تالار مقالات بروز تکنولوژی

اینترنت مناسب برای بازی آنلاین | اینترنت مناسب گیم 2022

اینترنت مناسب برای بازی آنلاین چه نوع اینترنتی است؟

“پینگ بالای لعنتی، غول وحشت‌ناک بازی‌های آنلاین” چیزی که بیشتر از یک صندلیِ بد، گیمرها را کلافه کرده است.

در این مقاله باید اول مفهوم پینگ را شرح دهم چون زیاد با این مفهوم کار داریم. در ادامه هم به بررسی پینگ مناسب برای بازی می‌پردازم. در انتها هم خیلی پوست‌کنده اینترنت مناسب برای بازی را معرفی می‌کنم.

 

 

اینترنت مناسب برای بازی
اینترنت برای بازی

 

پینگ مناسب برای بازی چیست؟


پینگ معمولاً در میلی ثانیه اندازه گیری می شود و چندین ابزار آنلاین وجود دارد که می تواند به شما در تعیین پینگ کمک کند. این ابزار رایگان پینگ یک راه ساده برای کاربران برای تجزیه و تحلیل و آزمایش اتصال اینترنت خود در زمان واقعی است.

یک پینگ ایده‌آل هر عدد زیر 50 میلی‌ثانیه است، به‌ویژه برای بازی‌های آنلاین رقابتی. یک پینگ متوسط ​​بین 50 تا 150 میلی ثانیه در نظر گرفته می شود. این معمولاً یک ویژگی قابل قبول است و به شما امکان می دهد بازی ها را به اندازه کافی در اکثر سرورهای بازی انجام دهید.

مشکلات واقعاً زمانی شروع می شوند که پینگ از 200 میلی ثانیه بالاتر می رود. این همان جایی است که اشکالات عمده سرور می تواند شروع شود. هنگام بازی با پینگ بیش از 200 میلی ثانیه، کاربران می توانند انتظار اشکالات سرور، تاخیر در ورودی، مشکلات ارتباطی و تاخیر کلی سرور را داشته باشند. همچنین اگر پینگ شما به طور مداوم بالای این منطقه باشد، احتمال قطع ارتباط با سرور وجود دارد.

موقعیت جغرافیایی می تواند تأثیر زیادی بر ویژگی های پینگ داشته باشد. یک بازیکن ساحل غربی احتمالاً پینگ بسیار بهتری به سرور بازی در ساحل غربی نسبت به سرور ساحل شرقی دارد. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت های بزرگ بازی سرورها را در مکان های مختلف در سراسر جهان قرار می دهند تا اطمینان حاصل کنند که همیشه یک مکان سرور در مجاورت بازیکنان در هر منطقه خاص وجود دارد.

عواقب یک پینگ بد


قبلاً به طور خلاصه به عواقب یک پینگ ضعیف پرداختیم. معمولاً این با تاخیر بزرگ سرور و مشکلات اتصال احتمالی همراه است. بسیاری از سرورهای بازی رقابتی در واقع شبکه‌های ایمنی نصب کرده‌اند که بازیکنان را با پینگ‌های مداوم ضعیف «بوت می‌کند». به همین دلیل است که برای انجام بازی های آنلاین رقابتی هم در کنسول های بازی و هم در رایانه های بازی، یک اتصال اینترنتی محکم ضروری است.

تست و بهبود پینگ خود

کاربران به راحتی می توانند پینگ خود را با چندین ابزار اتصال آنلاین آزمایش کنند. همچنین برخی از برنامه‌های نرم‌افزاری وجود دارند که می‌توانند به شما در عیب‌یابی علل پینگ ضعیف کمک کنند و به طور بالقوه برخی از راه‌حل‌ها را برای کمک به بهبود اتصال بازی‌تان توصیه می‌کنند.

این باید هدف اصلی شما باشد که پینگ خود را به کمترین تعداد ممکن در میلی ثانیه کاهش دهید. این کل تجربه شما را بهبود می بخشد و مشکلات سرور را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اکنون که در مورد تمام اثرات مثبت و منفی پینگ شما صحبت کردیم، باید به تست پینگ رایگان Dotcom-Tool بروید تا ببینید پینگ شما در کجا قرار می گیرد.

پینگ چه تاثیری در اینترنت مناسب برای بازی دارد؟

حتماً تا حالا کلمه پینگ (Ping) را بسیار شنیده‌اید. پینگ رابطه مستقیمی با سرعت اینترنت و سرور داشته و اهمیت آن تا حدی است که گیمرها حاضر هستند هزینه زیادی بدهند تا مقدار پینگ پایین باشد. در این قسمت به صورت کامل پینگ را بررسی می‌کنیم.

تاثیر پینگ در اینترنت مناسب گیم

اکثر گیم بازها موقع باخت می‌گویند: «دچار لگی شدیم در غیر این صورت حتماً می‌بُردیم.» این لگ (Lag) در واقع همان اختلال در ارتباط بین دستگاه شما و شبکه اینترنتی است که ارتباط مستقیمی با میزان پینگ شبکه دارد. در این جا ما قصد نداریم شما را درگیر اصطلاحات تخصصی و فنی شبکه‌های کامپیوتری کنیم.

به زبان خیلی ساده، پینگ Packet Internet Groper است، که به‌اختصار Ping گفته می‌شود. پینگ برای سنجش عملکرد شبکه اینترنتی است.  هر چه این عدد کمتر، یعنی پینگ پایین باشد، ارتباط با شبکه اینترنتی در حالت مطلوب‌تری قرار دارد. این عدد را در بازی‌های آنلاین در کنار اکانت خود در جدول امتیازات می‌بینید.

معیاری برای درک بهتر مفهوم پینگ، فرض کنید شما در گوگل عبارتی جستجو می‌کنید. با کلیک بر روی هر سایت یا مطلب، زمانی طول می‌کشد تا به اصطلاح لود شده و بالا بیاید که این زمان وابسته به اینترنت شما است. در بازی هم قضیه به همین شکل است. شما دستوری صادر می‌کنید تا عمل خاصی انجام شود. مدتی که طول می‌کشد تا این دستور شما اجرا شود را پینگ می‌گویند.

در بازی هم قضیه به همین شکل است. شما دستوری صادر می‌کنید تا عمل خاصی انجام شود. مدتی که طول می‌کشد تا این دستور شما اجرا شود را پینگ گفته می‌شود.

 

اینترنت مناسب برای بازی
اینترنت برای بازی

سرعت کم در بازی آنلاین از سرعت وب‌گردی بیشتر نمایان است؛ برای یک بازیکن بازی آنلاین، زمان حکم طلا را دارد، چرا که او با دیگر بازیکنان از سراسر دنیا بازی می‌کند که آن‌ها به دلایل مختلف، پینگ بسیار پایین‌تری دارند.

بنابراین پینگ برای هر شبکه بسیار مهم است اما برای اینترنت گیمینگ نقش حیاتی دارد و حتی چند مگابیت بالا و پایین آن می‌تواند سرنوشت یک بازی را عوض کند. به‌عبارتی‌دیگر مهم‌ترین فاکتور و خصوصیت یک اینترنت ویژه بازی آنلاین، در پینگ پایین آن است.

مفهوم پینگ تایم در اینترنت مناسب برای بازی آنلاین

نکته بسیار مهم این که، پینگ شبکه مقدار همیشگی و یکسانی ندارد و این ادعا که نرخ آن در همه ساعات شبانه‌روز و حتی طول بازی ثابت است، ادعای درستی نیست. اما در برخی از سرویس‌های اینترنتی مثل اینترنت گیمینگ تک نت، سعی می‌کنند شبکه را در حالت ثابت و نرمالی نگه دارند.

معمولاً میزان پینگ در بهترین حالت در ایران عددی بین 5 تا 120 مگابیت بر ثانیه است. حال اگر یک سرویس اینترنتی بتواند این میزان را در حالت ثابتی قرار دهد، بسیار بهتر از پینگ پایین اما با تغییرات دائمی و تایم اوت (Time Out) فراوان است.

 بهترین اینترنت‌های گیمینگ

فرقی نمی‌کند شما برای تفریح و سرگرمی بازی می‌کنید، یا قصد دارید از طریق گیم به درآمد برسید. در هر صورت باید در کنار هزینه برای خرید بهترین لپ‌تاپ گیمینگ یا آخرین نسخه پلی‌استیشن 4، به فکر یک اینترنت گیمینگ هم باشید، چرا که حتی اگر بالاترین و بهترین تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گیمینگ را در اختیار داشته باشید، اما سرویس اینترنت شما کُند و با پینگ بسیار زیاد باشد، در مواجهه با ضعیف‌ترین حریفان هم شکست شما حتمی است. در ادامه بهترین اینترنت‌های گیمینگ را معرفی می‌کنم.

اگر قصد  خرید dns اختصاصی گیمینگ را دارید پیشنهاد میکنیم حتما بلاگ بهترین dns برای بازی  را مطالعه کنید.

1- سرورهای منطقه‌ای، اینترنت بیشتر گیمرهای دنیا:

در بیشتر کشورها برای گیمرها سرورهای منطقه‌ای وجود دارد که به‌راحتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند. اما در ایران استفاده از این سرویس امکان‌پذیر نبوده و گیمرها مجبورند از طریق سرور دیگر کشورها وصل شوند.

همین مسئله به‌تنهایی سرعت و پینگ کاربران ایرانی با غیرایرانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. طوری که در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن و استفاده از بهترین اینترنت گیمینگ ایران، باز هم سرعت یا پینگ نصف مقدار ایده‌آل است. ولی برخی از سرویس‌های اینترنتی کار را از این هم که هست سخت‌تر کرده و با پینگ بسیار بالاتر از حد کشور، با اعصاب و روان گیمرها بازی می‌کنند.

2- بهترین اینترنت گیمینگ در ایران:

از چالش‌های اساسی گیمرهای ایران انتخاب بهترین و باکیفیت‌ترین اینترنت مناسب با بازی‌های آنلاین است. این که کدام سرویس سرعت بهتری داشته و به‌اصطلاح گیمرها بدون لگی باشد، به یک معضل اساسی بین آن‌ها تبدیل شده است. در مورد مسئله تحریم کاری از دست کسی ساخته نیست و باید به سراغ دیگر سرورها رفت. اما در ایران اینترنتی مناسب گیمرها هست که علاوه بر سرعت بالا، پایدار باشد مانند اینترنت با پهنای باند اختصاصی . از پشتیبانی سریع سرویس دهنده هم نباید غافل باشید.

تا آخر مقاله همراه من باشید تا به شما بگویم چه اینترنتی در ایران همه این ویژگی‌ها را دارد.

3-  11 راه طلایی جهت کاهش پینگ در اینترنت

اگرچه مقدار پینگ ارتباطی مستقیم با شبکه و سرویس اینترنتی شما دارد، اما با چند راه زیر می‌توانید کاری کنید که پینگتان افزایش پیدا نکند. بنابراین اگر پینگ مناسب در بازی برای شما اهمیت دارد نکات زیر را حتما دنبال کنید:

  1. قطع کردن آنتی‌ویروس و فایروال قبل از شروع به بازی
  2. استفاده از اینترنت با سرعت دانلود و آپلود بالا مانند اینترنت td lte
  3. بستن سایت‌ها و دیگر نرم‌افزارهای متصل به اینترنت دیگر حین بازی
  4. پرهیز از دانلود کردن در هنگان بازی
  5. استفاده از سرویس‌های اینترنتی مخصوص گیم
  6. قراردادن مودم در نزدیک‌ترین محل به سیستم بازی
  7. کاهش تعداد کاربران متصل به مودم
  8. در صورت امکان انتخاب سرور، اتصال به نزدیک‌ترین سرور بازی در منطقه
  9. قطع و وصل دوباره مودم و روتر
  10. تعویض مودم و روتر در صورت قدیمی یا خراب بودن
  11. تماس با پشتیبانی سرویس اینترنتی

4- چه اینترنتی را برای گیمینگ بخریم؟

بگذارید اول نیاز یک گیمر ایرانی را بررسی کنیم و بعد به نیاز جواب دهیم.

 انتظار یک گیمر ایرانی از اینترنت مناسب برای بازی آنلاین چیست؟

گیمرها به اینترنتی با پینگ پایین و سرعت بسیار بالا نیاز دارند. تجربه ما نشان داده است علاوه بر سرعت و پینگ موارد دیگری برای راضی بودن گیمر نیاز است. انتظارات یک گیمر را در پایین اشاره کرده‌ام.

  1. سرعت در بالاترین حالت ممکن
  2. پینگ حداقلی
  3. عدم پکت لاست (ازبین‌رفتن قسمتی از بسته اطلاعاتی در حین ارسال یا دریافت)
  4. اِستیبل (Stable) یا پایداری
  5. تیم پشتیبانی حرفه‌ای

اینترنت مناسب گیم کدام است؟

یکی از سرویس‌های اصلی و پرطرفدار تک‌نت، اینترنت گیمینگ تک‌نت است. در ادامه سه دلیل برای استفاده از اینترنت تک‌نت گیمینگ ارائه می‌دهم.

6 دلیلی که گیمرها حتما باید از اینترنت گیمینگ تک نت استفاده کنند:

  • اینترنت پرسرعت با پینگ حداقلی می‌تواند خیال گیمرها را از بابت اینترنت راحت کند. اینترنت گیمینگ تک‌نت سریع‌ترین اینترنت ممکن در ایران را به شما ارائه می‌دهد.
  • پایداری نت، در اینترنت گیمینگ تک‌نت، با حساسیت بیشتری بررسی می‌شود و از قوی‌ترین سرورها برای اینترنت گیمینگ تک‌نت استفاده شده است.
  • اتصال اینترنت تک‌نت مدام در رصد تیم فنی تک‌نت است و به محض قطعی، بلادرنگ به رفع مانع می‌پردازند.
  • همه اینترنت‌های تک‌نت جزو اینترنت‌های با اهمیت برای پشتیبانی تیم تک‌نت است و چند شیفت آماده برای رفع مشکل گیمرها هستند.
  • هزینه اینترنت گیمینگ تک‌نت در مقایسه با سرویس مشابه با شرکت‌های دیگر بسیار مقرون به صرفه است.
  • می‌توایند به صورت آزمایشی این نت را فعال کنید. در صورت عدم رضایت گیمر، سرویس اینترنت گیمینگ تک‎‌نت برای شما تمدید نخواهد شد و هزینه‌ای دریافت نمی‌گردد.

شاید تا چند سال پیش، گیمرها فقط بازی می‌کردند و درآمدی از این راه به دست نمی‌آوردند؛ مگر کسانی که گیم‌نت داشتند. اما در سال‌های اخیر قضیه فرق کرده. مشترکان زیادی از اینترنت گیمینگ تک‌نت، به درآمدهای بسیار بالایی رسیده‌اند.

برای خرید سرویس اینترنت گیمینگ تک نت اینجا کلیک کنید

لیست سرور گیم انلاین

یکی از  موارد مورد توجه گیمرها  تهیه گیم سرورهای قدرتمند بوده است که خوشبختانه ، شرکت‌های فناوری سرورهای بازی پیشرفته را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های قدرتمند ارائه می‌کنند تا بتوانید با هر کسی در جهان بازی کنید و از یک تجربه بازی بی‌نظیر لذت ببرید.در ادامه با لیست سرور گیم انلاین آشنا خواهید شد:

  1.  ScalaCube
  2. HostHavoc
  3.  RouterHosting
  4.  OVHcloud
  5.  Google Cloud
  6. Citadel Servers
  7. Amazon GameLift
  8. So you Start
  9.  Vultr

حرف آخر

  • مدتی که طول می‌کشد تا دستور شما در اینترنت اجرا شود را پینگ گفته می‌شود.
  • گران‌ترین مودم هم با اینترنت نامطلوب نمی‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.
  • بهترین اینترنت گیمینگ در دنیا سرورهای منطقه‌ای است که در ایران سرویس‌دهی ندارند.
  • با راهکارهایی که در مقاله اشاره شد، می‌توان پینگ اینترنت را تا حدودی کاهش داد.
  • علاوه بر پینگ و سرعت بالا، مواد دیگری مانند پایداری اینترنت، نداشتن پلک لاست و پشتیبانی رضایت بخش، از موارد مهم در انتخاب اینترنت گیمینگ است.
  • بهترین راه برای رهایی از مشکلات اینترنت بی‌کیفیت دارای تأخیر و پکت لاس استفاده از سرویس اینترنت گیمینگ تک‌نت است.
مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.