فورجی می‌تواند با تمامی تلفن‌های همراه سازگاری داشته باشد در صورتی که فناوری فورجی پلاس این چنین نیست و به سخت افزار خاصی نیازمند است.

💡سخن پایانی

امروزه با گسترش شبکه‌های مجازی جهانی، فناوری‌های پیشرفته‌ای هم روی کار آمده‌اند تا بتوانند تا حد زیادی در سهولت کاربرد اینترنت سهیم باشند. این شبکه‌ها هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند و کاربرد آن‌ها نیز بر اساس ویژگی‌هایشان نشان داده می‌شود. دو مورد از این فناوری‌ها، فناوری‌های 4G  و فناوری‌های lte  هستند که همه‌ی ما با آن‌ها آشنایی داریم.

ما در این مقاله تلاش کردیم شما را با تمامی ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی که این دو فناوری و استاندارد در استفاده از اینترنت برای شما به همراه می‌آورند را بررسی کنیم تا کمی در افزایش اطلاعات شما در مورد شبکه‌های مختلف سهیم باشیم. امیدواریم که مطالب فوق برای شما مؤثر واقع شده باشد. 💥

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.