تالار مقالات بروز تکنولوژی

فریلنسر چیست ؟| 4 سایت معروف فریلنسرینگ

 

فریلنسر چیست؟   🧐امروزه با گسترش و فرهنگ سازی استفاده از اینترنت، فرصت‌های زیادی برای ایجاد کسب درآمد به صورت دورکاری فراهم شده است. درواقع یکی از خواسته‌های انسان‌های امروزه این است که هر روز مجبور نباشند مسافتی را طی کنند تا به محل کار خود برسند و بیشتر ترجیح می‌دهند که در منزل خودشان بمانند و کار کنند! در این مقاله می‌خواهیم شما را با مفهومی آشنا کنیم که بتوانید در خانه بمانید و به کسب درآمد مشغول شوید! اگر شما نیز قصد دارید با این فرصت شغلی آشنا شوید؛ حتما تا پایان با تک نت همراه باشید. 💥

💡فریلنسر چیست؟

ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که فریلنسر چیست؟! 🧐 لازم به ذکر است که فریلنسرها افرادی هستند که به صورت پروژه محور فعالیت می‌کنند و برای انجام این کار در یک شرکت خاصی استخدام نمی‌شوند و آقا بالاسری ندارند! درواقع فریلنسرها به صورت قراردادی فعالیت نمی‌کنند بلکه یک پروژه‌ای را قبول می‌کنند، آن را به انجام می‌رسانند و در قبال آن دستمزد دریافت می کنند! ناگفته نماند که مهم نیست فریلنسر یا کارفرما در کدام نقطه از کره زمین باشد؛ چراکه ارتباط بین کارفرما و فریلنسر از طریق اینترنت پرسرعت انجام می‌شود! 💥

💡انواع فریلنسرینگ چیست؟

الان که با مفهوم فریلنسر چیست آشنا شدید، نگاهی به مشاغلی بیندازیم که می‌توان آن را به صورت دورکاری انجام داد تا به کسب درآمد رسید! ناگفته نماند که برخی از مشاعل امکان انجام به صورت فریلنسری وجود ندارد؛ به عنوان مثال یک مکانیک نمی‌‌تواند به صورت دورکاری یک اتومبیل را تعمیر کند اما مشاغلی که به اینترنت وابسته هستند امکان انجام آن به صورت فریلسنری وجود دارد مانند طراحی سایت، سئو و بهینه سازی سایت، برنامه نویسی، گویندگی، آموزش آنلاین و…!

1.      فریلنسر برنامه نویسی

یکی از پردرآمدترین مشاغل فریلنسری، برنامه نویسی است. شما می‌توانید با یادگیری زبان‌های برنامه نویسی مختلف، پروژه‌های زیادی را از ایران دریافت کنید و حتی می‌توانید پروژه‌هایی را از خارج از کشور دریافت کنید و به صورت دلاری به کسب درآمد بپردازید.

2.      فریلنسر گرافیک

امروزه با توجه به گسترش فعالیت در شبکه‌های مجازی و سایت‌ها، تولید محتوای گرافیکی حرف اول را می‌زند و بازار کار نسبتا گرمی دارد و بسیاری از صاحبان کسب و کارها به دنبال افرادی هستند که این مهارت را دارا باشند. افرادی که به عنوان فریلنسر گرافیک فعالیت می‌کنند، می‌توانند پروژه‌هایی مانند ساخت تیزر تبلیغاتی، تولید محتوای اینستاگرام، ساخت بنر برای وبسایت‌ها و… را دریافت کنند و در قبال انجام آن به درآمد برسند.

فریلنسر چیست؟

3.      فریلنسر ترجمه

اگر به یکی از زبان‌های خارجی مانند انگلیسی مسلط باشید، دیگر فرصت سر خاروندن نخواهید داشت چراکه امروزه تقاضا برای ترجمه متون و نوشتن محتوا به زبان انگلیسی به شدت زیاد شده است. اگر این مهارت را داشته باشید، می‌توانید به عنوان تولید کننده محتوا و یا به عنوان استراتژیست محتوا با شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ به صورت فریلنسری فعالیت کنید.

4.      فریلنسر وردپرس

در ادامه بررسی انواع شغل‌های فریلنسری، رسیدیم به یکی از پر درآمدترین و پرتقاضاترین شغل‌های ممکن؛ یعنی طراحی سایت با وردپرس! امروزه تقریبا 60 درصد سایت‌ها با وردپرس طراحی می‌شود و اگر شما بتوانید وردپرس را به خوبی یاد بگیرید، پروژه‌های زیادی در انتظار شما خواهد بود. این روزها بسیاری از صاحبان کسب و کارها به دلیل اینکه مهارت طراحی و مدیریت وبسایت را ندارند، آن را برون سپاری می‌کنند و اگر شما بتوانید این مهارت را یاد بگیرید، می‌توانید به صورت دورکاری پروژه‌های زیادی را دریافت کنید و از این طریق به درآمد برسید.

5.      نویسندگی و تولید محتوا

اگر ذهن خلاقی دارید و قلم شما بسیار خوب است و توانایی نوشتن مطالب جذاب را دارید، می‌توانید پروژه های تولید محتوا را دریافت کنید. اگر به هر سایتی سر بزنید، اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد، محتوای آن سایت است. درواقع بدون محتوا، کسب و کارهای اینترنتی معنا ندارد و اگر مهارت نویسندگی را در خود ایجاد کنید، می توانید به صورت فریلنسری پروژه های مختلفی را دریافت کنید.

6.      آموزش آنلاین

اگر مدرس هستید و یا مهارتی دارید که می‌خواهید آن را به دیگران آموزش دهید، می‌توانید به صورت فریلنسری این کار را انجام دهید. برای این کار کافیست تعدادی دانشجو ثبت نام کنید و از طریق وبینار به آنها آموزش دهید. حتی می‌توانید آموزش‌های خودتان را ضبط کنید و در سایت‌های واسطی مثل فرانش و لیموناد منتشر کنید.

💡مزایا و معایب فریلنسینگ چیست؟

حال که فهمیدیم فریلنسر چیست و چه شغل‌هایی می‌تواند به عنوان فریلنسری باشد، قصد داریم شما را با مزایا و معایب فریلسنری آشنا کنیم. در ادامه به مزایا و معایب شغل فریلنسری می پردازیم:

مزایا فریلنسری چیست؟

  • وابسته به ساعت کاری مشخصی نیست و در طول شبانه روز می تواند کار کند.
  • به مکان خاصی وابسته نیست و حتی در زمان مسافرت نیز می‌توان کار کرد!
  • بدون نیاز به رفت و آمد و محل کار مشخص است.
  • تعیین درآمد در درست خودش است و با توجه به درآمد مورد نظر، درخواست پروژه می‌کند.
  • تنوع کاری بسیار بالایی دارد.
  • اختیار عمل کاملا در دست فریلنسر است.
  • و…

فریلنسر چیست؟

معایب فریلنسری چیست؟

  • ارتباطات کاملا مجازی و از طریق اینترنت انجام می شود و هیچ وقت به صورت حضوری ملاقات همکاران وجود ندارد.
  • به علت مشخص نبودن ساعت کاری، بی نظمی بیشتر می شود وگاهی اوقات تفکیک مرز بین زندگی و کار سخت می شود.
  • ثبات شغلی وجود ندارد و در پایان هر ماه خبری از حقوق ثابت نیست.
  • مانند کارمندی خبری از بازنشستگی، بیمه و پاداش نیست.
  • نرخ مشخصی برای کار نیست و هر فریلنسر قیمت خودش را مشخص می کند.
  • فریلنسرها مرخصی ندارند و باید در زمان مشخصی کار را به کارفرما تحویل دهند.
  • رقابت در این بازار بسیار زیاد است و باید دانش و مهارت خود را همیشه بروز کرد.

💡تأثیر اینترنت و شبکه‌های مجازی بر فریلنسینگ

یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن شغل فریلنسری شده است، گسترش اینترنت است. درواقع اینترنت و شبکه‌های مجازی فرصت‌های بسیار زیادی را برای فریلنسرها به وجود آورده است. اما ناگفته نماند که یکی از ابزارهای بسیار مهم که حرف اول را در کارهای فریلنسری می زند، داشتن اینترنت فوق پرسرعت است.

به صورت کلی اینترنت نقش قابل توجهی را در فرهنگ سازی و گسترش بازار فریلنسرها کرده است. درواقع پیدا کردن پروژه و یا ارتباط با کارفرما، از طریق اینترنت با پهنای باند اختصاصی مناسب به سادگی انجام می‌شود و دیگر قرارهای حضوری برای استخدام، مصاحبه و … نیازی نیست. لازم به ذکر است که تک نت امروزه اینترنت های پرسرعت و با کیفیت را در اختیار فریلنسرها قرار می دهد و اگر قصد دارید که اینترنت با کیفیت در اختیار داشته باشید، همین الان با کارشناسان تک نت تماس بگیرید.

فریلنسر چیست؟

💡چگونه فریلنسر شویم؟

زمانی که در مورد فریلنسر چیست و مزایا و معایب آن صحبت می شود، بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که چگونه به یک فریلنسر تبدیل شویم؟ پاسخ به این سوال برای هر فردی متفاوت است؛ چراکه هر فریلنسری راه منحصر به فرد خودش را رفته است و این راهی نیست که همه بتوانند آن را طی کنند! در ادامه روند کلی تبدیل شدن به یک فریلنسر را برای شما ارائه می دهیم شاید که بتوانید رستگار شوید!

 

1.      یادگیری یک مهارت پولساز

به دنبال یادگیری مهارتی باشید که دو ویژگی داشته باشد. اولا به آن مهارت علاقه مند باشید چراکه کار کردن در حوزه ای که به آن علاقه ندارید، مانند بیل زدن سخت و طاقت فرسا خواهد بود. دوما این مهارت باید پولساز باشد و بازار کار خوبی داشته باشد و مردم حاضر باشند برای آن پول پرداخت کنند.

2.      تامین تجهیزات مورد نیاز

تجهیزات ضروری یک فریلنسر چیست؟ ابتدایی‌ترین و ضروری ترین تجهیرات برای یک فریلنسر، داشتن یک لپ تاپ یا گوشی هوشمند همراه با اینترنت پرسرعت است! ناگفته نماند که با گسترش کار، تجهیزات دیگری را نیز نیاز خواهید داشت؛ اما برای شروع کار همین سه مورد کافیست!

3.      مشتری پیدا کنید

تصور کنید شما مهارت مورد نیاز را کسب کردید و تجهیزات مورد نیاز را هم تامین کردید، اما مشتری ندارید! این هیچ گونه ارزشی ندارد اما جای نگرانی نیست چراکه پروژه گرفتن برای فریلسنرها بسیار راحت است. در دنیای فریلنسرها به دلیل اینکه همه چیز با اینترنت انجام می شود، محدودیت مکانی وجود ندارد و این امکان وجود دارد که از تمام نقاط دنیا پروژه های مختلفی را دریافت کرد. در ادامه چندین منبع برای دریافت پروژه برای شما معرفی می کنیم. 💥

💡معرفی سایت‌های فریلنسری ایرانی و خارجی

در این بخش از مقاله به معرفی بهترین سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی برای دریافت پروژه می پردازیم. همچنین به منظور آشنایی بیشتر شما با این سایت ها به نقد و بررسی هر کدام نیز می پردازیم تا بتوانید با خیال راحت از این سایت ها پروژه های مورد نظر خود را دریافت کنید.

1.      Fiverr

اولین سایتی که قصد معرفی آن را داریم، سایت Fiverr است. از این سایت می توانید به صورت دلاری کسب درآمد کنید چراکه در این سایت افراد به دنبال خدمات دیجیتالی مانند طراحی وبسایت، تولید محتوا، ضبط پادکست و … هستند. ناگفته نماند که در این وبسایت فریلنسرها به عنوان فروشنده نامیده می شودند و کارفرمایان به عنوان خریدار! در این سایت می توانید به صورت رایگان ثبت نام کنید و سپس خدمات خودتان را همراه با قیمت لیست کنید. ناگفته نماند که برای انتقال وجه می توانید از حساب های بانکی و paypal استفاده کنید.

 

 

2.      UPWORK

در این سایت فعالیت های گسترده ای از جمله طراحی وب، توسعه نرم افزار و حسابداری به مشتریان ارائه می دهد. جهت شروع کار در این وبسایت ابتدا به صورت رایگان ثبت نام کنید و سپس پروفایل خودتان را تکمیل کنید. لازم به ذکر است که در پروفایل خود مهارت ها و روزمه خودتان را به صورت کامل درج کنید.

فریلنسر چیست؟

3.      پونیشا

سومین سایتی که می توانید در آن پروژه دریافت کنید، سایت ایرانی پونیشا است. سایت پونیشا یکی از سایت های معروف فریلسنری است که برای کار کردن به صورت فریلنسری و یا به کار گیری خدمات مورد استفاده قرار میگیرد.

فریلنسر
پونیشا

 

4.      کارلسنر

سایت کارلنسر یکی دیگر از سایت های فریلنسر ایرانی است. در این سایت فریلنسر ها با توجه به مهارتی که دارند، رتبه بندی می شوند و کارفرمایان می توانند به آسانی نیروی کارخود را پیدا کنند و پروژه را به فریلسنر مورد نیاز تحویل دهند.

فریلنسر چیست؟
کارلنسر

💡سخن پایانی

به پایان آمد این دفتر حکایت فریلنسر چیست همچنان باقیست! 🧐 شاید به این فکر باشید که فریلسنری کاری بسیار آسان است؛ اما دورکاری از دور خوش است! در حقیقت کار فریلسنری به شخصیت افراد بستگی دارد که یک کار رویایی باشد یا عذاب آور! چرا که برخی از افراد بعد از کار کردن به صورت فریلنسری در آن دوام نمی آورند و به دنبال یک شغل کارمندی و ثابت می روند تا بتوانند امنیت شغلی داشته باشند. برای اینکه بتوانید متوجه شوید که آیا این شغل برای شما مناسب است یا نه، حتما از تست شخصیت شناسی استفاده کنید. ناگفته نماند که یکی از ابزارهای مورد نیاز برای کار فریلنسری داشتن اینترنت پرسرعت و با کیفیت است و خبر خوب این است که امروزه تک نت اینترنت های پرسرعت و با کیفیت را با قیمت مناسب در اختیار کاربران خود قرار می دهد. اگر شما نیز قصد تهیه اینترنت پرسرعت را دارید همین الان با کارشناسان تک نت در تماس باشید. 💥

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.