تالار مقالات بروز تکنولوژی

سیستم تلفنی ایزابل Issabel چیست؟ قابلیت‌ها و مزایای ایزابل

سیستم‌های ارتباطی در سال‌های گذشته پیشرفت زیادی داشته‌اند که تلفن هم از این قافله عقب نمانده. یکی از جدیدترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های ارتباط تلفنی، سرویس VoIP یا همان تلفن اینترنتی است. این سیستم با برقراری و انتقال تماس‌های تلفن بر روی بستر اینترنت، امکانات و مزیت‌های فراوانی را برای کسب‌وکارهای مختلف به ارمغان می‌آورد. برای مدیریت تلفن اینترنتی، پلتفرم‌هایی وجود دارد که یکی از آن‌ها سیستم تلفنی ایزابل است.

در این مطلب از بلاگ تک نت به سراغ بررسی مزایای ویپ در مقابل استفاده از سیستم تلفنی ایزابل (به انگلیسی: Issabel) رفته‌ایم. ابتدا نگاهی به ویژگی‌های این نرم‌افزار خواهیم داشت و پس از آن با مزیت‌ها و چالش‌های آن آشنا خواهیم شد. اگر می‌خواهید ارتباطات کسب‌وکارتان را متحول کنید و برای این کار قصد استفاده از سیستم تلفن سازمانی VoIP دارید، بد نیست با این نرم‌افزار مدیریت تلفن اینترنتی و ویژگی‌های آن آشنا شوید.

نگاهی به تاریخچه سیستم تلفنی ایزابل؟

یک سال پس از خریداری الستیکس در سال ۲۰۱۶ توسط 3CX، اولین نسخه‌ی سیستم تلفنی ایزابل به بازار معرفی شد. این سیستم تلفنی با توجه به امکانات فراوانی که دارد، به سرعت در بازار محبوب شد و امروز به عنوان یکی از پرطرفدارترین سیستم‌های تلفنی رایگان و منبع باز به شمار می‌رود. سیستم تلفنی ایزابل توسط توسعه‌دهندگانش دائما در حال بهبود و به‌روز رسانی است. سازندگان ایزابل تلاش می‌کنند با هر به‌روزرسانی به امکانات آن اضافه کرده و مشکلات آن را برطرف کنند.

سیستم تلفنی ایزابل به عنوان یک IP PBX متن باز و رایگان مبتنی بر هسته‌ی استریسک طراحی شده است. این سیستم تلفنی با برخورداری از رابط کاربری گرافیکی GUI امکان راه‌اندازی و استقرار یک سیستم تلفن سازمانی VoIP را با امکانات استریسک و ظاهری کاربردی ارائه می‌دهد. وجود رابط گرافیکی باعث شده تا کاربران بیشتری بتوانند از قابلیت‌های این سیستم تلفن VoIP در کسب‌وکار خود استفاده کنند.

سیستم تلفنی ایزابل از پروتکل‌های SIP و IAX پشتیبانی می‌کند که آن را تبدیل به جانشینی عالی برای الستیکس کرده است. متن باز بودن ایزابل باعث شده تا توسعه‌ی ماژول‌ها برای آن آسان‌تر باشد. این سیستم تلفنی به آسانی قابلیت راه‌اندازی و مدیریت VoIP را به کاربران می‌دهد که اگر دانش توسعه نرم‌افزار هم به آن اضافه شود، توسعه قابلیت‌های شخصی‌سازی شده برای این سیستم تلفنی بسیار آسان و سریع خواهد بود.

تفاوت‌های ایزابل و الستیکس

سیستم تلفنی ایزابل هم یکی از سیستم‌های مدیریت تلفن اینترنتی مبتنی بر هسته‌ی استریسک است. این سیستم تلفنی مانند همتای قدیمی‌تر خود یعنی الستیکس از هسته‌ی استریسک برای پردازش تماس‌ها و مدیریت آن‌ها استفاده می‌کند. یکی از برتری‌های ایزابل نسبت به الستیکس بهره‌مندی از آخرین نسخه‌ی هسته‌ی استریسک استفاده می‌کند.

سیستم تلفنی VoIP ایزابل

این دو پلتفرم هر دو رایگان هستند و همین امر باعث استفاده گسترده از آن‌ها شده است. تفاوت اصلی ایزابل با الستیکس در به‌روز بودن و امکانات بیش‌تر آن است. سیستم تلفنی ایزابل به عنوان محصولی جدیدتر، علاوه بر بهبود‌هایی که در رابط کاربری داشته، امکانات بیشتر و بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

قابلیت‌های کلیدی سیستم تلفنی ایزابل

سیستم تلفنی ایزابل به عنوان یک IP PBX و پلتفرمی که برای مدیریت تلفن VoIP طراحی شده، قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. مهم‌ترین قابلیت‌های سیستم تلفنی ایزابل عبارت‌اند از:

  • Extension: این قابلیت در واقع معادل داخلی‌ها در تلفن‌های سانترال سنتی است. با این قابلیت می‌توانید به تعداد مورد نیاز، برای سازمان خود، داخلی تعریف کنید.
  • Call Waiting: این قابلیت سرویس انتظار تماس است که می‌توان آن را برای ارتباطات تلفنی سازمان فعال کرد.
  • Call Forward: قابلیت جابجایی تماس‌ها است که در مواقع خاص می‌توانید با استفاده از آن، تماس‌های ورودی یک شماره را بر روی شماره‌ای دیگر پاسخ دهید. این قابلیت به‌خصوص در سازمان کارایی زیادی دارد.
  • Follow Me: قابلیت هوشمند پاسخگویی شرطی است که امکانات زیادی برای مدیریت و جابجایی تماس‌های مربوط به داخلی‌های سازمان دارد.
  • Voice Mail: سرویس صندوق پیام صوتی برای زمان‌هایی مفید است که نمی‌خواهید تماس را در صورت بی‌پاسخ ماندن انتقال دهید. با استفاده از این قابلیت سیستم تلفنی ایزابل، امکان انتقال تماس ورودی به صندوق پیام صوتی وجود خواهد داشت.
  • Recording: همان‌طور که از نام این قابلیت مشخص است، امکان ضبط تماس‌های ورودی با تعیین فاکتورهای دلخواه وجود دارد.
  • IVR: یکی از قابلیت‌های جذاب سیستم تلفنی ایزابل، IVR است که امکان راه‌اندازی سیستم‌های پاسخ‌گویی اتوماتیک را به سازمان‌ها می‌دهد.
  • Announcement: این قابلیت برای تعریف یک پیام از پیش ضبط شده طراحی شده تا در قسمت‌های مختلف تماس پخش شود. می‌توان برای پخش این پیام شرایط دقیق تعیین کرد تا در صورت به‌وجود آمدن هر وضعیت، پیام مناسب پخش شود.
  • Conference: قابلیت برقراری کنفرانس تلفنی از قابلیت‌های مهم و پرکاربرد سیستم تلفنی ایزابل به شمار می‌رود.
  • Time Condition: با استفاده از این قابلیت می‌تواند بر اساس شرایط تعیین شده، مقصد تماس‌های ورودی را تغییر دهید.
  • Queue: این قابلیت به سازمان‌ها امکان ساخت صف انتظار سفارشی‌سازی شده را می‌دهد.
  • Inbound Route: این قابلیت امکان مسیریابی تماس‌های ورودی به سیستم تلفنی ایزابل را به کاربر می‌دهد.
  • Outbound Route: این قابلیت برای مسیریابی تماس‌های خروجی است که امکان تنظیم استفاده از خطوط خروجی را به کاربر می‌دهد.
  • FAX: امکان ارسال و دریافت فکس، یکی دیگر از قابلیت‌های نرم افزار تلفن اینترنتی ایزابل است.
  • Reports: گزارش تماس‌های ورودی و خروجی به عنوان یکی از قابلیت‌های ویژه‌ی سیستم تلفن اینترنتی است. ایزابل این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • Phonebook: دفترچه تلفن سازمانی یکی دیگر از قابلیت‌های سیستم تلفن اینترنتی ایزابل است.
  • Call Back: تماس برگشتی برای زمان‌هایی است که تحت شرایطی امکان پاسخگویی نیست و با برطرف شدن شرایط تماس برگشتی به طور خودکار برقرار می‌شود.
  • Fail2Ban: قابلیت امنیتی سیستم تلفنی ایزابل است که مانع ورود افراد مهاجم به سیستم می‌شود.
  • Feature Codes: کدهای کاربردی در سیستم تلفنی ایزابل شامل کدهایی می‌شوند که با استفاده از آن‌ها می‌توان از برخی عملکردهای این سیستم تلفن سازمانی استفاده کرد. به عنوان مثال با کد خاصی می‌توان تماس‌های یک داخلی را پاسخ داد.

مزیت‌های استفاده از سیستم تلفنی ایزابل

مزیت‌های استفاده از Issabel

استفاده از سیستم تلفنی ایزابل در کنار ویژگی‌های مهمی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، مزیت‌هایی هم دارد که عبارت‌اند از:

  • امکان مشاهده آنلاین تماس‌ها در پنل: یکی از مزیت‌هایی که استفاده از سیستم تلفنی ایزابل برای سازمان شما فراهم می‌کند، امکان مشاهده و مانیتور زنده تمامی تماس‌های ورودی و خروجی سازمان است. با این مزیت سیستم تلفن سازمانی ایزابل، مدیران میانی و سطح بالا به آسانی می‌توانند عملکرد نیروهای خود را بررسی و عملکردشان را بسنجند. علاوه بر این، قابلیت نظارت و پیگیری تماس‌های مشتریان هم وجود خواهد داشت.
  • امکان برقراری ارتباط تلفنی داخلی میان شعب سازمان: یکی از بهترین مزیت‌های سیستم‌های تلفن سازمانی امکان تمرکز زدایی از ارتباطات سازمانی است. با استفاده از سیستم تلفنی ایزابل می‌توانید ارتباط بدون وقفه‌ای را بین دفاتر سازمان خود در هر نقطه‌ای از دنیا برقرار کنید. در این سیستم تلفنی، موقیعت کاربر مهم نیست و با داشتن ارتباط اینترنت پایدار، به آسانی می‌تواند از ارتباط تلفنی با کیفیت بهره‌مند شود.
  • امکان تعریف داخلی روی گوشی تلفن همراه: یکی از مزیت‌های به‌کارگیری و استقرار سیستم تلفنی سازمانی ایزابل، عدم وابستگی به موقعیت و حتی دستگاه مد نظر است. با استفاده از VoIP می‌توانید داخلی‌ها را روی هر دستگاهی از جمله تلفن همراه تعریف کنید.
  • امکان توسعه‌ی ماژول‌های شخصی‌سازی شده: سیستم تلفنی ایزابل یک پلتفرم متن باز و رایگان است که این دو ویژگی علاوه بر گسترده‌تر کردن جامعه کاربران آن، باعث شده تا توسعه و ایجاد قابلیت‌های اضافی به آسانی قابل انجام باشد.

سیستم تلفن VoIP تکفون

تک نت در قالب راهکارهای سازمانی خود، تلفن اینترنتی را با برند تکفون به مشتریان عرضه می‌کند. با استفاده از سرویس تلفن VoIP تک نت، می‌توانید از سیستم تلفنی ایزابل در کنار انواع سیستم‌های تلفن اینترنتی برای مدیریت ارتباطات تلفنی سازمان خود استفاده کنید. سرویس تلفن سازمانی تک نت به عنوان یک راهکار یکپارچه و تک تأمین کننده، امکان بهره‌مندی از امکانات کامل را به سازمان‌ها می‌دهد. برخلاف تأمین کننده‌های دیگر، تکفون امکان در اختیار گذاشتن کلیه امکانات و زیرساخت‌های استفاده و مدیریت تلفن سازمانی را دارد.

با خرید سرویس تلفن VoIP سازمانی تکفون، شما نه تنها از یک سیستم ارتباطی به‌روز و کارآمد بهره‌مند خواهید شد، بلکه با تکیه بر زیرساخت مدرن و اینترنت پرسرعت، راهکار جامع و یکپارچه ارتباطات سازمانی را در اختیار خواهید گرفت. این راهکار سازمانی تک نت، کیفیت و عملکرد بالا را با هم ترکیب کرده و بهترین گزینه‌ی برقراری ارتباطات سازمانی را عرضه می‌کند.

سخن پایانی

در این پست از بلاگ تک نت سیستم تلفنی ایزابل را مورد بررسی قرار دادیم. این پلتفرم مدیریت تلفن اینترنتی به دلیل متن باز بودن قابلیت توسعه آسان ماژول‌های شخصی‌سازی شده را به کاربران می‌دهد. رایگان بودن پلتفرم ایزابل دلیل مهم دیگری است که باعث شده این سیستم تلفنی طرفداران زیادی داشته باشد. البته این سیستم بدون نقص هم نیست اما مزیت‌های بی‌شمار آن باعث شده جامعه‌ی کاربران آن بزرگ باشد.

تکفون به عنوان راهکار تلفن اینترنتی تک نت، امکان استفاده از سیستم تلفنی ایزابل را به کاربران خود می‌دهد. با استفاده از سرویس تلفن VoIP تک نت می‌توانید از تمام مزیت‌های تلفن سازمانی بهره‌مند شده و با تکیه بر زیرساخت قدرت‌مند اینترنت تک نت، کیفیت ارتباطات سازمان و کسب‌وکار خود را بهبود داده و رضایت مشتریان خود را بالا ببرید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.