سیستم تلفنی ایزابلIssabel چیست|قابلیت ها و مزایای ایزابل 2023
دنیای تلفن اینترنتی رو به روز در حال پیشرفت است و سیستم تلفنی ایزابل در حال حاضر جایگزینی قدرتمند برای سیستم تلفنی نسل پیشین خود ) الستیکس( می باشد . ایزابل Issabel یک نرم افزار منبع باز Unified Communications PBX است که پیکربندی، مدیریت و گزارش دهی کاربر پسند مبتنی بر وب را برای تلفن بر پایه استریسک ارائه می دهد. برای اینکه بیشتر در مورد این سیستم تلفنی و قابلیت های منحصر بفردش بدانید در ادامه با ما همراه باشید.
بلاگ پیشنهادی : مزایا ویپ
در این مقاله خواهید خواند:
سیستم تلفنی ایزابل چیست؟
Issabelایزابل بر اساس نسخههای منبع باز Elastix، Asterisk، FreePBX، HylaFAX، Openfire و Postfix است و عملکرد PBX، فکس، پیامرسانی فوری و سرور ایمیل را ارائه میدهد. Issabel یک نرم افزار منبع باز است که تحت مجوز عمومی GNU مجوز دارد.
ایزابل یک سیستم تلفنی مناسب با جدیدترین امکانات و ویژگی های گسترده و کم هزینه می باشد ، این سیستم تلفنی امکان ارتباط از راه دور را برای افراد سازمان که مجبور به انجام کارهای خود بیرون از شرکت هستند و یا حتی دائما در ماموریت های خارجی به سر می برند را فراهم می آورد.
بلاگ پیشنهادی: سیستم نظرسنجی تلفنی
سیستم تلفنی ایزابل به دلیل ماهیت متن باز بودن آن و توسعه توسط یک تیم حرفه ای و خلاق در تمام دنیا همواره در حال به روز رسانی با آخرین متدهای امنیتی و تکنولوژی و آخرین نیازهای روز کاربران می باشد .
امکانات ماژول مرکز تماس ایزابل
ماژول مرکز تماس ایزابل باعث می شود که کاربر به امکانات متعددی دسترسی داشته باشد. از جمله این امکانات می توان به در اختیار داشتن گزارش های آماری و گزارش هایی اشاره کرد که به زمان استراحت عدم انجام کار اشاره می کنند. کاربران همچنین می توانند از طریق ماژول مرکز تماس ایزابل به جزئیات تماس نیز دسترسی داشته باشند. داشتن اطلاعاتی درباره تماس هایی که در هر ساعت گرفته می شود و یا تماس هایی که توسط عوامل برقرار می شوند نیز از جمله امکاناتی است که با استفاده از این ماژول در اختیار کاربران گذاشته می شود.
کنترل عوامل، کنترل بر تماس های دریافتی و کنترل کمپین ها هم دیگر قابلیت هایی هستند که این ماژول در اختیار کاربر می گذارد. از طرف دیگر کاربر این امکان را پیدا می کند که با استفاده از ماژول مرکز تماس ایزابل شماره عامل را، نوع تماس ، تماس های پاسخ داده شده و طول و مدت آنها و نیز متوسط مقدار آنها ، تماس های طولانی تر را کنترل کند.
- پشتیبانی از ماژول کال سنتر
- پشتیبانی از ماژول وب کنفرانس
- اضافه شدن ماژول منحصر بفرد مدیریتی FOP 2 (Flash Operator Panel) و نرم افزار Asternic (Call Center)
- مدیریت تحت وب نرم افزار امنیتی قدرتمند Fail2Ban
- امکان مسدود نمودن ترافیک کشورهای مختلف بر اساس مشخصه آدرس IP در کشورهای مختلف
- ماژول های جدید فایروال
- تامین و استقرار امنیت
- امکان فیلتر نمودن ایمیل های Spam در سیستم تلفنی ایزابل
دیگر ویژگی که برای سیستم تلفنی ایزابل مزیت به حساب می آید در مقایسه با بقیه ایزو ها رایگان بودن تمامی بخش های آن که از محیط کاربری آسان گرفته و البته به روز رسانی مداوم آن برای پایداری و امنیت مرکز تلفن مزیت خوبی محسوب می شود.در اصل ایزابل همون الستیکس است که از نظر ظاهری و اضافه شدن چند نرم افزار دیگر تغییراتی داشته و کسایی که از محیط گرافیکی الستیکس استفاده می کنند می توانند به راحتی از این محیط نیز برای مرکز تلفن خود استفاده کنند.
بلاگ پیشنهادی: ویپ چیست
محبوب ترین و معروف ترین ماژل های مرکز تلفن ایزابل
امکانات و قابلیت هایی که سیستم تلفنی ایزابل دارد باعث شده توجه زیادی از مشتریان رو به خود جلب کند و عنوان یک شرکت معتبر شناخته شده باشد
که حتی میتوان بدون دانش برنامه نویسی هم با آن کار کرد و می توان با تغییر دادن در sourceکد ها آن را برای خودمان شخصی سازی کنیم.
- برخی از آن ها:
- Xact Dialer
- Snap
- Fax Pro
- Vtiger
قابلیت های مرکز تلفنی ایزابل
همانگونه که می دانیم با راه اندازی مرکز تلفنی ایزابل قابلیت های بسیار چشم گیری در اختیار کاربران قرار میدهد .که در ادامه به معرفی و بررسی برخی از این قابلیت ها خواهیم پرداخت.
– امکان ساخت داخلی یا Extensions
End Point ها یا همان دستگاه های سخت افزاری تحت ایپی (ipphone) ونرم افزارهای مرکز تماس(soft phone) که معمولا روی کامپیوتر تبلت و گوشیهای موبایل نصب مشوند با تعریف داخلی ها(یک عدد منحصر به فرد ) در مرکز تلفنی و نیز اختصاص داخلی به می توان از قابلیت های موجود روی داخلی ها نیز بهره مند شد
– قابلیت اعمال پشت خطی یا call Waiting
یکی از قابلیت های هر داخلی، پشتیبانی از تماس پشت خطی یا انتظار مکالمه می باشد. البته که این قابلیت در مراکز تماس سنتی یا انالوگ هم مورد استغاده قرار میگیرد لازم به ذکر است که تعداد تماس های پشت خطی پشتیبانی شده به قابلیت تلفن ویپ شما نیز بستگی دارد.
– قابلیت انتقال تماس یا Call Forward
امکان انتقال مکالمه با گرفتن یک کد خاص از روی گوشی به شماره ی داخلی دیگر در مرکز تماس (این مورد هم در تلفنهای سانترال سنتی هم موجود میباشد)
- انتقال مکالمه به شماره ای خارج از مرکز تلفنی ایزابل
- انتقال مکالمه در صورت اشغال بودن یک داخلی
- انتقال مکالمه در صورت در دسترس نبودن یک داخلی
- انتقال مکالمه به یک شماره داخلی خاص در تمام حالات ممکن
قابلیت پیگیری تماس Fallow Me
امکان انتقال مکالمه از داخلی شما به لیستی از شماره های دیگر در حالتی که شما پاسخگوی تماس نباشید این قابلیت بسیار کاربردی بوده و کاربرانی که بیش از یک میز کارداشته و یا مدام در حال ماموریت هستن در صورت عدم پاسخ گویی به داخلی یا شماره موبایل تعریف شده در مرکز تماس انتقال داده میشود . البته که میشود تعدادی بیشمار داخلی و یا تلفن غیر مرکز تلفن ست کرد این انتقال به صورتهای زیر میباشند:
Ring All
تماس با تمامی شماره های لیست به صورت همزمان ارسال میشود و اولین داخلی یا شماره موبایل جواب بدهد الباقی تماسها قطع می شود
Hunt
: تماس با شماره های لیست شما به ترتیب اولویت لیست ارسال می شوند
صندوق پیام گیر صوتی Voice Mail
صندوق پیام گیر صوتی مرکز تلفنی ایزابل یکی از قوی ترین سیستم های پیغام گیر بین تمامی مراکز تلفنی است تماس گیرنده با شماره داخلی شما در حالتهای مختلف مانند عدم پاسخگویی شما ، اشغال بودن شما و یا در دسترس نبودن شما به صندوق صوتی شما منتقل میگردد.
مهمترین قابلیت های این صندوق پستی پیشرفته عبارتند از :
- انتقال پیام صوتی ضبط شده به ایمیل آدرس کاربر
- حذف پیام صوتی پس از ارسال شدن به ایمیل کاربر از روی مرکز تلفنی ایزابل
- مشاهده پیامهای صوتی خود از طریق محیط وب ایزابل
- شنود پیامهای صوتی خود توسط کد تلفنی از طریق هر داخلی از روی ایپی فون
- محدود کردن ظرفیت صندوق صوتی خود به تعدادی مشخص از پیامها
- محدود نمودن مدت زمان پیام قابل ضبط
- بیان شماره تماس گیرنده و تاریخ و ساعت ضبط پیام به صورت متن در فایل ایمیل شده و همچنین به صورت صوت در ابتدای هر پیام ضبط شده
– قابلیت ضبط مکالمه Call Recording
امکان ضبط مکالمات مربوط به داخلی های ساخته شده وجود دارد.
شما می توانید تعیین کنید که مکالمات داخلی در همه شرایط رکورد شود و یا هیچ ضبط مکالمه ای برای داخلی مورد نظر انجام نگیرد و یا داخلی مورد نظر در صورت صلاحدید در حین مکالمه با زدن کد تلفنی ضبط مکالمه خود را فعال کنید.
ضبط مکالمات در حالت فعال بودن می تواند در یکی از حالت زیر با انتخاب شما فعال گردد.
تماسی که از یک داخلی به داخلی دیگر برقرار میشود و بالعکس
قابلیت رجیستر کردن داخلی روی موبایل در خارج از شرکت
یکی از قابلیت های مهم و کاربردی سیستم تلفنی ایزابل رجیستر کردن داخلی بروی موبایل با اعمال تغییراتی برای استفاده در خارج از سازمان و بر روی بستر اینترنت با پهنای باند کم تنظیم گردد.امکاناتی حرفه ای نظیر :
فعال کردن سیستم برطرف کردن مشکل Nat بر روی سیستم داخلی و ایزابل استفاده از کدک های حرفه ای فشرده سازی صدا همانند کد ILBC برای داخلی هایی که بیرون سازمان و شبکه محلی ما قرار می گیرند.
محدود کردن داخلی های بیرونی با وابسته کردن آنها به یک یا چند ip address مشخص که این امر باعث بالا رفتن امنیت سیستم می شود.
قابلیت فعال سازیCodes Feature
بسیاری از امکانات حرفه ای سیستم تلفنی ایزابل به واسطه زدن یک کد ویژه قابل دسترس است. برخی از این کد های ویژه عبارت اند از :
- شنود مکالمه (dahdi barge) : با زدن یک کد ویژه تلفنی و وارد نمودن شماره خط بر روی کارت تلفنی انالوگ خود آن خط مشخص را شنود کنید
- شنود مکالمه ( chan spy ) : امکان شنود تمامی مکالمات در حال انجام بر روی مرکز تلفنی با زدن یک کد ویژه روی گوشی تلفن
- انتقال مکالمه : امکان استفاده از Feature Codes تلفنی برای انتقال مکالمه در حال انجام به دو صورت انتقال کورکورانه blind transfer و یا انتقال با اجازه attended transfer
- گرفتن تماس (call pick up) : گرفتن تماسی که بر روی یک داخلی دیگر در حال زنگ خوردن است با زدن Feature Codes تلفنی به طور مثال داخلی همکار شما در حال زنگ خوردن است شما می توانید با زدن کد ویژه تلفنی آن تماس را به گوشی خود منتقل کنید .
- بررسی صندوق صوتی : با زدن کد ویژه تلفنی از روی گوشی خود و یا حتی گوشی دیگران می توانید صندوق صوتی خود را بررسی کرده و پیام های صوتی قدیمی و یا جدید خود را بشنوید یا پاک کنید.
قابلیت فعال سازی IVR
از انجاییکه ورودی عمده مراکز تلفن ها به منو منشی دیجیتال هدایت می شود، سیستم تلفنی ایزابل یکی از پیشرفته ترین منوهای IVR دیجیتال حال حاضر را در اختیار شما قرار خواهد داد.
- امکان تعریف یک یا چند ورودی عددی به عنوان منوی ورودی
- هدایت یک تماس به یک ورودی خاص در صورت وارد کردن اشتباه گزینه ها یا همان شماره اشتباه
- امکان هدایت کردن یک مقصد مشخص در صورت عدم انتخاب هیچ یک از گزینه های ورودی
- امکان راه اندازی منشی دیجیتال (IVR)چند زبانه
- امکان راه اندازی منوهای تو در تو بدون وجود محدودیت
- امکان قرار دادن گزینه های چند رقمی در تعریف منشی دیجیتال
- امکان برقراری تماس داخلی در هنگام اجرای IVR
- امکان قرار دادن منوی مخفی در گزینه های IVR
سیستم تلفنی ایزابل و اینترنت پرسرعت
سیستم تلفنی ایزابل یک سیستم مدیریت تماسهای تجاری است که با توجه به پیشرفت تکنولوژی و رواج اینترنت پرسرعت، تاثیر بسزایی در کارکرد این سیستم خواهد داشت. در زیر به تاثیر اینترنت فوق پرسرعت بر روی کارکرد سیستم تلفنی ایزابل اشاره خواهیم کرد: اتصال به شبکه اینترنت پرسرعت: سیستم تلفنی ایزابل به شبکه اینترنت متصل شده و با توجه به پیشرفت فناوری، ارتباط با شبکه اینترنت پرسرعت بسیار سریع و پایدارتر از گذشته میشود. این امر باعث بهبود کارکرد سیستم تلفنی ایزابل خواهد شد.
کلام اخر
- سیستم تلفنی ایزابل یک سیستم مدیریت تماسهای تجاری و مشتریان است.
- این سیستم شامل قابلیتهایی مانند اتصال به چندین خط تلفنی، پاسخگویی خودکار، وضعیتهای تماس و ثبت اطلاعات مشتری است.
- سیستم تلفنی ایزابل قابلیت تنظیم و سفارشیسازی دارد و با سیستمهای مختلفی مانند CRM و ERP ادغام میشود.
- این سیستم قابل استفاده در سازمانهای کوچک و بزرگ و در صنایع مختلف است.
- سیستم ایزابل امنیت بالایی دارد و تضمین میکند که اطلاعات مشتریان در امان باشد.
- سیستم تلفنی ایزابل قابلیتهای گزارشدهی و آنالیز دارد که به مدیران اجازه میدهد تا عملکرد تیم خود را بهبود بخشند.
- این سیستم قابلیت انتقال تماس به کاربران دیگر را دارد و به کاربران اجازه میدهد که به راحتی در تماس با مشتریان خود همکاری کنند.
- از مزایای سیستم ایزابل ، کاهش زمان انتظار مشتریان برای پاسخگویی و بهبود روابط با مشتریان است.
- این سیستم باعث بهبود بهرهوری کاربران میشود و کارها را به صورت سریع و کارآمد انجام میدهد.
- در نهایت، استفاده از سیستم ایزابل بولت پوینت به کاهش هزینهها و بهبود نظارت بر فعالیتهای تیمی در سازمانها کمک میکند.