تالار مقالات بروز تکنولوژی

راهنمای خرید کنسول بازی + مزایا و معایب انواع کنسول ها

می‌پرسید کدام کنسول بازی می‌تواند بهترین انتخاب برای گیمرها باشد؟ این راهنمای خرید کنسول بازی را مطالعه کنید تا به جواب سؤال خود برسید! دنیای بازی‌ها همیشه در حال پیشرفت است  و روزبه‌روز رقابت بین انواع کنسول‌های بازی بیشتر می‌شود! در واقع قبل از اینکه تصمیم به خرید کنسول بازی کنید باید بدانید چه کنسولی با چه ویژگی‌های مدنظر دارید! تنها در این صورت است که می‌توان بهترین انتخاب را داشت.در مقالات قبل با پنج پارامتر اینترنت گیمینگ آشنا شدید، حالا با ما همراه باشید تا در این مقاله با بهترین کنسول‌های بازی و ویژگی‌های آنها آشنا شوید.  

راهنمای خرید کنسول بازی

راهنمای خرید کنسول بازی

در طول دو دهه گذشته، رقابت زیادی بین انواع کنسول‌های بازی نینتندو، سونی و مایکروسافت بوده است. نینتندو هر دفعه با سبک‌های بازی جدید و نام‌های منحصربه‌فرد کنسول جدیدی عرضه می‌کند. اما سونی و مایکروسافت طرف‌دار مینیمالیستی بیشتر بر گرافیک متمرکزند و از همان نام اصلی برای هر نسل از کنسول‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه این راهنمای خرید کنسول بازی جزئیات هرکدام را بررسی می‌کنیم تا بتوانید بهترین کنسول بازی را برای خود انتخاب کنید.

نینتندو سوئیچ – بهترین کنسول بازی برای کودکان

نینتندو سوئیچ که در ۳ مارس ۲۰۱۷ منتشر شد، جدیدترین کنسول این لیست راهنمای خرید کنسول بازی است. نینتیندو در سپتامبر ۲۰۱۹، نینتندو Switch Lite را راه‌اندازی کرد، گزینه‌ای ارزان که فقط در حالت دستی قابل‌استفاده است. باوجوداینکه Switch و Switch Lite بسیار دیرتر از رقبای خود منتشر شدند، اما در بین سیستم‌های بازی جدید نیز کم‌توان‌ترین هستند. نینتندو برخلاف سایر رقبا که به دنبال گرافیک بهتر هستند روی ارائه تجربیات سرگرم‌کننده و منحصربه‌فرد از بازی تمرکز کرده است.

 قابلیت تطبیق‌پذیری نینتندو سوئیچ

منحصربه‌فردترین جنبه نینتندو سوئیچ تطبیق‌پذیری آن است. برخلاف اکثر سیستم‌های بازی ویدئویی، سوئیچ دارای یک صفحه‌نمایش داخلی ۶٫۲ اینچی و یک باتری است که به شما امکان می‌دهد در هر مکانی بازی کنید. یعنی شما می‌توانید در حال حرکت هم‌بازی کنید جذاب نیست؟

صفحه‌نمایش را به اشتراک بگذارید

 اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش یکی دیگر از معیاری‌های مهم است که در این راهنمای خرید کنسول بازی بررسی شده است. اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش با دوستان یکی دیگر از نکات برجسته‌ای است که نینتندو سوئیچ را از دیگر سیستم‌های بازی ویدئویی متمایز می‌کند. درحالی‌که همه سیستم‌های بازی جدید دارای عناوین چندنفره هستند که می‌توانید با دوستان خود لذت ببرید، چه به‌صورت محلی و چه آنلاین، نینتندو به‌خاطر تعهد خود به بازی‌هایی که گروه‌ها می‌توانند با هم از آن لذت ببرند، شناخته شده است. در یک سوئیچ، هر یک از این بازی‌ها تا ۴ بازیکن را به‌صورت محلی پشتیبانی می‌کنند، بنابراین همه می‌توانند درگیر سرگرمی شوند.

نینتیندو سوئیچ سرگرمی برای همه

راهنمای خرید کنسول بازی
نینتیندو سوییچ

نینتیندو سوئیچ به دلیل قهرمانان کارتونی و بیزاری از تم‌های بزرگسالان معمولاً بهترین کنسول بازی برای کودکان در نظر گرفته می‌شود. بااین‌حال بازهم نینتندو سوئیچ طرف‌داران بزرگسال خودش را دارد و هرکسی با هر سن و سالی می‌تواند با بازی با این کنسول لذت ببرد. یکی از موارد مهمی که در مورد این کنسول در این راهنمای خرید کنسول بازی باید گفته شود وجود حسگرها در کنترلرهای نینتندو است. این قابلیت به‌نوعی به شما امکان می‌دهند تا عملکردی را که می‌خواهید در بازی انجام دهید، شبیه‌سازی کنید.

 چرا نینتندو سوئیچ بخریم؟

به‌عنوان یک راهنمای خرید کنسول بازی باید گفت که نینتندو سوئیچ با فراوانی بازی‌های خانوادگی و اختصاص به جنبه اجتماعی بازی، عنوان بهترین کنسول بازی برای کودکان را به خود اختصاص داده است. صفحه‌نمایش داخلی  نینتیندو، این کنسول به بهترین سیستم بازی دستی تبدیل می‌کند و سبک‌های نوآورانه بازی آن را به بهترین کنسول بازی برای بازی‌های مهمانی و گیمرهای معمولی تبدیل کرده است.

فوایدمعایب
قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش با دیگران  از لحاظ گرافیکی نسبت به رقبا ضعیف‌تر است  
می‌توانید در حال حرکت هم از آن استفاده کنیدعمر باتری/ذخیره ضعیف
سبک‌های نو اورانه بازیهنگام پخش در تلویزیون نمی‌توان کنترلرها را شارژ کرد
وجود حسگرها در کنترلر 

راهنمای خرید کنسول بازی – پلی‌استیشن

اگر در لیست راهنمای خرید کنسول بازی دنبال PS4  می‌گردید، اولین تصمیمی که باید بگیرید این است که آیا باید ps4  slim   یا PS4 Pro تهیه کنید. برای گرفتن این تصمیم، شما عمدتاً باید به تلویزیون خود فکر کنید. اگر تلویزیون 4K دارید یا قصد دارید به‌زودی آن را ارتقا دهید، مطمئناً ارزش هزینه اضافی برای تهیه Pro را دارد. این باعث می‌شود بیشتر بازی‌ها در تلویزیون جدیدتر شما بهتر به نظر برسند یا بهتر اجرا شوند. اگر تلویزیون 4K ندارید و قصد ندارید به این زودی‌ها آن را ارتقا دهید گزینه  ps4 slim   انتخاب خوبی خواهد بود.

 کنسول بازی برای برای گیمرها

آیا قدرت پردازش یکی از ملاک‌های شما برای خرید کنسول بازی است؟ تبریک! قدرت پردازشگر هر نسخه از PS4   واقعاً هیجان‌انگیز است. بازی‌هایی مانند God of War و Uncharted سال‌ها است که گیمرها را با جلوه‌های بصری خیره‌کننده و چالش‌برانگیز که فقط در سیستم‌های بازی ویدئویی سونی در دسترس هستند، پای گیمرها را به پلی‌استیشن می‌کشند. گیمرهای می‌توانند از بازی‌های کلاسیک اکشن ماجراجویی Knack یا Ratchet & Clank که بازی‌های اکشن/ماجراجویی را ارائه می‌کنند لذت ببرند. به‌علاوه  PS4  به شما امکان می‌دهد بازی‌ها را از کنسول به رایانه یا دستگاه‌های تلفن همراه ساخته شده توسط سونی یا اپل پخش کنید، حتی اگر این دو دستگاه در شبکه‌های مختلف باشند.

بازی آنلاین
بازی گاد آف وار (God of war)

 

پلی‌استیشن وی آر در واقیعت مجازی چگونه عمل میکند؟

جدا از دیگر سیستم‌های بازی جدید، PS4 به شما امکان می‌دهد صدها بازی را در واقعیت مجازی با افزودن یک هدست پلی‌استیشن وی آر (PSVR) انجام دهید. درحالی‌که نینتندو کیت Labo VR را به گیمرها ارائه می‌دهد، هدست‌های پلی‌استیشن وی آر با هدست‌هایی مانند Oculus Rift و HTC Vive رقابت می‌کند که برای کارکردن به رایانه‌های بازی قدرتمند و گران‌قیمت نیاز دارند. این قابلیت ویژه PSVR به بازیکنان اجازه می‌دهد بازی‌ها را به شیوه‌ای جدید تجربه کنند. این کنسول بازی از طریق لنزهای هدستی که مشابه عینک‌های سه‌بعدی عمل می‌کنند محیط بازی را جایگزین دنیای واقعی می‌کند.

چرا PS4 بخریم؟

تک نت در این راهنمای خرید کنسول بازی به شما پیشنهاد می‌کند اگر بزرگ‌ترین کتابخانه بازی‌های انحصاری را می‌خواهید یا به دنیای همه‌جانبه واقعیت مجازی علاقه دارید، پلی‌استیشن ۴ بهترین کنسول بازی برای هر دو است. با دو نسخه از کنسول موجود، PS4 Slim و PS4 Pro، تصمیم‌گیری بین این دو عمدتاً به بازی در 4K خلاصه می‌شود. اگر در مورد هزینه مشکلی ندارید، Pro عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد و نرخ فریم بالاتری را برای بازی‌های سخت ارائه می‌دهد. تمام بازی‌های PS4 را می‌توان بر روی هر دو سیستم بازی کرد.

فوایدمعایب
از لحاظ فیزیکی بادوام و محکم‌ترقابلیت پخش در رایانه شخصی وجود ندارد
Spotify در حین بازی آهنگ‌های موردعلاقه شما را پخش می‌کندبازی‌ها فضای زیادی برای نصب می‌گیرند
خروجی عالی 4Kخروجی همه بازی‌ها باکیفیت 4K اصلی نیست
هارد ۱ ترابایتبازی‌ها فضای زیادی برای نصب می‌گیرند
عملکرد بهتر سیستم به‌طورکلی (سیستم‌عامل نرم‌تر از PS3 کار می‌کند و تجربه بهتری را برای آن به ارمغان می‌آورد)هنگام پخش در تلویزیون نمی‌توان کنترلرها را شارژ کرد
 هنگام پخش در تلویزیون نمی‌توان کنترلرها را شارژ کرد

راهنمای خرید کنسول بازی – ایکس‌باکس وان – بهترین کنسول بازی همه‌جانبه

ایکس‌باکس وان اولین‌بار در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۳ وارد فروشگاه‌ها شد. از آن زمان، مایکروسافت دو نسخه جایگزین ایکس‌باکس وان اس در آگوست ۲۰۱۶ و ایکس‌باکس وان ایکس در نوامبر ۲۰۱۷ را منتشر کرد. در ایکس‌باکس وان اس فریم کوچک‌تری ارائه کرده و همین‌طور کمی پردازنده گرافیکی را بهبود داده است. همه بازی‌های Xbox One در هر یک از این سیستم‌های بازی ویدئویی مانند PS4 و انواع آن قابل بازی هستند.

بزرگ‌ترین کتابخانه بازی‌های انحصاری

اگرچه PS4 کتابخانه بزرگ‌تری از عناوین انحصاری دارد، Xbox One بزرگ‌ترین کتابخانه بازی را در بین تمام سیستم‌های بازی جدید دارد. مایکروسافت برای دستیابی به این شاهکار تا حدی غیرمعمول، صدها بازی از ایکس‌باکس ۳۶۰ و ایکس‌باکس اصلی قابل بازی بر روی ایکس‌باکس وان ساخت. علاوه بر این، چندین بازی موجود در Xbox One در PS4 در دسترس نیستند، اما همچنان به‌عنوان بازی انحصاری به‌حساب نمی‌آیند زیرا روی رایانه‌های شخصی در دسترس هستند. فرنچایزهای محبوبی مانند Forza، Gears of War، و Titanfall همگی نمونه‌هایی از این انحصاری‌های Xbox/PC هستند.

مایکروسافت همچنین Game Pass شبیه نتفلیکس را ارائه می‌کند، یک سرویس اشتراکی که دسترسی به بیش از ۱۰۰ بازی باکیفیت بالا مانند Gears of War ۵ را فراهم می‌کند. اگرچه بازی‌های کاملاً جدید معمولاً ارائه نمی‌شوند، این سرویس به گیمرها اجازه می‌دهد ده‌ها بازی هیجان‌انگیز را بازی کنند.

چرا ایکس باکس بخریم؟

بنابراین در این راهنمای خرید کنسول بازی دیدی که ایکس‌باکس وان ایکس قدرتمندترین سیستم بازی جدید است که بازی و استریم 4K را برای عناوین مختلف ارائه می‌دهد و بزرگ‌ترین کتابخانه بازی را در بین سیستم‌های بازی‌های ویدیویی مدرن دارد. و با Xbox Game Pass می توانید ده‌ها بازی را با هزینه ماهانه کم انجام دهید. بعلاوه، ادغام یکپارچه با ارائه‌دهنده کابل، ایکس‌باکس وان را به بهترین کنسول بازی امروزی تبدیل کرده است. اگر بین One S و One X تصمیم می‌گیرید، بازی 4K عامل تعیین‌کننده است. اگر به عملکرد برتر نیاز ندارید، از One S استفاده کنید. در غیر این صورت، از بهترین کنسول بازی موجود امروز، Xbox One X لذت ببرید.

بهترین سرعت اینترنت برای پلی استین 4 چیست؟

درواقع علاوه بر ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری کنسول های بازی بد نیست که در مورد ویژگی های اینترنت مناسب برای بازی آنلاین در کنسول پلی استیشن 4 هم بدانید. اینترنت مناسب گیمینگ اینترنتی است که کمترین نرخ پینگ و بالاترین سرعت آپلود را داشته باشد.

  • سرعت دانلود: ۳ مگابیت بر ثانیه
  • سرعت آپلود: ۱ مگابیت بر ثانیه
  • نرخ پینگ: کمتر از ۱۵۰ میلی ثانیه

به عنوان یک گیمر باید بدانید علاوه بر کنسول بازی پینگ بازی نیز تاثیر زیادی روی تجربه لذت بخش بازی انلاین دارد! بنابراین با خواند مقاله ۷ راهکار طلایی برای کاهش پینگ بازی گیمرها – راهنمای جامع پینگ پایین دیگر خیالتان از سرعت اینترنت راحت باشد.

برای اطلاع از تعرفه ها و خرید اینترنت گیمینگ تک نت کلیک کنید.

فوایدمعایب
تجربه کاربری عالی با حسگرهای لرزشیبدون باتری قابل شارژ در کنترلر
کنترلر راحتکیس جعبه‌ای، سنگین و تقریباً به‌اندازه Xbox اصلی است
کنترل صوتی پیشرفتهاکثر برنامه‌ها در حالت اسنپ تقریباً بی‌استفاده هستند
جابه‌جایی بین برنامه‌ها سریع است 
 می‌توانید TV/Cable Box/XBOX 360 را به آن متصل کنید 
قدرت گرافیکی بالا 

حرف آخر

 کنسول بازی

در نتیجه در این مقاله راهنمای خرید کنسول بازی خواندید که:

  • اگر اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش و استفاده از کنسول بازی در حال حرکت از معیارهای مهم شما برای خرید کنسول بازی است نینتیندو سوئیچ گزینه ایده‌آلی می‌تواند باشد
  •  اگر قدرت گرافیک بازی در اولویت انتخاب شماست بهتر از نینتیندو سوییچ را کنار بگذارید و به سراغ  ps4  یا ایکس‌باکس بروید.
  • و در نهایت اگر بین  ps4  و ایکس‌باکس دو دل هستید به‌عنوان یک گیمر بهتر است ایکس‌باکس را انتخاب کنید چرا که برای یک گیمر داشتن بزرگ‌ترین کتابخانه بازی یکی از اولویت‌هاست.
مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.