تالار مقالات بروز تکنولوژی

لیست 16 تایی از بهترین نرفندهای افزایش سرعت اینترنت اندروید

چه ترفندهایی در افزایش سرعت اینترنت اندروید به ما کمک میکند؟

امروزه بسیاری از افراد برای کارهای روزمره خود از گوشی­های هوشمند که سیستم عامل بیشتر  آنها اندروید است استفاده می­کنند و بسیاری از این امور نیاز به اتصال به اینترنت دارند. گاهی کندی سرعت اینترنت گوشی­های هوشمند اندرویدی کاربران را آزار می­دهد که در این مواقع افزایش سرعت اینترنت اندروید ضروری است.

اگر شما دوست عزیز هم با مشکل کندی سرعت اینترنت گوشی هوشمند اندرویدی خود مواجه می­شوید این موضوع می­تواند دلایل مختلفی داشته باشد که به طور مفصل در مقاله دلایل کاهش سرعت اینترنت در مورد آن صحبت کرده­ایم.

ما در این مقاله چند ترفند افزایش سرعت اینترنت اندروید را آموزش می­دهیم که می­تواند برای شما هم بسیار مفید باشد.

 

درخواست افزایش سرعت اینترنت از شرکت ارائه­ دهنده سرویس اینترنت

سرعت اینترنت هر یک از ابزارهای ارتباطی شما در درجه اول وابسته به سرعت اینترنتی است از شرکت­های ارائه­ دهنده اینترنت خریداری می­کنید و اگر سرعت اینترنت شما مطلوب نیست می­توانید با مرکز پشتیبانی آن شرکت تماس بگیرید.

برای آگاهی از مهم­ترین نکات خرید اینترنت می­توانید مقاله نکات مهم خرید انواع اینترنت  و برای انتخاب شرکت مناسب ارائه دهنده اینترنت می­توانید مقاله راهنمای انتخاب بهترین شرکت اینترنت که در بلاگ سایت تک نت قرار دارد را مطالعه کنید.

به عنوان مثال برای بالا بردن سرعت اینترنت مخابرات در اندروید خود می­توانید با شماره پشتیبانی مخابرات تماس بگیرید و خواستار افزایش سرعت و کیفیت سرویس اینترنت خود شوید.

بهترین روش­های افزایش سرعت اینترنت در اندروید

به جز تماس با مرکز پشتیبانی شرکت ارائه دهنده اینترنت، برای افزایش سرعت اینترنت اندروید بدون روت راه­های مختلف دیگری وجود دارد که ما در ا ادامه این محتوا برخی از کاربردی­ترین این ترفندها را به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد.

بررسی تنظیمات شبکه گوشی

افزایش سرعت اینترنت اندروید
تنظیمات شبکه گوشی

برای بررسی کند بودن سرعت اینترنت اندروید اولین چیزی که باید بررسی کنید تنظیمات شبکه گوشی هوشمند است.

گاهی در تنظیمات گوشی، شبکه اینترنت همراه روی حالت 2G یا 3G قرار می­گیرد که همین موضوع می­توانید باعث کندی سرعت اینترنت همراه گوشی شما شود.

برای بررسی تنظیمات شبکه مطابق شکل زیر به بخش Mobile network Settings بروید و نوع شبکه را 4G قرار دهید.

 

پاک کردن کش مرورگر

مرورگرها با ذخیره صفحات پربازدید کاربران در حافظه موقت یا همان کش خود سعی در بهبود تجربه کاربری کاربران خود دارند.

وقتی کاربر برای مشاهده صفحات پربازدید درخواستی ارسال کند اطلاعات سایت به جای سرور از حافظه کش مرورگر خوانده می­شود و همین موضوع باعث می­شود اطلاعات سریع­تر به کاربر نمایش داده شود.

با وجود ویژگی­های کاربردی کش، پر بودن کش مرورگر می­تواند باعث کندی سرعت اینترنت شود و برای افزایش سرعت اینترنت اندروید باید هر چند وقت یک بار کش مرورگر را پاک کرد که ما در ادامه در مرورگر نحوه پاک کردن کش مرورگر با شما صحبت خواهیم کرد.

پاک کردن کش مرورگر گوگل کروم

گوگل کروم یکی از محبوب­ترین مرورگرها در سیستم عامل اندروید است که توسط شرکت گوگل طراحی شده و بسیاری از کاربران از این بروزر محبوب گوگل استفاده می­کنند.

برای پاک کردن کش مرورگر کروم کافی است مراحل زیر را انجام دهید.

  1. مرورگر کروم را باز کرده و روی نماد سه نقطه کلیک کنید.
  2. در منوی باز شده گزینه history و سپس Clear Browsing Data را انتخاب کنید.
  3. در صفحه باز شده می­توانید انتخاب کنید کدام یک از داده­ها را می­خواهید از کش مرورگر پاک کنید مثلا می­توانید سوابق صفحات قبلی، داده­ها، کوکی­ها و عکس­های موجود در حافظه کش را پا کنید
  4. بعد از انتخاب نوع داده­هایی که می­خواهید از کش پاک شوند با کلیک روی دکمه clear data اطلاعات مورد نظر از کش مرورگر کروم حذف می­شوند.

 

افزایش سرعت اینترنت اندروید
پاک کردن کش مرورگر گوگل کروم

نرم­افزارهای پاک کردن خودکار کش برنامه­ ها

در بخش قبلی روش پاک کردن کش در مرورگر کروم را بیان کردیم و عیب اصلی این روش این است که باید هر چند وقت یک بار کش مرورگر خود را به صورت دستی پاک کنید این موضوع برای کاربران چندان خوشایند نیست.

برای حل این موضوع برنامه­هایی وجود دارد که با نصب آن­ها می­توانید حافظه کش برنامه­های موجود روی گوشی خود را پاک کنید که همین کار باعث افزایش سرعت اینترنت اندروید گوشی شما می­شود.

 

روش کار نرم­افزارهای پاک کردن خودکار کش

در این برنامه­ها می­توان لیست برنامه­هایی که می­خواهید حافظه کش آن­ها پاک شود و دوره زمانی مورد نظر را تعیین کنید تا این برنامه­ها به صورت خودکار کش مروگر یا هر برنامه دیگری که تعیین کرده­اید را در دوره زمانی تعیین شده پاک کند.

از جمله این برنامه­ها می­توان به Tap Cleaner و App Catch Cleaner اشاره کرد که می­توانید آن­ها را از گوگل پلی دانلود کنید.

 

غیرفعالسازی آپدیت خودکار اپلیکیشن­های نصب شده روی گوشی

افزایش سرعت اینترنت اندروید

یکی از مواردی که می­تواند باعث کندی اینترنت گوشی­های هوشمند شود آپدیت خودکار اپلیکیشن­هایی است که روی این دستگاه­ها نصب هستند.

غیرفعالسازی آپدیت خودکار اپلیکیشن­ها برای افزایش سرعت اینترنت در اندروید اجتناب ناپذیر است که برای این منظور می­توانید جلوی آپدیت همه این برنامه­ها را با روش زیر بگیرید.

برای این منظور می­توانید کافی است مراحل زیر را گام به گام دنبال کنید.

  1. وارد پروفایل گوگل پلی خود شوید و به بخش تنظیمات یا settings بروید.
  2. به بخش تنظیمات شبکه یا network prefrences بروید.
  3. در نهایت در بخش Auto update apps گزینه Don’t auto update apps را انتخاب کنید.

 

افزایش سرعت اینترنت اندروید با استفاده از نرم افزارهای خاص

یکی از روش­های رایج افزایش سرعت اینترنت اندروید استفاده از برنامه­ها و نرم­افزارهای خاصی است که به این منظور طراحی شده­اند.

این برنامه­ها با جلوگیری از اشغال پهنای باند توسط سایر اپلیکیشن­های موجود روی گوشی باعث می­شوند حداکثر پهنای باند به مرورگر یا برنامه مورد نظر اختصاص یابد و این موضوع تاثیر مثبت روی سرعت اینترنت در مرورگر یا اپلیکیشن مورد نظر خواهد داشت.

روش دیگری که این برنامه­ها برای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی اندروید استفاده می­کنند حذف داده­های اضافی موجود در کش یا حافظه گوشی است.

معرفی نرم افزارهای افزایش سرعت اینترنت اندروید

در این بخش قصد داریم چند برنامه­ افزایش سرعت اینترنت اندروید را به شما عزیزان معرفی کنیم.

Faster Internet 2X

این برنامه یکی از محبوب­ترین و شاید بهترین نرم­ افزار افزایش سرعت اینترنت اندروید است که می­تواند تا 2 برابر سرعت اینترنت را افزایش شود.

 

افزایش سرعت اینترنت اندروید

 

Internet Speed Booster

این نرم افزار می­تواند تا حدود 40 درصد سرعت اینترنت گوشی­های هوشمند را افزایش دهد و حتی باعث می­شود سریع­تر به اینترنت 4G متصل شوید.

Internet Booster & Optimizer

این برنامه هم می­تواند با پاک کردن حافظه کش و Ram گوشی باعث افزایش سرعت اینترنت اندروید شود.

در این محتوا به معرفی همین 3 نرم افزار بسنده می­کنیم و برای مشاهده برنامه­های دیگری که در بهبود سرعت اینترنت موثر هستند می­توانید مقاله 10 برنامه افزایش سرعت اینترنت 2023 را مطالعه کنید.

 

حذف برنامه­ها و فایل­های اضافی از گوشی

احتمالا شما هم به این موقعیت مواجه شده­اید که وقتی حافظه گوشی شما پر است سرعت اینترنت گوشی شما هم کند شده است.

وقتی حافظه گوشی شما پر باشد مقدار فضایی که مورد نیاز است در اختیار مرورگرها و کش آنها قرار نمی­گیرد و همین موضوع تاثیر منفی روی سرعت اینترنت می­گذارد.

در این مواقع حذف داده­ها، اطلاعات و برنامه­های غیرضروری که در گوشی شما وجود دارد می­تواند باعث افزایش سرعت اینترنت اندروید شود.

 

استفاده از مرورگر بهینه برای اتصال به اینترنت

یکی از مواردی که شاید کمتر مورد توجه بسیاری از کاربران قرار بگیرد تاثیر مرورگر مورد استفاده آن­ها در سرعت اینترنت است.

بسیاری از کاربران از مرورگر گوگل کروم برای اتصال به اینترنت استفاده می­کنند ولی اگر شما به دنبال استفاده از مرورگری هستید که بتواند تاثیر مثبتی در بالا بردن سرعت اینترنت گوشی اندروید شما داشته باشد مرورگر کمتر شناخته شده Brave می­تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

استفاده از مرورگرهای مسدودکننده‌ی تبلیغات

یکی دیگر از مواردی که باعث کند شدن سرعت اینترنت گوشی­های هوشمند می­شود وجود محتوای تبلیغاتی در سایت­ها است.

با استفاده از مرورگرهایی نظیر opera می­توان محتوای تبلیغاتی سایت­ها را مسدود کرد که این موضوع باعث افزایش سرعت اینترنت گوشی اندروید می­شود.

 فعال کردن حالت Data Saver

افزایش سرعت اینترنت اندروید

یکی از ویژگی­های جذاب مرورگر گوگل کروم قابلیت Data Saver است که باعث می­شود حجم اینترنت مصرفی توسط مرورگر کاهش یابد و همین موضوع باعث افزایش سرعت اینترنت اندروید می­شود.

برای فعال سازی این ویژگی در مرورگر گوگل کروم کافی است گوگل کروم را باز کنید و سپس روی نماد یه نقطه کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات یا setting شوید سپس از این بخش Data Saver را فعال کنید.

غیرفعالسازی دانلود خود کار تصاویر، ویدئوها و فایل­ها

دانلود خودکار تصاویر و فیلم­ها هم می­تواند باعث مصرف حجم بیشتر اینترنت و در نتیجه کاهش سرعت آن شود.

اگر از برنامه­ های مثل تلگرام استفاده می­کنید برای افزایش سرعت اینترنت اندروید از بخش تنظیمات این اپلیکیشن دانلود خودکار تصاویر و ویدئوها را غیرفعال کنید.

 

غیر فعال کردن ویجت­ها

یکی از ویژگی­های جذاب گوشی­های هوشمند، ویجت­ها هستند که این گوشی­ها در اختیار کاربران قرار می­دهد مثل ویجت هواشناسی یا ویجت آنلاین قیمت­ها، ولی همین ویجت­ها می­تواند تاثیر منفی در سرعت اینترنت گوشی­های هوشمند داشته باشد.

بسیاری از این ویجت­ها برای نمایش اطلاعات با یک سرور از طریق اینترنت در ارتباط هستند در نتیجه بخشی از پهنای باند را اشغال می­کنند و همین موضوع باعث کاهش سرعت اینترنت می­شود.

برای افزایش سرعت اینترنت اندروید بهتر است بسیاری از این ویجت­های غیرضروری را غیرفعال کنید.

 

استفاده از اینترنت همراه به جای  Wi Fi

اگر به دنبال استفاده از اینترنت با سرعت بالا هستید استفاده از اینترنت همراه 4G  نسبت به اینترنت گزینه بهتری است و حتی در چند سال آینده با ورود تکنولوژی اینترنت 5G سرعت اینترنت همراه می­تواند بیشتر هم شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت­های اینترنت 5G با 4G می­توانید مقاله تفاوت اینترنت 5G و 4G را مطالعه کنید

البته باید به این نکته توجه داشت که سرعت اینترنت همراه بستگی به کیفیت سیگنال­های مخابراتی دارد و در همه جا یکسان نیست.

برای آشنایی با روش­های افزایش سرعت اینترنت adsl هم می­توانید مقاله بهترین روش­های افزایش سرعت اینترنت adsl را مطالعه کنید.

 

نتیجه گیری

ما در این محتوا در مورد کاربردی­ترین ترفندهای افزایش سرعت اینترنت اندروید با شما عزیزان صحبت کردیم و برخی از روش­های ساده افزایش سرعت اینترنت گوشی­ اندروید را بیان کردیم.

امیدواریم این محتوا برای شما مفید بوده باشد در پایان اگر هر گونه انتقاد یا پیشنهادی دارید خوشحال می­شویم از طریق کانال­های ارنباطی با ما در میان بگذارید.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.