تالار مقالات بروز تکنولوژی

فناوری fd lte چیست و چه تفاوتی با فناوری td lte دارد؟

یکی از نیازهای اکثر افراد، دسترسی به شبکه اینترنتی قدرتمند است. شبکه‌های td lte و fd lte به عنوان شبکه‌های ارتباطی نسل چهارم شناخته شده‌اند. در اصل td lte مخفف کلمه Time Division Duplexing و fd lte نیز مخفف Frequency Division Duplexing است. TD LTE آخرین نسل از تکنولوژی اینترنت ثابت شناخته می­شود که امکان دسترسی به اینترنت بی‌سیم را برای کاربران مهیا می‌کند. این تکنولوژی نسبت به سایر سرویس­های اینترنتی مانند ADSL و Wimax اینترنت با سرعت بالاتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران این سرویس اینترنتی با محدودیت‌هایی مانند سرعت پایین مواجه نخواهند شد. اگر شما هم می‌خواهید بدانید تفاوت TD با FD LTE چیست با ما همراه باشید.

با استفاده از این دو شبکه اینترنتی می‌توانید به اینترنت پرسرعت دسترسی بیشتری داشته باشید. شما می‌توانید از سرویس‌های اینترنتی قوی مانند fd lte و td lte برای دانلود فایل‌های حجیم، جستجو در وب و استفاده از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید. در واقع، افرادی مانند گیمر‌ها یا پرسنل سازمان‌های مختلف که به اینترنت پرسرعت نیاز دارند، می‌توانند از شبکه‌های td lte یا fd lte استفاده کنند. لازم به ذکر است که از تکنولوژی td و fd lte در سیم کارت و مودم‌ها نیز استفاده می‌شود. آیا می‌دانید که تفاوتtd lte  با   fd lte چیست؟ در ابتدا مختصراً درباره دو تکنولوژی  td و fd  توضیحاتی را به شما ارائه می‌دهیم. در ادامه نیز به بررسی تفاوت‌های بین این دو تکنولوژی از لحاظ مختلف می‌پردازیم.

fd lte چیست

FDD، مخفف Frequency Division Duplexing نشان دهنده این است که ارتباط تنها در یک فرکانس صورت خواهد گرفت؛ اما ارسال و دریافت داده‌ها در زمان‌های مختلف صورت می‌گیرد. TDD مخفف Time Division Duplexing و نشان دهنده این است که ارتباط روی دو فرکانس مستقل انجام می‌شود و ارسال و دریافت داده‌ها به صورت همزمان صورت خواهد گرفت.

  • یکی از تفاوت‌های اینترنتی FD LTE با TD LTE از لحاظ قیمت است. اینترنت FD LTE را می‌توانید با قیمت مناسب تری خریداری کنید.
  • در FD LTE، پروسه دریافت و ارسال داده‌ها روی فرکانس‌ها به شیوه مجزا صورت می‌گیرد؛ این کار می‌تواند منجر به افزایش قدرت سیگنال شود.
  • میزان پوشش دهی و آنتن دهی اینترنت FD LTE به دلیل افزایش قدرت سیگنال بیشتر است.
  • فناوری td lte برای کاربران، امکان آپلود و دانلود را به شکل همزمان ایجاد می‌کند.
  • در سرویس td lte تمام حجم پهنای باند، جهت دریافت و ارسال اطلاعات مورد استفاده قرار می­گیرد. به همین خاطر، اینترنت td lte سرعت بالاتری دارد.
  • در تکنولوژی fd lte، اتصال‌های uplink و downlink در باند‌های فرکانسی جداگانه ارسال می‌شوند. باند محافظ به منظور جلوگیری از تداخل، باند‌های فرکانس uplink و downlink را از هم جدا می‌کند.
  • Fd lte در مقایسه با td lte بهره وری انرژی بهتری دارد. به همین خاطر پوشش دهی، اینترنت fd lte بهتر است.
  • تکنولوژی‌های td lte و fd lte از لحاظ سرعت با یکدیگر تفاوت دارند. سرعت در اینترنت TD LTE بیشتر از FD LTE است. از آنجایی که میزان سرعت در اینترنت td lte بیشتر است، کاربران می‌توانند با سرعت بیشتری فایل‌های مورد نظر خود را دانلود یا آپلود کنند.
  • از تفاوت‌های دیگر اینترنت td lte با fd lte می‌توان به تأخیر کمتر سرویس td lte در ارسال یا دریافت داده‌ها اشاره کرد.
  • میزان پهنای باند td lte بیشتر از اینترنت fd lte است.

چرا پوشش fd lte در مناطق مختلف بهتر است؟

در نقاط کور، پوشش دهی برخی از شبکه‌های اینترنتی بیشتر است. fd lte جزو شبکه‌هایی است که پوشش دهی زیادی دارد. در واقع به دلیل افزایش قدرت سیگنال، میزان پوشش دهی FD LTE در نقاط مختلف بهتر است. به خصوص، اگر جزو افرادی هستید که در نقاط کور زندگی می‌کنید، بهترین انتخاب برای شما، استفاده از اینترنت fd lte است. در حال حاضر، بیشتر ساکنین نقاط کور می‌توانند از شبکه fd lte استفاده کنند. شما می‌توانید با استفاده از سرویس fd lte حتی در نقاط دور از شهر نیز قادر به دسترسی به آنتن و برقراری اتصال اینترنتی باشید. به دلیل بهره وری انرژی بهتر، در نقاط دور از شهر نیز امکان استفاده از سرویس اینترنتی fd lte وجود دارد.

قبل از اینکه مشخص شود که در منطقه مورد نظر، امکان پوشش دهی fd lte یا td lte وجود دارد، پروسه امکان سنجی صورت می‌گیرد. شما می‌توانید پروسه امکان سنجی برای اطلاع از پوشش دهی اینترنت را به تک نت بسپارید. در صورتی که طبق امکان سنجی، محدوده زندگی شما در پوشش اینترنت fd lte یا td lte قرار داشت، قادر به استفاده این سرویس­ها خواهید بود.

تفاوت قیمت اینترنت fd lte با  td lte در چیست؟

قیمت سرویس اینترنتی برای بسیاری از کاربران اینترنت اهمیت زیادی دارد. سرویس اینترنتی td lte در مقایسه با fd lte دارای سرعت پایدارتری است. به دلیل پهنای باند بیشتر و سرعت بالاتر برای خرید اینترنت td lte به بودجه بیشتری احتیاج دارید. قیمت خرید سرویس‌های دارای تکنولوژی fd lte مناسب‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. بنابراین، شما برای خرید اینترنت td lte به بودجه زیادتری نیاز دارید. جهت اطلاع دقیق از قیمت اینترنت td lte و fd lte می‌توانید از ارائه‌دهندگان این سرویس در این زمینه سؤال کنید. البته قیمت سرویس TD-LTE نسبت به سرویس‌های پیشرفته‌تری مانند پهنای باند اختصاصی کم‌تر است.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که شما را با تکنولوژی lte بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات لازم درباره اینکه تفاوت td lte با fd lte چیست را در اختیارتان قرار دهیم. شما می‌توانید با توجه به تفاوت‌های این دو تکنولوژی، سرویس اینترنتی مد نظر خود را انتخاب کنید. اگر هدف شما، دسترسی به اینترنت با سرعت بیشتر است، td lte می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اما اگر قصد استفاده از سرویس اینترنتی برای نقاط کور یا مناطق دورتر از مراکز شهر را دارید، باید از سرویس fd lte استفاده کنید. بنابراین، قبل از خرید سرویس اینترنتی مورد نظر باید تصمیم بگیرید که هدف شما از انتخاب سرویس td lte یا fd lte چیست. در صورتی که به سرویس TD LTE جهت دسترسی سریع و بدون قطعی به اینترنت نیاز دارید، می‌توانید از طریق تک نت برای خرید اینترنت Td lte اقدام کنید. سرویس اینترنتی تک نت می‌تواند برای شما امکان دسترسی به اینترنت با پینگ پایین و سرعت دانلود بالا را فراهم کند. با خرید این سرویس اینترنتی از تک نت، دیگر لازم نیست که نگران قطعی سرویس اینترنت در حین دانلود باشید.

 

 

مقالاتی که شما دوست دارید
مرا را در بهبود مقالات یاری کنید.

با نظردهی ما را در تکمیل مقالات یاری کنید.