تالار مقالات بروز تکنولوژی

نکات مهم خرید انواع اینترنت چیست به زبان ساده

اینترنت چیست؟ امروزه همه افراد به شکلی با اینترنت سر و کار دارند؛ اما ممکن است ندانند که دقیقا اینترنت چیست و چگونه کار می‌کند؟ به صورت کلی می‌توان گفت که اینترنت مجموعه ای از شبکه‌های بزرگ و کوچک جهانی است که اطلاعات را بین کامیپوترهای مختلف در سراسر دنیا انتقال می‌دهد. اگر شما نیز قصد دارید دقیقا بدانید که اینترنت چیست و چه انواعی دارد حتما تا پایان با تک نت همراه باشید؛ چرا که قصد داریم به سیر تا پیاز اینترنت بپردازیم.

اینترنت چیست به زبان ساده

اینترنت چیست

اگر بخواهیم اینترنت چیست را به زبان ساده بیان کنیم، باید گفت که پاسخ این سوال ارتباط نزدیکی با مفهوم شبکه دارد. به صورت کلی اینترنت شبکه عظیمی است که با اتصال کامیپوترها در سراسر جهان با هداف تبادل اطلاعات ایجاد شده است. لازم به ذکر است که تجهیزات و سیستم‌های مختلفی برای برقراری این ارتباط نقش دارند که برخی از آنها در کف اقیانوس قرار دارند و برخی دیگر در آسمان‌ها وجود دارد.

ناگفته نماند که موبایلی که در دست دارید و یا کامیپوتری که روی میز قرار دارد، همگی جز این شبکه عظیم هستند. همچنین در این بین برخی از نرم افزارها و کد‌های برنامه نویسی که در پشت زمینه در حال فعالیت هستند، به شما این امکان را می‌دهند که در اینترنت بتوانید به فعالیت بپردازید. نکته جالب توجه نیز دقیقا اینجاست که وقتی دو کامیپوتر از طریق یک کابل به یکدیگر متصل می‌شوند، یک شبکه محلی به نام LAN را شکل می‌دهند و همچنین اگر تعدادی سیستم از طریف وای فای به یک مودم یا روتر وصل شود، در این صورت یک شبکه محلی به نام WLAN ایجاد می‌کنند. لازم به ذکر است که امروزه شبکه اینترنت، معروف ترین شبکه در محدوده جهانی است که همه افراد از سرتاسر دنیا می‌توانند به این شبکه وصل شوند.

انواع اینترنت چیست و چگونه کار میکند؟

با توجه به سوال اینترنت چیست متوجه شدیم که، اینترنت شبکه ای جهانی است که افراد از سرتاسر دنیا می‌توانند به وسیله آن اطلاعات مختلف را با یکدیگر مبادله کنند. لازم به ذکر است که در این بین انواع اینترنت نیز روی کار آمده است که هر کدام ویژگی و مزیت‌های خاص خود را دارد. از ویژگی‌های کلی انواع سرویس‌های اینترنت می‌توانیم به سرعت، میزان حجم، نحوه وصل شدن( کابلی یا بی سیم) و… اشاره کرد. در ادامه به بررسی انواع اینترنت می‌پردازیم:

·         اینترنت adsl

اولین نوع اینترنت که در بین مردم ایران نیز بسیار شناخته شده است، اینترنت adsl است. لازم به ذکر است که اینترنت ADSL جزء اینترنت پرسرعت خانگی محسوب می‌شود. برای اینکه بتوانید این اینترنت را راه اندازی کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید، نیاز به یک خط تلفن ثابت و یک مودم دارید. این اینترنت به دلیل اینکه روی خط تلفن نصب می‌شود، پایداری بالاتری نسبت به سایر اینترنت‌ها دارد و از لحاظ قیمت نیز نسبت به بقیه سرویس‌ها مقرون به صرفه تر است.

·         اینترنت وایرلس

دومین نوع اینترنت، اینترنت وایرلس است که تقریبا سرعت آن ده برابر بیشتر از سرعت اینترنت‌های خانگی و ADSL است. این نوع اینترنت که به اینترنت بی سیم و رادیویی مشهور است از طرق امواج رادیویی به شبکه اینترنت جهانی متصل می‌شود و برای اینکه از این اینترنت استفاده کنید نیاز به کابلی نیست! برای استفاده از اینترنت وایرلس می‌توانید بدون سیم به آن وصل شوید و این یک گزینه بسیار عالی برای مشترکین خانگی و اداری است که می‌توانند پهنای باند مورد نظر خود را به صورت اشتراکی و یا حتی اختصاصی دریافت کنند. لازم به ذکر است که با اینترنت وایرلس سرعت دانلود و آپلود را می‌توانید بدون نویز تجربه کنید.

·         اینترنت  td lte

اینترنت  td lte یکی دیگر از اینترنت‌های پرسرعت خانگی محسوب می‌شود که سرعت آن نسبت به اینترنت‌های ADSL و WIMAX بالاتر است. برای دسترسی به این اینترنت به یک سیم کارت مخصوص و یک مودم نیاز دارید. لازم به ذکر است که شما با داشتن این اینترنت می‌توانید سرعت 80 مگابایت بر ثانیه را تجربه کنید. ناگفته نماند که تک نت تعرفه‌ها و بسته‌های گوناگون اینترنت TD LTE را برای کاربران خود عرضه کرده است که می‌توانید یکی از این بسته‌ها را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید و از آن بهره‌مند شوید.

·         اینترنت پهنای باند اختصاصی

اینترنت چیست

شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگی که نیاز به اینترنت پرسرعت و بدون قطعی دارند، بی شک به سراغ اینترنت پهنای باند اختصاصی می‌روند. سرعت اینترنت در پهنای باند اختصاصی بدون نوسان است؛ یعنی در هر ساعت از شبانه روی به صورت ثابت است. اگر نمی‌دانید که پهنای باند اختصاصی چیست حتما مقاله پهنای باند اختصاصی چیست و چه مزایایی دارد را مطالعه کنید. همچنین اگر قصد دارید برای شرکت و یا سازمان خود از پهنای باند اختصاصی استفاده کنید، می توانید تعرفه ها و بسته های موجود را در صفحه پهنای باند اختصاصی مطالعه کنید.

 

·         اینرتنت گیمینگ

اگر گیمر هستید و به دنبال اینترنت پرسرعت، با کیفیت و مقرون به صرفه هستید، حتما از اینترنت گمینگ تک نت استفاده کنید. امروزه علاقه مندان به بازی‌های آنلاین به وسیله اینترنت مشغول این فعالیت ها می‌شوند و همیشه به دنبال اینترنتی هستند که در کنار سرعت بالا، پینگ کمتری نیز داشته باشد. ما در تک نت براساس نیاز گیمر‌ها، اینترنت پرسرعت و بدون لگ را در اختیار کاربران خود قرار داده‌ایم تا بتوانند از انجام بازی‌های آنلاین لذت ببرند. برای مشاهده تعرفه‌ها می‌توانید به صفحه مخصوص اینترنت گمینگ مراجعه کنید.

 

·         تلفن اینترنتی

یکی دیگر از انواع اینترنت، تلفن اینترنتی است. در حقیقت به وسیله تلفن اینترنتی می‌توانید ارتباطات تلفنی خود و سازمان را در بستر اینترنت انجام دهید. به بیان دیگر؛ به برای ارتباط تلفنی به جای استفاده از خط تلفن، از اینترنت استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که تلفن اینترنتی نیز مانند تلفن خطی دارای 8 رقم است که در سراسر کشور قابل استفاده است. ناگفته نماند که اگر قصد دارید برای سازمان و شرکت خود تلفن اینترنتی را راه اندازی کنید، می‌توانید به صفحه تلفن اینترنتی مراجعه کنید و نسبت به فعال سازی آن اقدام کنید.

موضوع پیشنهادی :شبکه اینترانت چیست؟

مزایا و معایب اینترنت چیست؟

اینترنت چیست

با توجه به اینکه دانستیم اینترنت چیست و چه انواعی دارد، اکنون به مزایا و معایب استفاده از اینترنت می‌پردازیم. فواید اینترنت عبارتند از:

1.      ارتباط سریع‌تر

به وسیله اینترنت دیگر نیازی نیست از طریق اداره پست پیغامی را به یک شخص در یک مکان دیگر ارسال کنید؛ چرا که این کار را می‌توانید در کسری از ثانیه با اینترنت انجام دهید. لازم به ذکر است که از طریق اینترنت می‌توانید با هر کسی در هر نقطه از کره زمین ارتباط برقرار کنید.

2.      منابع اطلاعات

امروزه دیگر نیازی نیست برای پیدا کردن یک اطلاعات خاص ساعت‌ها دنبال کتاب‌ها و منابع مختلف بگردید؛ چرا که کافیست در گوگل یک جستجو کنید و با هزاران اطلاعات درجه یک در کسری از ثانیه رو به رو شوید. از طریق اینترنت می‌توانید به انجام تحقیق و پژوهش و جمع آوری اطلاعات مورد نیاز خود بپردازید.

3.      آموزش از بهترین اساتید

به هر آموزشی از هر استادی می‌توانید از طریق اینترنت دسترسی داشته باشید. امروزه آموزش‌های رایگان و پولی مختلف از بهترین اساتید در اینترنت وجود دارد و می‌توانید هر آموزشی را که بخواهید از اینترنت پیدا کنید و آن را یاد بگیرید. ناگفته نماند که اگر امکان شرکت در کلاس‌های حضوری را ندارید، می‌توانید از طریق اینترنت آموزش‌های مد نظر خود را با بهترین اساتید در اختیار داشته باشید.

4.      سرگرمی

از مزیت‌های دیگر اینترنت می‌توانیم به سرگرم کنندگی آن اشاره کنیم. با اینترنت می‌توانید به آخرین اخبار و اطلاعات دسترسی داشته باشید، زندگی نامه افراد مشهور را مطالعه کنید، عکس‌ها و فیلم‌های مکان‌های معروف دنیا را مشاهده کنید، معما و چیستان حل کنید، بازی کنید و ساعت‌ها زمان خود را در اینترنت بگذرانید، بدون اینکه متوجه گذر زمان باشید.

5.      اتصال به شبکه های اجتماعی

از طریق اینترنت می‌توانید به شبکه‌های اجتماعی از جمله واتساپ، اینستاگرام و تلگرام دسترسی داشته باشید. این شبکه‌ها برای ارتباط با دوستان و خانواده بسیار عالی است و می‌توانید بدون محدودیت مکانی از یکدیگر خبر دار شوید و حتی تماس تصویری برقرار کنید. لازم به ذکر است که علاوه بر این می‌توانید در فضای شبکه‌های اجتماعی به دنبال شغل و فرصت‌های تجاری باشید!

6.      خدمات آنلاین

امروزه با روی کار آمدن اینترنت دیگر نیازی نیست که در صف‌های طولانی مدت باقی بمانید تا کارهایی از جمله پرداخت قبوض را انجام دهید. از طریق اینترنت می‌توانید قبض‌های خود را به صورت آنلاین پرداخت کنید، به خرید و فروش بپردازید، بلیط‌های سینما و قطار را رزرو کنید و به تجارت بپردازید!

 

معیاب اینترنت چیست؟

اینترنت چیست

با توجه به اینکه دانستیم اینترنت چیست و چه مزایایی دارد، اکنون به معایب آن نیز اشاره می‌کنیم. معایب اینترنت عبارتند‌از:

1.      خطر سرقت اطلاعات

برای فعالیت در اینترنت و انجام خدماتی پرداختی نیاز است که شما اطلاعات بانکی و سایر اطلاعات شخصی خود را در اینترنت وارد کنید. اگر این اطلاعات را در سایت نامعتبر وارد کنید، ممکن است از اطلاعات شما سوء استفاده کنند. برای اینکه مطمئن شوید سایتی مطمئن است و اطلاعات شما در آن محفوظ باقی می‌ماند، حتما مقاله SSL چیست را مطالعه کنید.

2.      ارسال هرزنامه

گاهی اوقات از سایت‌های مختلف ایمیل‌ها و هرز نامه‌هایی ارسال می‌شود که باعث ایجاد اختلال در سیستم کامیپوتری می‌شود. ارسال هرزنامه‌ها باعث می‌شود که زمان دسترسی به ایمیل طولانی مدت شود و این می‌تواند برای هر کسی مشکل ساز شود. البته برای جلوگیری از این می‌توانید آی دی ارسال کننده را بلاک کنید تا دیگر نتواند هرزنامه‌ای برای ایمیل شما ارسال کند.

3.      خطر تهدید از بدافزارها

از دیگر معایب اینترنت می‌توان به وجود بدافزارها و ویروس ها اشاره کرد. امروزه کاربران اینترنت در طول حضور خود حتما با حملات ویروسی مواجه شده‌اند و به مشکل برخورد کرده‌اند. برای اینکه شما دچار این مشکل نشوید و سیستم خود را از دست بدافزارها و ویروس‌ها در امان نگه دارید، باید از یک آنتی ویروس در سیستم و موبایل خود استفاده کنید. در مقاله بهترین آنتی ویروس برای اندروید روش‌های مقابله با بدافزاها را معرفی کرده‌ایم و همچنین لیستی از بهترین آنتی ویروس‌ها را نیز در آن قرار داده‌ایم که می‌توانید از آن بهره مند شوید.

4.      محتوای نامناسب برای گروه‌های سنی مختلف

با توجه به اینکه در سطح اینترنت هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد، محتواهای نامناسب و پورنگرافی به فراوانی یافت می‌شود. این تصاویر و فیلم‌ها می‌تواند عوارض خطرناکی برای کودکان، افراد مجرد و همچنین افراد متاهل داشته باشد.

5.      انزوای اجتماعی، افسردگی و چاقی

استفاده بیش از انداز از اینترنت بدون هیچ هدفی باعث افسردگی و چاق شدن افراد می‌شود؛ چرا که افراد در فضای اینترنت غرق می‌شوند و دیگر احساسی به فعالیت‌های فیزیکی و معاشرت با دیگران  نمی‌کنند. لازم به ذکر است که هر چیزی که به اینترنت مرتبط باشد، اعتیاد آور است و باید مراقب این داستان شد تا خود و عزیزانمان گرفتار این اعتیاد نشویم!

نتیجه گیری

امروزه از کودکان گرفته تا افراد کهن سال همگی از اینترنت استفاده می‌کنند و می‌توان به جرات گفت که زندگی بدون اینترنت در دنیای امروزی غیر ممکن است. در این مقاله به سوال اینترنت چیست پاسخ دادیم و به انواع آن نیز پرداختیم و همچنین فهمیدیم که در کنار مزایای زیادی که اینترنت می‌تواند برای ما به ارمغان داشته باشد، معایبی نیز در کنار خود دارد و باید مراقب این داستان نیز شد تا گرفتار آن نشویم. لازم به ذکر است که اگر قصد دارید از اینترنت پرسرعت و با کیفیت در منزل و حتی سازمان خود بهره مند شوید، می‌توانید با برقراری تماس با کارشناسان ما در تک نت اقدام به تهیه اینترنت فوق پرسرعت کنید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.