تالار مقالات بروز تکنولوژی

ویژگی های بهترین اینترنت خانگی|بهترین سرویس اینترنت خانگی

 

بهترین سرویس اینترنت خانگی چیست؟

 

چند نوع اینترنت داریم؟ این اینترنت‌ها چه تفاوت هایی با همدیگر دارند؟ کدامیک از این اینترنت‌ها می‌تواند نیاز ما را حل کند؟ در عصر کنونی که ما در آن زندگی می‌کنیم، اینترنت به عنوان لازمه زندگی به کار گرفته می‌شود. بنابراین باید سرویسی برای اینترنت خانگی انتخاب شود که اولا کیفیت بالایی داشته باشد و دوم این که تجربه لذت بخشی را از وب گردی به افراد بدهد. به همین دلیل است که توجه به ویژگی‌های بهترین اینترنت خانگی نسبت به گذشته از اهمیت بیشتری برخوردار شده‌اند. شما برای این که این گونه از اینترنت‌ها را بشناسید، باید ابتدا با تمامی سرویس‌هایی که توسط شرکت‌های ارائه دهنده سرویس اینترنت ارائه می‌شوند، آشنایی پیدا کنید. در ادامه به مقایسه برخی از شبکه‌های اینترنتی پرداخته‌ایم:

·         اینترنت ADSL

یکی از محبوب‌ترین اینترنت‌هایی که در حال حاضر در کشور ما به دلیل مقرون به صرفه بودن توسط شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود، اینترنت خانگی ADSL است. لازم به ذکر است که این اینترنت با توجه به اینکه به خط تلفن و سیم کشی‌های مسی وابسته است، دارای سرعت 24 مگابایت بر ثانیه است. اما نکته قابل توجه این است که بیشتر شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های اینترنت فقط می‌توانند تا 16مگابایت پهنای باند اینترنت adsl را ارائه دهند. این شبکه اینترنتی در زمره بهترین شبکه اینترنت خانگی قرار دارد و می‌تواند سرعت و کیفیت مورد نیاز کاربر برای جستجوهای ساده در اینترنت را فراهم کند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که به هنگام استفاده کردن از اینترنت ADSL  باید به آن توجه شود، میزان فاصله مکانی با شرکت سرویس دهنده است. به هر میزان که فاصله مکانی منزل شما با این شرکت افزایش پیدا کند، سرعت و کیفیت اینترنت کاسته می‌شود و در نتیجه موجبات نارضایتی کاربر از یک سرویس اینترنتی فراهم می‌آید. همچنین، برای به کار گرفتن اینترنت ADSL لازم است که شما خطوط تلفن ثابت داشته باشید. اگر می‌دانید که این شرایط را ندارید، بهتر است که به سراغ دیگر سرویس‌های اینترنتی بروید.

·         اینترنت VDSL

نوع دیگری از اینترنت که امروزه در کشور ما در حال رایج شدن است، اینترنت VDSL است. این اینترنت نیز مانند اینترنت ADSL از یک فناوری ایجاد شده است و کیفیت و سرعت آن رابطه مستقیمی به خط تلفن و کیفیت سیم کشی مسی دارد؛ اما به دلیل تفاوت‌های بسیار ریز باعث شده است که اینترنت VDSL نسبت به اینترنت ADSL سرعت بالاتری داشته باشد. به گفته کاربران این گونه از اینترنت‌ها، اینترنت VDSLمی‌تواند بهترین اینترنت خانگی هم برای جستجوهای پیشرفته در وب و هم برای جستجوهای ساده و معمولی باشد.

برای از بین بردن فاصله مکانی با مرکز مخابرات، مخابرات برای منقطه‌هایی که اینترنت VDSL ارائه می‌شود، سوئیچ‌هایی را در آن مناطق نصب کرده است تا بتواند از این روش فاصله بین سرویس گیرنده‌ها و ارائه دهنده‌ها را به صفر برساند؛ چرا که با افزایش فاصله بین گیرنده و ارائه دهنده، شاهد افت کیفیت سیگنال و ایجاد نویز در سمت گیرنده می‌شد.

از نقاط قوت اینترنت VDSL می‌توانیم به تفاوت اندک سرعت بین آپلود و دانلود اشاره کنیم؛ چراکه سرعت دانلود فایل 300 مگابایت برثانیه است و سرعت آپلود 100مگابایت بر ثانیه است. با توجه به اینکه حجم ارائه شده در اینترنت‌های VDSL کمتر است اما هزینه اینترنت VDSL نسبت به ADSL بیشتر است. با دانستن این نکته، اینترنت‌های VDSL فقط برای استرمینگ و مواردی که نیاز به سرعت بالای آپلود دارند، پیشنهاد می‌شود. شما عزیزان می‌توانید همین حالا اینترنت پر سرعت VDSL را با تماس با مشاورین تک نت خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

·         اینترنت فیبر نوری

بهترین اینترنت خانگی

ایننرنت فیبر نوری هم می‌تواند به عنوان بهترین اینترنت خانگی به کار گرفته شود. این نوع از اینترنت که طرفداران خاص خود را دارد، با دو نوع قبلی یعنی اینترنت VDSL  و اینترنت ADSL متفاوت است. برای این که شما بتوانید اینترنت فیبر نوری را بر روی مودم‌های اینترنت خانگی پیاده سازی کنید، قبل از هر کاری باید مطمئن شوید که منطقه‌ای که در آن هستید به فیبر نوری و زیر ساخت‌های آن مجهز شده است. امروزه آمارها و تحقیقات نشان می‌دهند که تنها یک درصد از مردم کشور ما توانایی استفاده از اینترنت فیبر نوری را دارند.

نکته قابل توجه در مورد سرویس‌های فیبرنوری این است که این نوع سرویس‌ها هیچگونه وابستگی به فاصله مکانی با مرکز مخابرات ندارد و به همین دلیل افت کیفیت سیگنال و سرعت که در اینترنت‌های ADSL وجود داشت، در اینترنت‌های فیبرنوری مشاهده نمی‌شود. به همین دلیل است که اینترنت فیبر نوری را یکی از بهترین سرویس‌های اینترنت خانگی می‌نامند. ناگفته نماند که سرعتی که در بستر فیبرنوری فراهم شده است یک گیگابایت بر ثانیه است اما این سرعت در ایران به 500 مگابایت برثانیه می‌رسد.

·         اینترنت TD-LTE

از زمانی که  شبکه 4G در ایران رواج پیدا کرد، اینترنت td lte  نیز محبوب شد. این نوع اینترنت مشکل سیم کشی و فاصله منطقه با مرکز مخابرات را به طور کامل حل کرده است چرا که کاربران می‌توانند به کمک اینترنت TD-LTE همیشه از اینترنت پر سرعت بهره ببرند. این نوع از اینترنت‌های خانگی تنها توسط بهترین شرکت‌های اینترنت خانگی ارائه می‌شود و نسبت به سایر سرویس‌های اینترنتی هزینه‌های بیشتری هم دارد. با استفاده از این نوع از اینترنت‌ها بدون نیاز به تجهیزات آنچنانی، شما می‌توانید از مراحل پیچیده‌ای که برای نصب اینترنت مخابرات در نظر گرفته شده است، دوری کنید. در حقیقت TD-LTE باعث می‌شود که دشواری‌های استفاده از اینترنتی با سرعت بالا از بین برود.

لازم به ذکر است که قبل از این که بهترین اینترنت خانگی و پر سرعت را تهیه کنید، حتما باید مطمئن شوید که منطقه شما این نوع اینترنت را پوشش می‌دهد یا نه؟ آیا منطقه شما در وسط امواج قرار دارد یا در کناره‌ها! این موارد باعث تفاوت در کیفیت و سرعت دریافتی اینترنت می‌شود. همچنین حداقل سرعت ارائه شده در این سرویس 80 مگابایت برثانیه است که در حالت معمول می‌توانید بین 40 الی 60 مگابایت برثانیه را تجربه کنید. برای همین پیشنهاد می‌کنیم حتما بهترین سرویس دهنده اینترنت خانگی را انتخاب کنید. ما در تک نت آماده‌ی خدمت رسانی به شما عزیزان هستیم!

·         اینترنت وایرلس

شاید شما هم تا کنون نام اینترنت وایرلس را شنیده باشید. اینترنت وایرلس اینترنتی بی سیم است که پایداری زیادی دارد و می‌تواند تمامی هزینه‌های مربوط به تهیه زیر ساخت‌های نصب بهترین اینترنت خانگی را از میان بر دارد. اینترنت وایرلس به بهترین نوع اینترنت خانگی معروف است. این اینترنت به گیرنده‌های مجازی وابسته است و هیچ گونه سیم یا زیر ساختی را نیاز ندارد. از همه مهم‌تر این که وایرلس با استفاده از دکل‌های وایرلس به افراد ارائه می‌شود و تقربیا تمامی مناطق کشور ما را پوشش داده است. شما برای تهیه این نوع از سرویس‌های اینترنتی می‌توانید با ما در ارتباط باشید.

چگونه بهترین شرکت ارائه دهنده اینترنت خانگی را انتخاب کنیم؟

بهترین اینترنت خانگی

معیار انتخاب بهترین اینترنت خانگی کدام است؟ امروزه اینترنت‌های ADSL به دلیل اینکه از مزایای زیادی نسبت به سایر اینترنت‌ها برخوردار است، بیشتر افراد برای منزل خود از اینترنت های ADSL استفاده می‌کنند و این بدین منظور نیست که سایر اینترنت‌ها از مزایای زیادی برخوردار نیستند بلکه اینترنت‌های ADSL برای مصارف خانگی مقرون به صرفه‌تر است و می‌تواند نیاز افراد را حل کند. اما اگر می‌خواهید بین انواع اینترنت‌ها، اینترنت مناسب خودتان را انتخاب کنید، کافیست که به معیارهایی که در ادامه به آن اشاره می کنیم، دقت کنید:

1.      کارایی اینترنت

اولین معیار برای انتخاب بهترین اینترنت خانگی، نوع مصرف شما از اینترنت است. اگر قصد دارید برای مشاهده فیلم‌های آنلاین یا انجام بازی‌های ویدیویی، اقدام به خرید اینترنت کنید، در این صورت باید سرویسی را انتخاب کنید که دارای سرعت بالاست. اما اگر می‌خواهید به اینترنت فقط دسترسی داشته باشید تا بتوانید به مرورگر یا شبکه‌های اجتماعی سر بزنید، در این صورت سرویس‌هایی که سرعت متوسطی دارند، می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد. لازم به ذکر است که این مورد را با کارشناسان تک نت مطرح کنید، چرا که می‌توانند شما را در انتخاب بهترین اینترنت خانگی راهنمایی کنند.

2.      پوشش دهی جغرافیایی اینترنت

یکی از نکات مهم خرید انواع اینترنت این است که شما ارائه دهنده‌ای را انتخاب کنید که بهترین اینترنت خانگی را در تمامی مناطق پوشش داده باشد. در این صورت نه تنها افرادی که به دکل‌های مخابراتی نزدیک هستند؛ بلکه تمامی افراد توانایی آن را خواهند داشت که از اینترنتی پر سرعت استفاده کنند. البته هنوز که هنوز است چنین اینترنتی وجود ندارد که بتواند مناطق روستایی و شهری را در حالت بهینه اینترنتی قرار دهد و آنچه که اهمیت دارد این است که شما بهترین شرکت ارائه دهنده اینترنت خانگی انتخاب کنید و از خدمات آن بهره ببرید.

3.      سرعت اینترنت

سومین معیار انتخاب اینترنت مناسب، سرعت است؛ چرا که یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین معیارها به شمار می‌رود. ناگفته نماند که میزان سرعتی که در هنگام خرید برای شما بیان می‌کنند، با سرعتی که دریافت خواهید کرد، متفاوت خواهد بود و این تفاوت به دلیلی فاصله منطقه شما با مرکز مخابرات و همچنین کیفیت سیم کشی و زیر ساخت‌های مرکز مخابرات بستگی دارد. برای این که بتوانید از سرعت اینترنت مد نظر خود باخبر شوید و آن را بسنجید، باید تست سرعت اینترنت را به هنگام خرید انجام دهید.

4.      هزینه اینترنت

چهارمین معیار برای خرید بهترین اینترنت خانگی، هزینه سرویس‌های اینترنت است چراکه بسیاری از افراد به دنبال بسته‌ها و سرویس‌هایی هستند که از لحاظ مالی مقرون به صرفه باشد و همچنین بتواند نیازهایشان را برطرف کند. ناگفته نماند که اینترنت‌های ADSL امروزه به دلیل مقرون به صرفه بودن از محبوبیت بیشترین بین کاربران برخوردار هستند.

5.      میزان حجم مورد نیاز

یکی دیگر از معیارهایی که برای خرید اینترنت خانگی باید به آن توجه کنید، میزان حجم مصرفی است. در ابتدا باید میزان مصرف خود را مشخص کنید چون اکثر افراد در ابتدا حجم بیشتری را دریافت می کنند در حالی که میزان مصرف بسیار کمتری دارند و این باعث ایجاد هزینه‌های گزاف و بیهوده می شود. شما می‌توانید از پیشنهادات مقرون به صرفه‌ای که یک شرکت اینترنتی برای شما در نظر گرفته است، بهره ببرید. جالب است بدانید که یکی از نکات قابل توجه در انتخاب بهترین شرکت اینترنت خانگی این است که هزینه و حجم بسته مورد نظر با هم تناسب داشته باشند. در این صورت می‌توانید یا خیال راحت از خدمات یک شرکت استفاده کنید.

قبل از ثبت نام اینترنت خانگی چه باید کرد؟

بهترین اینترنت خانگی

تا این مرحله با انواع اینترنت و معیارهای خرید بهترین اینترنت خانگی آشنا شدید. حال ممکن است شما هم به این فکر افتاده باشید که با انتخاب بهترین اپراتور اینترنت خانگی، ثبت نام کنید و در نهایت بهترین اینترنت را دریافت کنید. در ادامه نکاتی ذکر شده‌اند که برای ثبت نام دریافت بهترین اینترنت خانگی پر اهمیت هستند:

1. سنجش کیفیت اینترنت در منطقه

همان طور که می‌دانید سرعت و کیفیت اینترنت، به میزان فاصله منطقه شما با مرکز مخابرات بستگی دارد؛ به همین دلیل آشنایان شما ممکن است از کیفیت و سرعت شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت خود رضایت داشته باشد اما شما تجربه نامطلوبی از همان سرویس داشته باشید. به همین دلیل قبل از خرید، حتما با ISP مورد نظر خود تماس بگیرید و اطلاع پیدا کنید که در منطقه شما چه نوع سرویس‌هایی را ارائه می‌دهند و سپس اقدام به خرید کنید.

2. خرید بسته تستی یک ماهه

در ابتدا از خرید اشتراک های طولانی مدت پرهیز کنید چراکه ممکن است از کیفیت اینترنت خریداری خود رضایت کافی نداشته باشید و این باعث ایجاد هزینه‌های بیهوده می‌شود. پیشنهاد می‌شود که در ابتدا سرویس یک ماهه را خریداری کنید تا سرعت و کیفیت اینترنت دریافتی را مشاهده کنید و در صورت رضایت، اقدام به خرید اشتراک‌های طولانی مدت بکنید.

3.انتخاب بهترین سرویس اینترنت با توجه به نیاز

ابتدا به این سوال پاسخ دهید که چه کارهایی می خواهید با اینترنت انجام دهید و سپس با توجه به نیاز خود می توانید یکی از سرویس های موجود را انتخاب کنید. این نیازها عبارتند از:

·         بهترین اینترنت خانگی برای مرور وب سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی

اگر قصد دارید بهترین اینترنت خانگی را برای جستجو کردن با استفاده از مرورگرهای وب انتخاب کنید، دست شما باز است. شما می‌توانید هر نوع از سرویس‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی را انتخاب کنید؛ اما از یاد نبرید که بهترین سرویس، سرویسی است که قیمت مناسب، کیفیت بالا و سرعت خوب را به یکباره به شما ارائه دهد. در این صورت وقت شما هم صرفه جویی می‌شود و هزینه‌های بیهوده از میان برداشته می‌شود.

بسته‌های مذکور پهنای باند کمی دارند اما برای انجام کنفرانس‌ها، پخش ویدیو و موارد این چنینی مناسب هستند. چنانچه قرار است در شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ کنفرانس برگزار کرد، لازم است که از اینترنت پهنای باند اختصاصی بهره گرفته شود. این اینترنت‌ها سطح بالاتری نسبت به سایر اینترنت‌ها دارند و تنها برای یک سازمان خاص طراحی می‌شوند. ناگفته نماند که اینترنت پهنای باند اختصاصی بهترین اینترنت خانگی نظرات هم انتخاب شده است و کاربرانی که از این سرویس استفاده کرده اند بر این صحبت هم نظر هستند!

·         بهترین اینترنت خانگی برای ویدیو کنفرانس‌های چند گانه

اگر شما در محلی هستید که چند نفر و چند دستگاه به طور همزمان به یک مودم وصل می‌شوند، راهی ندارید جز این که اینترنت‌های پر سرعتی را خریداری کنید که بتوانند نیاز تمامی کاربران متصل به یک شبکه را برطرف کنند. در این شرایط معیارها و ویژگی‌های بهترین اینترنت خانگی کمی متفاوت‌تر خواهد بود. استفاده از فیبر نوری، TD-LTE  و اینترنت وی دی اس ال در این شرایط می‌تواند نیاز شما را به خوبی برطرف کند.

در جریان باشید که به سرعت آپلود و دانلود اینترنت‌ها نیز توجه کنید. در فیبر نوری و وی دی اس ال سرعت آپلود و دانلود داده تقریبا یکسان است اما در دیگر سرویس‌های اینترنتی این سرعت متفاوت است.

·         اینترنت برای بازی و پخش فیلم‌های HD

یکی از مهم‌ترین فواید اینترنت این است که امکان تماشای آنلاین فیلم و سریال و … را فراهم کرده است. همچنین اینترنت می‌تواند شما را به فضایی گسترده جهت انجام بازی‌های آنلاین هدایت کند. برای انجام بازی‌های آنلاین و تماشای فیلم و ویدیو شما به اینترنت پر سرعت نیاز دارید. اینترنتی که پینگ کمی دارد و می‌تواند با کیفیت بالا فیلم یا بازی را برای شما نمایش دهد. توجه داشته باشید که بهترین اینترنت خانگی برای بازی اینترنتی است که گیمرها از آن راضی هستند.

دسترسی چندین کاربر به طور همزمان به شبکه‌های اینترنتی، قیمت مقرون به صرفه و سرعت خوب از جمله ویژگی‌هایی است که بهترین اینترنت خانگی برای انجام بازی‌های آنلاین باید در خود گنجانده باشد.

سخن پایانی

بهترین اینترنت خانگی کدام اینترنت است؟ اگر این مقاله را تا اینجا خوانده باشید، حتما پاسخ این سوال را می‌‌دانید. بهترین خدمات اینترنت خانگی خدماتی است که بتواند به نیازهای کاربر جواب بدهد. برای این که بتوانید بهترین اینترنت خانگی را دریافت کنید، ابتدا کافیست که یک نیازسنجی داشته باشید و سپس با مشاهده انواع اینترنت‌ها و سرویس‌هایی که از سمت شرکت تک نت ارائه می‌شود، اقدام به خرید کنید. چنانچه هنوز هم نمی‌دانید که چه نوع اینترنتی را باید تهیه کنید، کافیست همین الان با پشتیبانان شرکت تک نت تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید.

 

 

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.