تالار مقالات بروز تکنولوژی

آیا امکان تهیه سرویس پهنای باند اختصاصی خانگی وجود دارد؟

پهنای باند اختصاصی را می‌توان جزو پیشرفته‌ترین سرویس‌ها در ایران در نظر گرفت. به دلیل اینکه قیمت پهنای باند اختصاصی گران است، به طور معمول برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. اما پهنای باند اختصاصی برای سرویس‌های خانگی نیز قابل استفاده است. گاهی اوقات خرید پهنای باند اختصاصی برای مصارف خانگی به صرفه نیست. با این حال، برای کسانی که از اینترنت در خانه خیلی زیاد استفاده می‌کنند، خرید پهنای باند اختصاصی به صرفه است. همچنین، اگر چندین نفر در یک ساختمان به اینترنت پرسرعت نیاز داشته باشند، می‌توانند پهنای باند اختصاصی خانگی را سفارش دهند. هزینه پهنای باند خانگی که برای یک ساختمان خریداری می‌کنید، بین ساکنین تقسیم می‌شود. در نتیجه، با خرید پهنای باند اختصاصی خانگی برای ساختمان مسکونی‌تان می‌توانید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. می‌توان گفت که امکان تهیه سرویس پهنای باند اختصاصی خانگی وجود دارد .در این مطلب به بررسی اطلاعاتی درباره پهنای باند اختصاصی خانگی، مزایای آن و تجهیزات لازم برای راه‌اندازی این سرویس می‌پردازیم.

پهنای باند اختصاصی خانگی چیست؟

یکی از نیاز‌های بسیاری از افراد، دسترسی به اینترنت قوی و پرسرعت در خانه است. پهنای باند اختصاصی، سرویس اینترنتی پیشرفته و شناخته شده است. پهنای باند اختصاصی، نوع سرویس اینترنت پرسرعت محسوب می­شود. به پهنای باند اختصاصی، اینترنت وایرلس یا پوینت تو پوینت نیز گفته می‌شود. دو مورد از ویژگی‌های اصلی پهنای باند خانگی نیز کیفیت و سرعت بالا است. اگر به فکر خرید سرویس اینترنتی خانگی هستید که دارای کمترین میزان قطعی و نوسان است، به شما انتخاب پهنای باند اختصاصی را پیشنهاد می‌کنیم. اگر در حوزه دورکاری یا مشاغل آنلاین فعالیت می‌کنید، بیشتر از همه به پهنای باند اختصاصی احتیاج دارید. شما با استفاده از پهنای باند اختصاصی می‌توانید پروسه کاری خود را با سرعت بیشتری طی کنید. با خرید این سرویس اینترنتی قادر خواهید بود که به صورت ۲۴ ساعته از اینترنت بدون نوسان و قطعی استفاده کنید.

تهیه پهنای باند اختصاصی خانگی نیاز به چه تجهیزاتی دارد؟

به منظور راه‌اندازی سرویس پهنای باند اختصاصی خانگی باید تجهیزاتی را تهیه کنید. پهنای باند اختصاصی جزو سرویس‌های گران قیمت محسوب می‌شود. این سرویس تجهیزات گرانی نیز دارد و برای خرید هر یک از قطعات لازم برای نصب اینترنت پوینت تو پوینت به بودجه قابل توجهی نیاز است. در واقع، شما به دو نوع تجهیزات پسیو و اکتیو برای راه‌اندازی پهنای باند اختصاصی احتیاج دارید. تجهیزات اکتیو و پسیو برای راه‌اندازی سرویس پهنای باند خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تجهیزات اکتیو، یکی ابزار‌های لازم برای راه‌اندازی سرویس اینترنت با پهنای باند اختصاصی هستند. از مهمترین تجهیزات اکتیو برای نصب پهنای باند خانگی می‌توان سوئیچ شبکه اشاره کرد. اگر قصد استفاده از پهنای باند برای یک ساختمان بزرگ با ساکنین زیادتر را دارید، باید تجهیزات اکتیو مانند سوئیچ شبکه را خریداری کنید. در واقع، با استفاده از تجهیزاتی مانند سوئیچ شبکه، امکان گسترش شبکه اینترنتی وجود دارد.

پهنای باند اختصاصی خانگی چه مزیت‌هایی دارد؟

از سایر تجهیزات اکتیو برای راه‌اندازی پهنای باند اختصاصی می‌توان به کارت شبکه و اکسس پوینت اشاره کرد. کارت شبکه از تجهیزات خیلی مهم برای راه‌اندازی پهنای باند محسوب می‌شود و دسترسی کاربران به سرویس اینترنتی را برقرار می‌کند. کارت شبکه، پروسه دریافت سیگنال را نیز برعهده دارد. از انواع تجهیزات کاربردی دیگر برای راه‌اندازی پهنای باند اختصاصی خانگی می‌توان به تجهیزات پسیو اشاره کرد. دکل مرتفع، یکی از مهمترین تجهیزات پسیو برای راه‌اندازی سرویس پهنای باند خانگی است. در واقع، بدون این نوع تجهیزات، امکان راه‌اندازی پهنای باند اختصاصی وجود ندارد. به منظور استفاده از پهنای باند اختصاصی، یک نوع دیش در قسمت بالای ساختمان شما نصب می‌شود. در واقع، یک دکل روی ساختمان نصب می‌شود و دیش را در پشت بام قرار می‌دهند. این دکل به صورت مستقیم با پاپ سایت isp ارتباط دارد. آنتن رادیویی، کابل کواکسیال و کابل فیبر نوری نیز از سایر تجهیزات پسیو محسوب می‌شوند.

مزایای خرید پهنای باند اختصاصی

از مزایای پهنای باند اختصاصی می‌توان به ارائه اینترنت باکیفیت بسیار بالا و پینگ خیلی پایین اشاره کرد. با استفاده از سرویس پهنای باند اختصاصی می‌توان به به اینترنتی بدون اُفت سرعت و قطعی دسترسی داشت. همچنین، شما فقط هزینه خرید پهنای باند اختصاصی را پرداخت می‌کنید. شما لازم نیست که هزینه‌ای را بابت دانلود، آپلود یا خرید ترافیک پرداخت کنید. اینکه یک ترابایت یا صد ترابایت آپلود یا دانلود داشته باشید، هزینه اضافی را برای شما به همراه نخواهد داشت. ترافیک این سرویس به صورت نامحدود است و محدودیتی در زمینه آپلود و دانلود ندارید. بنابراین، با خرید پهنای باند خانگی می‌توانید در طول روز هر تعداد محتوای صوتی و تصویری را دانلود و آپلود کنید.

از سایر مزیت‌های استفاده از پهنای باند اختصاصی می‌توان به افزایش امنیت اطلاعات و داده‌ها اشاره کرد. بنابراین، با خرید پهنای باند اختصاصی خانگی از داده‌ها به خوبی مراقبت می‌شود و سایت شما در معرض حمله هکر‌ها قرار نمی‌گیرد. شما می‌توانید با خرید پهنای باند اختصاصی، بدون نگرانی از قطعی اینترنت از جستجو در سایت‌های مختلف یا تماشای فیلم آنلاین نهایت لذت را ببرید. در واقع، کاربران می‌توانند با خرید پهنای باند اختصاصی، در تمام طول شبانه روز از اینترنت قدرتمند و پرسرعت استفاده کنند. با خرید پهنای باند اختصاصی خانگی می‌توانید به راحتی انواع محتوا‌ها را با بالاترین سرعت دانلود و آپلود کنید. بنابراین، برای افرادی که به صورت آنلاین در خانه کار می‌کنند، خرید پهنای باند اختصاصی بهترین راهکار است.

سخن آخر

امروزه، برخی از افراد به خرید پهنای باند اختصاصی خانگی روی آورده‌اند. سرویس پهنای باند خانگی، بهترین انتخاب برای گیمرها و فریلنسرها است. در واقع، برای کسانی که در طول روز باید محتوا‌های زیادی را دانلود یا آپلود کنند، خرید پهنای باند اختصاصی خانگی لازم است. کاربران می‌توانند با خرید پهنای باند خانگی، همیشه به اینترنت پرسرعت و با تأخیر و قطعی کمتر دسترسی داشته باشید. بنابراین، اگر بودجه کافی برای خرید سرویس اینترنتی را کنار گذاشته‌اید، انتخاب پهنای باند اختصاصی بهترین راهکار است. شما می‌توانید جهت دسترسی به سرویس اینترنتی پرسرعت و قوی با بالاترین پینگ، پهنای باند اختصاصی را از سایت تک نت خریداری کنید. تک نت، بهترین سرویس پهنای باند اختصاصی را به مشتریان خود عرضه می‌کند.

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.